Er litt lei meg? Overreagerer jeg? ANG utdrikningslag.!!

*Millamor*

Elsker forumet
Jeg har hatt en finger med i spillet på samboeren sitt utdrikningslag, hjulpet til å få fri fra jobb uten han vet det, hjelpet forloveren litt med å finne alle han kunne tenkt seg der!

Det er mange som er BEDT i utdrikningslaget, men ikke bryllupet synes dere det er negativt?
( Ingen av hans venner har synes det altså, de gleder seg stort )

For i mitt tilfelle så er det jo samboeren min og min forlover begynt med det samme for meg.
Og der var det noen som reagerete veldig negativit på at de er bedt i utdrikningslaget mitt og ikke bryllupet.
De har sendt meg meldinger og skjelt meg og forlover ut, så nå er jo hemmligheten røpet. Jeg er så lei meg!!
Trodde ikke det hadde noe og så jeg, trodde de ville være glad for å drikke meg ut?
I stede har de ødelagt veldig masse. (DET BLIR UTDRIKNINGSLAG FOR DET ALTSÅ, MEN MYE ER JO ØDELAGT)

Endre (Samboere min) ble lei seg for han trodde alle venner som man omgås helt greit og er på fest med og koser seg med men er liksom ikke bestevennina mi kunne bli bedt.. Han føler han gjorde det riktig han og synes det skulle være artig og bli bedt! Men nei da!

Overreagerer jeg???

Snuppelure her inne backet meg i alle fall, vi har felles venner.. Takk for det du gode venn, er veldig glad i deg!!

Ja, da får de bare være sure mener jeg[:@] Hvorfor kan ikke folk bare glede seg på andre sine vegne og forstå at alle kan ikke innvitere alle venner osv i bryllupet? Syns de rett og slett er smålig!![:'(]

Personlig ville eg ikke bedt folk i utdrikkingslag uten at dem fikk komme i bryllupet, hvertfall på kaker og festen etter maten.
men hva folk gjør er opp til dem, eg ville jo selvfølgelig dratt i utrdikkingslag selvom eg ikke var invitert i bryllup, men hadde reagert på det. (hadde ikke skjelt ut noen av den grunn)

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Hos oss e da HEILT vanlig å bli bedt i utdrikkingslag å ikkje bryllup.. Da skal ver ein GLAD dag å få ver me å drikka ut ein venn.. Ikkje ein fornærmelse fordi en ikkje får komma i bryllupe.. Eg hadde sett på da som ein ære å i da heila tatt få komma i utdrikkingslag eg..[8|]

Samme mener jeg, men fikk den skylle bøtta både jeg og forlover! Ja ha synes det såret at de prøver å ødelegge den dagen, Jeg skulle jo ikke vite noe dette skulle være en overraskelse fra forlover( selv om jeg mistenkte jo noe)[;)]

Forstår godt du blir skuffet, det hadde jeg også blitt....
Hadde selv venninner i utdrkkningslaget som ikke var ibvitert  bryllupet, og vi kosa oss alle sammen...[:D]

Jeg hadde også blitt skuffet!
Du overreagere ikke!

ORIGINAL: *MaRgArItA*

Ja, da får de bare være sure mener jeg[:@] Hvorfor kan ikke folk bare glede seg på andre sine vegne og forstå at alle kan ikke innvitere alle venner osv i bryllupet? Syns de rett og slett er smålig!![:'(]

Nei jeg har mange venner som jeg omgås med alle på hver sin kant, og jeg kan ikk be alle har bedt noen, men langt fra alle, vi har ikke mulighet til det rett og slett...

Godt dere forstår[:)]

Har vært i utdriknings lag selvom jeg ikke var bedt i bryllupet. Var jo litt skuff men gadd ikke å gjøre noe nummer ut av det.

ORIGINAL: Bdancer

Vel sånn jeg ser det er det vanlig å be venner i bryllup, ikke bare to bestevenner. Noen ber jo bare familie, så det er jo blitt mer vanlig at venner kun er i utdrikningslaget. Men når man ber halvparten av vennegjengen til bryllupet og alle i utdrikningslaget så blir det litt feil fordi da er det "om å gjøre å få flest mulig penger til utdrikningslaget". Det er hvertfall sånn det er blitt med flere venninner her. De ringer opp alle mulige som de har gått på skole med før og som dem ikke har noe kontakt med lenger, bare for å få flest mulig som kan være med å spleise på laget.

Ja men det er ikke tanken her, er det venner jeg omgås med, men kunn de aller aller nærmeste er bedt i bryllupet.. Så tror ikke det er noe penge pott forloveren min er ute etter[:)]

Jeg har vært i flere u-lag enn bryllup, og det synes jeg er helt ok. Kunne ikke falle meg inn å bli sur fordi jeg ikke ble bedt i byllup.

Hos oss e da HEILT vanlig å bli bedt i utdrikkingslag å ikkje bryllup.. Da skal ver ein GLAD dag å få ver me å drikka ut ein venn.. Ikkje ein fornærmelse fordi en ikkje får komma i bryllupe.. Eg hadde sett på da som ein ære å i da heila tatt få komma i utdrikkingslag eg..[8|]

sign!

ORIGINAL: theskj

Min første tanker er at jeg er bra nok til utdrikkningslag, men ikke bryllupet?[8|]
Hadde nok blitt lei meg jeg også, men ikke "tatt" brura for det[;)]

I mitt bryllup så viste forlover hvem jeg hadde invitert, så den biffen var grei[:D]

Joda jeg forstår den tanken. Hun vet hvem som er bedt, men tanken bak det hele er jo at vi skal kose oss før jeg liksom går inn i et ekteskap og det blir litt dumt som du sier og ta bruden fordet..[:)] Og så er det min samboer som har gjort dette med forloveren min, så han ahr jo tenkt på det som at jeg ber de Camilla omgås med og er på fest og koser seg masse med..

ORIGINAL: zarafina

Personlig ville eg ikke bedt folk i utdrikkingslag uten at dem fikk komme i bryllupet, hvertfall på kaker og festen etter maten.
men hva folk gjør er opp til dem, eg ville jo selvfølgelig dratt i utrdikkingslag selvom eg ikke var invitert i bryllup, men hadde reagert på det. (hadde ikke skjelt ut noen av den grunn)

Får eg spør koffer du hadde reagert?

I mine auge så e utdrikkingslage ein siste FEST for brud/brudgom der di kose seg å feste me ALLE vennene sine. Å i ett bryllup så invitere en som regel sine aller nærmaste venner, for da e jo ikkje alle så har råd te å ha alt av stort å smått i ett bryllup,

Vi er så enige Hoppande teltplugg!

Hos oss er det også helt normalt å be folk i utdrkningslaget uten at de forventer å komme i bryllupet - absolutt ikke uvanlig det da!

ORIGINAL: zarafina

Får eg spør koffer du hadde reagert?

I mine auge så e utdrikkingslage ein siste FEST for brud/brudgom der di kose seg å feste me ALLE vennene sine. Å i ett bryllup så invitere en som regel sine aller nærmaste venner, for da e jo ikkje alle så har råd te å ha alt av stort å smått i ett bryllup,

Selvfølgelig kan du spør om det[:D]

For min del blir det bare feil, det er jo festen før bryllupet og da burde de som er med på å "varme opp"
også få lov til å være med på festen.

Eg hadde ikke mulighet til å ha alle eg ville av venner i bryllupet, men valgte 5, så da blei vi bare 6 i utdrikkingslaget også.
Eg slang inn 1000 kr i et utrikkingslag en gang og hadde syns det var kjipt om eg ikke fikk komme i bryllupet etterpå, men at noen av de andre som var med fikk komme, alle snakket jo om hva de skulle ha på seg i bryllupet osv.... hadde følt meg utenfor/som en mindre verdig venn da om halvparten skulle og halvparten ikke.

dette er  MIN mening, folk for gjør som de vil[:)]

Jeg har selv vært i utrykningslaget, men ikke i selve brullupet [:)]
Jeg stor koste meg for det, å ser ikke noe negativt i det.,

ORIGINAL: Oline

Her er det HELT normalt å være med i utdrikningslag, selv om man ikke blir invitert i bryllup.

Er jo mange som har små bryllup, med kanskje bare 3-4 inviterte venner.
Skulle de bare vært 4-5 stk i utdrikningslaget ja?

Jeg hadde nok stusset om det bare var de jeg hadde bedt i bryllupet som kom faktisk. Altså en 4-5 stykker det er snakk fra meg i dette tilfellet og det er ikke på noen måte hele vennegjengen min men de nærmeste[:)][:)]

Godt jeg kunne bli lei meg da eller skuffet, tenkte jeg var dum som ikke skjønte dette jeg da, men det er jo feil da i manges øyne. Dere på bv gjør dagen lysere[:)]

ORIGINAL: Oline

Vel sånn jeg ser det er det vanlig å be venner i bryllup, ikke bare to bestevenner. Noen ber jo bare familie, så det er jo blitt mer vanlig at venner kun er i utdrikningslaget. Men når man ber halvparten av vennegjengen til bryllupet og alle i utdrikningslaget så blir det litt feil fordi da er det "om å gjøre å få flest mulig penger til utdrikningslaget". Det er hvertfall sånn det er blitt med flere venninner her. De ringer opp alle mulige som de har gått på skole med før og som dem ikke har noe kontakt med lenger, bare for å få flest mulig som kan være med å spleise på laget.

Javel?[8|]

Jeg var nettopp i utr.lag til en venninne, tror vi var 14 jenter. Bare 4 var invitert til bryllupet.
Alle betalte 300 kr hver, vi fikk god mat og masse drikke.
Tror ikke hverken brud eller forlover ble rik på det...

Godt poeng, tror virkelig ikke samboeren min og forloveden min vil ha masse penger..

Akkurat det utsagnet er jeg uenig i. Jeg synes det er koselig og invitere folk fra gammelt av. På den måten kjenner alle bruden fra forskjellige tidsepoker og fra forskjellige sammenhenger. Da har alle forhåpentligvis gode historier som kan tas opp på utdrikningslaget. Synes selv ikke det gjør noe som helst at folk blir invitert i utdrikningslag men ikke i bryllupet.

I mitt bryllup hadde vi ganske mange venner i bryllupet, men noen ble bare invitert til kaffe og kaker. Alternativet hadde vært at de ikke ble invitert. Hadde ikke råd til å ha alle til middag. Tror ingen reagerte på at de "bare" ble invitert til kaffe.
Hadde vel rundt 50 til middag. Av disse var nesten halvparten venner. Og så var det vel rundt 20 venner som ble invitert til kaffe. Altså var det et flertall av venner i bryllupet.  Ikke alle vennnene som var invitert til kaffe kjente hverandre fra før, men ho ene tok initiativ til grilling i hagen slik at alle kun samles mellom kirka og kaffe. Funket veldig bra!

(Innså at det siste avsnittet ikke hadde noe med spørsmålet fra HI og gjøre, men jeg skriver det likevel!![:D])

her er det iallefall vanlig at man ikke tar det som en selvfølge at man er invitert i bryllupet selv om man blir bedt på utdrikningslag.... tror de venninnene dine som har reagert på det burde se litt lenger enn sin egen nese...[&:] det er tross alt frivillig å være med på utdrikningslag, og skjelle deg ut pga det virker for meg helt på bærtur....

Back
Topp