Er litt lei meg jeg

kate

Gift med forumet
Jeg var hos fastlegen min igår for å ta noen blodprøver i forkant av forsøket. Hiv og sånt. Det er jo fast prosedyre når man starter opp med forsøk....greit nok det, jeg kunne ta det hos fastlegen min...

Var der igår formiddag, og fastlegen ba om å få en samtale med meg.

Fortalte jo at vi skulle igjennom et nytt forsøk på klinikk hausken, og at vi nå også har fått påvist pcos. Fortalte altså det meste jeg har fortalt dere her inne om den nye utredningen, og de nye "funnene".

Vel, han var jo bare SÅÅÅÅ negativ. Veit ikke om han hadde en dårlig dag eller noe sånt...
Men han anbefalte ikke at vi gikk igjennom flere forsøk. Tydeligvis var det jo noe som ikke stemte siden vi ikke klarte det på 3 forsøk. Så at vi ville bruke mer tid, krefter og ikke minst penger på flere forsøk var for han uforståelig. Det kunne jo være at meg og mannen ikke passet genetisk sammen og aldri ville få barn sammen uansett hvor mange forsøk i tok.
Han synes ikke pcos var et hinder for å få det til med de vanlige prøverørsforsøkene vi har hatt, og trodde ikke at det var det som gjorde at det ikke gikk.
Og den metforminen hadde han ikke noe tru på, det var nemlig ingen dokumentert effekt på det....

Så han rådet oss til å gi opp, også kunne han heller hjelpe oss igjennom en adopsjonsprosess. For da kom vi jo helt sikkert til å få et barn tilslutt.

[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Var hausken bare posetiv fordi vi betaler han bra nok????? Er det ikke nok hold i det han sier?
Men hvordan kan fastlegen utale seg om dette som ikke har et eneste utrednings papir på meg, eller et sammendrag av forsøkene mine. Kan en fastlege nok om pcos og sjanser ved prøverør?
Er det ikke bedre å sette sin lit til spesialister som f.eks Hausken?

Eller er vi bare dumme som ikke innser at slaget er tapt?????
Har ihverfall grublet fært siden igår. Kanskje vi rett og slett gir oss etter 1 forsøk til...

[&o]

Fytte hel*** for en lege!! [:@]
Syns ikke du skal la deg gå inn på deg det han sa, for han sitter neppe inne med alle opplysninger og vet så mye om prøverør!
Hvilken lege råder deg til å gi opp liksom?!?! Tror ikke "vanlige" leger har nok kunnskap, de ser nok bare på antall forsøk og mener at "nei dette får være nok, nå har dere prøvd og ikke fått til så da er det bare å gi dere". Ikke hør på han er mitt råd[:)]

for en lege, han er jo kun almennlege og har ikke sånn kunnskaper for sånt.
så jeg mener du ikke bør høre på han, men heller spesialistene på hausken, de vet hva de prater om.
han legen må ha hatt en veldig dårlig dag.

så mitt råd, ikke hør på han legen din.

Han er bare en helt vanlig ordinær fastlege ja...
Men sto på sitt om at tre forsøk det burde holdt[:(]

Men jeg veit jo selv ut ifra hva andre har erfart at noen trenger flere enn 3 forsøk på å bli gravide.
Men er jo litt redd for at han har rett, at det er noe genetisk som gjør at det aldri vil gå. At meg og mannen ikke passer sammen på den måten[&o]

Ikke hør på fastlegen din. Stol heller på Hausken.

Mitt inntrykk av han er at han er faglig dyktig. Ang Metformin, jeg syns det hørtes fornuftig ut sånn han forklarte sammenhengen mellom metformin og eggløsning, og jeg er sykepleier så har hatt litt om anatomi og sånt.. :)

Mitt råd.. Glem det fastlegen sa igår og heller kosentrer deg om det forsøket du snart er i gang med. Så sitter nok spiren før jul.. :) 

Gleder meg til å følge deg videre, og håper du kommer over all negativiteten fastlegen din kom med...

Klem

ORIGINAL: Apple

Noen trenger flere forsøk enn andre, det betyr ikke at det er håpløst å få det til. Ei inne på Mars 2009 er gravid med firlinger (2 egg som delte seg begge to!) etter 3 IVF-forsøk og 2 ICSI-forsøk. Så det er håp!! Dessuten, legene i Porsgrunn tullet jo fælt med medisineringen din rett før uttak, så de forsøkene skal man ikke tenke på som fullgode forsøk. Ikke gi opp håpet, Kate!

Ja Hausken sa jo at disse forsøkene overhode ikke var fullverdige forsøk. Glem dem sa han.
Men fastlegen var ikke helt enig...trodde liksom ikke helt på dette.

Men nå merker jeg at jeg får motivasjonen litt opp igjen, takket være dere jenter[:)]

Må bare signerer de andre jentene her. Hør heller på Hausken.
De kan dette om barneløshet, og legen din er bare ordinær lege.

Sender deg en STOOOOR klem.
Godt å lese at motivasjonen din stiger. [;)]

Huff, dette var trist og lese[:(][:(][:(] Hadde villet tatt en tur til en annen lege jeg.Sender dere masse trøste klemmer![:)]

Signerer resten av gjengen her! Ein almennlege har ikkje nok kompetanse til å uttale seg på den måten. Ville faktisk vurdert å bytta lege.

Nei stol på Hausken. Han er eksperten. Tvilar på at han ville gitt deg falske forhåpningar. Private aktørar er avhengige av gode resultat for å få kundar, så dei hadde ikkje hatt råd til å lura folk på den måten. Og som du seier; mange greier det på 4. el 5. forsøk. Er sikker på at du blir gravid [:)][:)][:)]

Godt å sjå at motivasjonen stiger igjen[:D][:D][:D]

Veldig trist at en fastlege kan uttale seg slik.
Hør heller på speialistene!
Ikke mist mote kate!
Sender deg en trøste klem[:)]

Kate jeg har bare en ting å si; jeg stoler mer på fagfolk som de på Hausken som har peiling, enn  e vanlig fastlege - han høres ikke noe særlig smart ut. Min fatslege hvet heller ikke så mye ang bivirkninger med mer, men han lytter iallefall da og vil lære av pasientene sine. Så bare glem det fastlegen din sa han har ikke dekning for å uttale seg på den måten han gjorde, han har nok veldig stor selvtillit og trr han kan me enn det han kan.

Så det du gjør nå er å si høyt; min fastlege er en tulling som overhodet ikke har peiling på prøverør, han kan jeg ikke høre på.
Gjenta dette noen ganger og få det ut. Stol på fagfolkene du snuppa, de snakker ikke bare for å få penger, for det vil de tape på i lengden - dersom de juger for pasientene sine, de er en privat klinikk og falske utsagn vil bare slå tilbake på dem og gi dem dårlig rykte.

Takk for flotte ord jenter, det hjelper mer enn dere tror[:)]

Ja twinanne, legen er en tulling, og det har jeg fortalt speilet mange ganger nå[:D][:D][:D]

Er jo ikka akkurat noen vits i å bytte lege da, for er jo ikke han som skal følge meg opp. Det skal gynokolgen min. Og hausken.

Han er da jo en grei fastlege å ha når det gjelder andre ting, som de litt enklere tingene som f.eks en forkjølesle[:D] Ikke mere avanserte behandlingsmetoder som prøverør visst nok[8D]
Jeg måtte jo ditt kun for disse blodprøvene, neste gang jeg må til fastlegen er det nok ikke pga prøverør.

Jeg er så heldig at gynokolgen min alltid tar imot meg og skriver sykemeldinger hvis jeg trenger det under behandlingen.

igjen, takk for oppmuntrenes ord!

ORIGINAL: vestlandsjento

Signerer resten av gjengen her! Ein almennlege har ikkje nok kompetanse til å uttale seg på den måten. Ville faktisk vurdert å bytta lege.

Nei stol på Hausken. Han er eksperten. Tvilar på at han ville gitt deg falske forhåpningar. Private aktørar er avhengige av gode resultat for å få kundar, så dei hadde ikkje hatt råd til å lura folk på den måten. Og som du seier; mange greier det på 4. el 5. forsøk. Er sikker på at du blir gravid [:)][:)][:)]

Godt å sjå at motivasjonen stiger igjen[:D][:D][:D]

Signerer denna her eg, og slenger med ein good klem!![:D] Det er eg og du Kate ut i desember som skal få positiv test, gjerne med flere![;)] Hehe[:D]

Hmmm, ganske krast av en lege og si, det må være mer de kan utrede? Det at de sier at man ikke passer sammen tror jeg selv er bare tull på en måte, eggene blir befrukta og utvikler seg, det ville de vel ikke gjort hvis dere ikke passet sammen. Jeg har ogs¨å fått høre det, men får det ikke til og harmonere. Veit ikke helv hva jeg skal si, men snakke med en annen lege elelr få utredet noe mere?
Håper det ordner seg

Må bare signere jentene over her, det var utrolig trist og utrolig lite gjennomtenkt av fastlegen din å uttale seg om sånne ting han garantert ikke vet noe særlig om!!

Sier bare, ikke hør på fastlegen din. De er kun vanlige almennpraktikere og har ikke noe grunnlag for å utale seg om denne prosessen!! Kjenner jeg blir litt sint!! [:@][:@][:'(]

Du må stole på at spesialistene våre vet hva som er best. Til sammenligning: En hjertespesialist uttaler seg ikke om f.eks ortopedi... Sånn er det, det er ulike spesialister på ulike områder og de bør vite hvor deres egne grenser går - men det er det tydeligvis ikke alle som gjør...

ORIGINAL: fano

Hmmm, ganske krast av en lege og si, det må være mer de kan utrede? Det at de sier at man ikke passer sammen tror jeg selv er bare tull på en måte, eggene blir befrukta og utvikler seg, det ville de vel ikke gjort hvis dere ikke passet sammen. Jeg har ogs¨å fått høre det, men får det ikke til og harmonere. Veit ikke helv hva jeg skal si, men snakke med en annen lege elelr få utredet noe mere?
Håper det ordner seg

Jeg er ferdig utredet jeg, på klinikk Hausen. Fastlegen har ikke hatt noe med utredningen å gjøre. han bare uttalte seg siden jeg var der for å ta noen blodprøver.
Er Klinikk Hausken som har ansvar for meg, ikke han...
Forsøk skal vi igang med nå. Begynner på spray i slutten av måneden. Det blir 4. forsøket det.
Var ikke hos fastlegen for å få hans synspunkter, det kom han med helt av seg selv.

At vi ikke passer sammen genetisk synes jeg også høres rart ut. Dessuten ble jeg jo gravid engang...

Har ingenting å si hva fastlegen mener for han har ikke noe med dette å gjøre, og forsøk skal jeg ta.

ORIGINAL: * Bobbo *

Må bare signerer de andre jentene her. Hør heller på Hausken.
De kan dette om barneløshet, og legen din er bare ordinær lege.

Sender deg en STOOOOR klem.
Godt å lese at motivasjonen din stiger. [;)]

signerer Bobbo på denne, og alle de andre. Ikke gi opp håpet Kate!!!!

ORIGINAL: Serene

*Alle gode ting er tre med det fjerde vil det skje*

den skal jeg jeg huske på serene[:)]

Nok engang, takk for flotte ord jenter!

Jeg gir meg nok ikke så lett jeg!!!!

Kjente jeg ble skikkelig sinna først, men nå må jeg nesten bare le av den fjotten. Om jeg skulle veid mellom en av de fremste spesialistene på PCOS i Norge, og en vanlig allmennlege så er det ingen tvil om hvem JEG ville hørt på i hvert fall! Skjønner at du ble fortvila med en gang, men ikke hør på ham i det hele tatt. Så mange som 50 % av de som tar ett fjerde forsøk klarer det jo på det forsøket!
*Sender over en god trøsteklem*

ORIGINAL: Angelicka24

Kjente jeg ble skikkelig sinna først, men nå må jeg nesten bare le av den fjotten. Om jeg skulle veid mellom en av de fremste spesialistene på PCOS i Norge, og en vanlig allmennlege så er det ingen tvil om hvem JEG ville hørt på i hvert fall! Skjønner at du ble fortvila med en gang, men ikke hør på ham i det hele tatt. Så mange som 50 % av de som tar ett fjerde forsøk klarer det jo på det forsøket!
*Sender over en god trøsteklem*

oj, er oddsen så bra som 50%?? Det er jo kjempe bra[:)] Er det Hauskens statestikk?

Back
Topp