er litt i tvil ang UL..

lillehjertenr2

Glad i forumet
har fått time på st.olavs den 1 semptember til første UL og da er jeg i uke 20+1..føler det er litt sent[8|] noen flere som har hatt sin første UL så sent? tenkte kanskje å ringe de og høre om det er dukket opp en time før. Er jo så spent på om alt er bra[&o][:)]

Det er helt normalt [:D][:D] ! Trenger ikke time før, selv om at jeg vet at det er lenge og å vente [;)]

Det er helt normalt ja, var da jeg var til UL første gang, er da jeg skal til andre ordinær UL denne gang og[:)]

Stort sett så prøver de å få alle inn mellom uke 18 og 20, men er det mange som venter så kan man få litt senere.

Du vil jo være 20+1 som du sier, og da ligger du jo innenfor de ukene de skal tilby da [:)]

Men, du kan gi de nr ditt kanskje, og be de ringe om de får en avbestilling- hvis du selv kan stille på veldig kort varsel [:)]

Evt. så kan du jo bestille en privat UL hvis du synes det er lenge å vente [;)]

Jeg selv skal på UL på onsdag, da er jeg 18+4, men jeg har allerede vært på UL i uke 6+4 og 11+4- jeg klarte ikke å vente å ville se at alt var ok [:D] Og jeg angrer ikke! De "beste" UL bildene man får er de litt tidlig i sv.skapet, for da får du hele fosteret på ett bilde, men senere kan det være så stort at man må ha overkropp og underkropp på 2 forskjellige. Dette kan selvfølgelig være forskjellig fra person til person- har bare hørt mange si det [:)]

Her fikk vi tildelt ul-time på riksen i uke 16, men ba selv om å få flyttet den pga ferie - så ul blir nå i uke 19.

Vi skal når jeg er 19+6, og er litt glad for at det er så sent. Gleder meg veldig, og når jeg ser babyen da, så er man jo faktisk halvveis

På grunn av ferie fikk jeg ul ganske seint i uke 20+4. Syntes selv dette var sent, men både jordmor og fastlege mente at det ikke var noe problem, og at det bare ble litt lenger for meg og vente [:D]

Som mange andre skriver her har du jo fått time helt innenfor "normalen". Jeg var til ordinær ultralyd i uke 20 med de to første, i 19 med nr tre, og denne gangen har jeg også fått den ordinære ultimen i uke 19/20.

Og det med at babyen kan bli for stor til å vises på ett bilde er ikke noe å bekymre seg for enda, den skal bli ganske mye større før bildet må deles i to.

Det er innenfor normalen du har fått ultralyd men du kan jo som de andre skriver ringe å høre om de har time tidligere eller kan ringe deg om de får avbestilling!! Men uansett selvom det er såpass seint så får du jo se det du skal og vite det du skal [:)]. Kan tenke meg at det gjerne vil være lettere å se evt hva det blir å sånn om du skal vite det [:)].

Jeg skal når jeg er 20+0 - helt innenfor normalen[:)]

Back
Topp