Er litt fortvilet her nå... :'(

2små

Forelsket i forumet
Idag har jeg vært på OUL. Bebbisen var så fin og det var en liten lillebror.. <3
Men, det viste seg at jeg har total foranliggende morkake, altså at den dekker åpningen.. Jeg har bare lyst å gråte. Jeg hadde gledet meg sånn til fødsel nr 2.
Noen her med erfaringer? Kan det være noen sjanse for at det blir normal fødsel?

Gratulerer, så stas med en liten gutt:) Føler jeg har lest et sted at morkaken som regel flytter seg vekk fra åpningen før fødsel hvis den er foranliggende. Tror du fortsatt har gode sjanser for å føde normalt:)

Er jo lenge igjen til fødsel :) så god sjans for at morkaka flytter seg ;) nå får du jo ekstra oppfølging også i forhold til det. Så dette ordner seg nok. Gratulere med en lillebror i magen ❤️

Jeg har også hørt at den kan flytte seg oppover etterhvert som livmoren vokser. Du har jo halvparten av svangerskapet igjen og livmoren skal bli ganske mye større :)
Er ikke dette noe de holder øye med på alle de neste ultralydene? Følger med på om den flytter seg/blir "dratt" oppover?

Regner med du får oppfølging på den morkaken, for den bruker veldig ofte å flytte seg i løpet av svangerskapet ;)

Jeg hadde forranliggende morkake som dekket åpningen i mitt forrige sv.skap og den flytta seg gradvis oppover den! Var visst bare et få prosent antall som den forble over åpning til fødsel fikk jeg beskjed om:)

Det går nok bra :) hurra for lillebror :)

Caroline Berg Eriksen (fotballfrue) hadde vel dette i begge sine svangerskap. Så hun fikk ny ul noen måneder etter oul, og da hadde den flyttet på seg begge gangene :-)

Jeg har også hørt at den kan flytte seg oppover etterhvert som livmoren vokser. Du har jo halvparten av svangerskapet igjen og livmoren skal bli ganske mye større :)
Er ikke dette noe de holder øye med på alle de neste ultralydene? Følger med på om den flytter seg/blir "dratt" oppover?
Jo, må tilbake på ul.. Jeg bare fikk så sjokk i dag. Har virkelig ikke lyst på ks, føler at hele opplevelsen blir røvet fra meg..

Jeg hadde forranliggende morkake som dekket åpningen i mitt forrige sv.skap og den flytta seg gradvis oppover den! Var visst bare et få prosent antall som den forble over åpning til fødsel fikk jeg beskjed om:)
Håper for Gudsskyld jeg er like heldig som deg da. :)

Back
Topp