Er litt deppa nå!

MizzSilje

Andre møte med forumet
Idag skulle jeg kle på ungene og kjøre dem i barnehagen. Skulle løfte yngste på 1 1/2 år, men da sa det stopp i ryggen min! Det gjor så sykt vondt og jeg måtte bare sette meg ned å sitte der :( Jeg brukte nesten 1 time på å få oss utav huset, i bilen og bort til barnehagen, som ligger 3 min unna med bil. Nå er jeg så lei meg pga denne bekkenløsningen! Ikke vet jeg hvordan jeg skal takle hverdagen med barna og bekkenløsning....

Noen som har supergode tips som hjelper mot bekkenløsning? :P

Så kjedelig å ha det så vondt!!
Jeg går med bekkenet mitt til kiropraktor, akkurat vært der i dag igjen,
å håper å holde det under kontroll.
Jeg har hatt vondt i bekkenet mitt fra begynnelsen, fordi jeg har vært gravid 3 ganger før i år
(bekkenet løsner og fester seg igjen X3....)
Hvis du synes at det er for dyrt, kan du spørre legen din om en henvisning til fysio.
Lykke til!

Jeg har hatt bekkenløsning med mine to første barn. Første graviditet gjorde jeg ikke noe med det, annet enn å gå på krykker. Legen min mente det var unødvendig å dra til fysioterapeut.. Andre gang krevde jeg henvisning. Hvis du får henvisning. Hvis det på henvisninger står bekkenløsning med gangvansker så er behandlingen gratis inntil 6 mnd etter fødsel, dersom behandleren har offentlig avtale. Jeg fikk mange treningsøvelser, trykkpunktsbehandling og laser. I tillegg gikk jeg med bekkenbelte. Alt dette gjorde at jeg ikke trengte krykker :-) Bekkenbeltet var gull verdt, det holdt bekkenet mer stabilt. Treningen besto bl.a av å sitte på en terapi ball. Så skal du løfte venstre fot uten at du beveger hoftene eller at ballen ruller. Jeg klarte aldri å løfte foten, så min trening besto i å løfte hælen og la tåa være i bakken. Må stramme magen/bekken skikkelig for å få det til.. I hverdagen prøvde jeg å ikke sitte på huk, ikke ha beina i kryss og gå med små skritt. Støvsuging var forbudt.. Er 11 uker på vei nå og krysser fingrene for at jeg slipper dette denne gang.. Men de sier jo at det ofte kommer tidligere for hver gang, blæh..

Auauau. Ikke greit med sånne vondter og spesielt ikke når man har små barn. Jeg blir sånt for løfting siden sønnen vår er fire år. Han klarer seg jo selv. Håper du får hjelp slik at du blir bedre.

Huff :( Bekkensmerter såpass tidlig er virkelig pyton!! Stor klem til deg!!

Har selv gått til fysio for bekkenet, og syns det funket greit. Ellers så må mannen ta det meste her hjemme når jeg er gravid - i allefall mer mot slutten.

Prøver jeg å gjøre noe en dag, så blir jeg liggende neste dag, og jeg må bare gjøre det sånn =)

Håper det går bedre med deg! Jeg brukte bekkenbelte med nr. 1, og syns det ble litt bedre med det - men det funket ikke i de andre sv. skapene ... Men kanskje verdt å prøve?!

Tusen takk for tips jenter Jeg skal få meg en henvisning til fysioterapi! Har hatt bekkenlåsning i de tidligere sv. skapene, men dette er noe helt annet!! Håper bare så mye at det går seg til etterhvert

Vet åssen du har det. Sliter like mye hver morgen med å få avgårde minste mann. Selv skal jeg begynne med bekkentrening i vann. Har fått rekvisisjon til fysio så jeg får det gratis. Det skal vist være en av de beste treningene for gravide med bekkenløsning.

Huff, høres vondt ut!

Jeg har ikke fått bekkenløsing enda (bank i bordet), men har de siste åra slitt veldig med bekken- og isjassmerter (jeg har et skjevt bekken, og det presser også på isjasnerva)

Jeg har prøvd mye rart, men det beste er trening hos fysioterapaut. Jeg har valgt "klinikk for alle" (finnes i Bergen, Ski, Oslo, Stavanger og Trondheim) og en fysioterapaut der som driver med "slyngetrening". Har øvelser i slynger og på ball.
Dessverre blir ikke dekket, selvom man får henvisning, MEN de er veldig flinke og det er verdt å betale for.

Mine erfaringer er at man gjerne får raskere hjelp, og bedre hjelp, hos de privatpraktiserende. 

God bedring og lykke til!

Back
Topp