er litt bekymret

janey

Andre møte med forumet
var hos jordmor i dag og da hun målte livmoren(symfysemål)var den bare på 27 cm og jeg er 33*3 dagr har bare vokst 3 cm på 5 uker[8|].nå må jeg på ny ultralyd for å se hvor stor babyen er.hun mente det er for liten plass til den.er det noen av dere som har opplevd det samme?

jeg har bare 32 cm. å jeg er 35 uker å 5 dager på vei...

Jeg fikk samme beskjed av jordmor, og har gått regelmessig til ul siste mnd for å sjekke vekst.. Ungen er 15% mindre enn vanlig, men har fått beskjed om at d ikke er noen fare. Hvertfall bra at du blir fulgt opp! Jeg syns hvertfall det er trygt og godt. Lykke til [:)]

Jeg opplevde det i forrige svangerskap... Hadde fått infarkt i morkaka.

ORIGINAL: janey

var hos jordmor i dag og da hun målte livmoren(symfysemål)var den bare på 27 cm og jeg er 33*3 dagr har bare vokst 3 cm på 5 uker[8|].nå må jeg på ny ultralyd for å se hvor stor babyen er.hun mente det er for liten plass til den.er det noen av dere som har opplevd det samme?

Du ligger akkurat under normalen som meg.
Og her sitter jeg med en bekymring større enn verst.[:(]
Var hos legen for en uke siden (uke 30+3) og ble målt til 25 cm. Skal inn igjen i dag og sjekke om det har endret seg noe..
Kommer til å insistere på UL og diverse sjekker for å bekrefte at alt er ok.
Er det noen som har noe konkret på om dette kan tilsi at det blir tidligere fødsel?[&:]

ORIGINAL: twgirly88

jeg har bare 32 cm. å jeg er 35 uker å 5 dager på vei...

Du ligger akkurat på snittet iflg symfysemål-grafen min.

ORIGINAL: Mona83

Jeg fikk samme beskjed av jordmor, og har gått regelmessig til ul siste mnd for å sjekke vekst.. Ungen er 15% mindre enn vanlig, men har fått beskjed om at d ikke er noen fare. Hvertfall bra at du blir fulgt opp! Jeg syns hvertfall det er trygt og godt. Lykke til [:)]

Så lenge ungen vokser jevnt og trutt så skal det ikke være noe fare. Alle har sine egne vekstkurver..
Men hos meg har det kun vokst 2 cm fra uke 25-30 [&:]

Back
Topp