Er lille snuppa syk??

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Altså... Nysgjerrige meg trenger litt hjelp igjen..

Nå har jeg lest så mye om dette RS-viruset... mulig jeg er blitt litt hypokonder men klarer ikke
la være å tenke på det..

Snuppa har de siste dagene hostet en del, hvert urolig, å når hun ligger på ryggen så spreller hun febrilsk noen ganger og da virker det som hun blir litt tungpusta... [8|] Å noen ganger så begynner hun å gråte i 2 min før hun bare slutter og er rolig igjen...

Hun gulper mer enn vanlig og da er det stort sett bare klar væske som kommer opp med noe hvite "flekker" i
Hun har ikke feber..

Burde jeg ringe HS i morgen? Eller er det bare meg som er smålig hypokonder... [X(]

Nå vet ikke jeg hva rs virus er?? men slik du beskrev der ligner litt på hvordan lille gutt er:OOO

ORIGINAL: Hel1

Nå vet ikke jeg hva rs virus er?? men slik du beskrev der ligner litt på hvordan lille gutt er:OOO

Hentet fra VITUSAPOTEK sine sider.

Hva er RS-virus?
RS-viruset (respiratorisk syncytialt virus) anslås til å være den vanligste årsaken til nedre luftveisinfeksjon (akutt bronkiolitt) hos barn i de første leveårene (under 2 år). Hos eldre barn og voksne gir viruset normalt bare en vanlig forkjølelse.

RS-viruset smitter via dråper i luften fra personer som hoster/nyser og ved direkte kontakt. Det tar ca. 3-6 dager fra man er smittet til man blir syk, og man er smittsom opptil 2 uker etter de første symptomene.

RS krever i noen tilfeller sykehusinnleggelse, men er svært sjelden livstruende.

Symptomer
En RS-infeksjon starter ofte som en vanlig forkjølelse hvor barnet blir snørrete, hoster, har lett feber og sår hals. Viruset kan etter hvert spres til nedre luftveier (luftrør og lunger) og gi:

Slimhoste
Pustevansker (rask, pipende pust)
Høy feber
Slapphet og utmattelse
Ca. 20 % av barna får også en ørebetennelse. Ved symptomer på RS-infeksjon skal du kontakte legen snarest mulig.

Har hun feber?
Er du usikker og bekymret ringer du legen! [:)]

hmm.. skummelt.. :// ihvertfall med tanke på at jeg er skikkelig forkjøla nå!! Tenk om jeg smitter han a?!

Når han ligger høres det ut som han hyperventilerer noen ganger, er det puste vansker? hmm.. hender han puster tungt også, men det er bare kort og innimellom.. :O
Han har vært veeeldig trøtt og grinete idag, ikke myyye våken tid egentlig..

Ilabom... Nei hun har ikke hatt feber. heldigvis

Hel1.. jeg vet.. synes det er skummelt jeg også.
Høres ut som lille prinsen din og lille prinsessen min er ganske så like på "symptomene"

ORIGINAL: Mirell

Hel1.. jeg vet.. synes det er skummelt jeg også.
Høres ut som lille prinsen din og lille prinsessen min er ganske så like på "symptomene"

jah :/ skal se ann imorgen.. skader ikke å ringe hs å høre liksom.. :)

ORIGINAL: ilabom

Har hun feber?

Sign...

Men,om du vil kan du jo prøve å heve hodeende i senga hennes da,om det er når hun ligger det er værst [:)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

ORIGINAL: ilabom

Har hun feber?

Sign...

Men,om du vil kan du jo prøve å heve hodeende i senga hennes da,om det er når hun ligger det er værst [:)]

Det virker som hun har det greit når hun sitter/ligger i vippestolen. Kanskje jeg burde ringe kiro igjen å få ham til å ta en titt på ryggen hennes igjen.. hun hadde jo litt låsninger i den

Ekke lett å være førstegangs mamma gitt...
Mange bekymringer.

Hehe.. "godt" å høre det da [:D]
Satt å så på "jordmødre" på tv i går kveld.
Den ene av jordmødrene var gravid. Å hun sa at selv om hun jobbet med det så hadde hun like mange spørsmål
som en "vanlig" førstegangsfødene.[:D]

Ja,hehe...Hørte også hun sa at hun ALDRI skulle undersøke en gravid oppi der,under riene lenger heller

stemmer..

Jeg lurer litt på hvordan det er å være jordmor for en fødende jordmor.. [8D]
Kan det bli litt konflikter om hva som er rett måte å gjøre ting på [:)]

jeg vet ikke hvordan det er hos dere, så om du er bekymret kontakt hs eller lege...

Men her vet jeg at jeg leser altfor mange av disse trådene om rs viruset for jeg går nå og er ekstremt bekymret hele tiden, synes han kjennes varm ut og må måle temp flere ganger om dagen... lille her har vært forkjølet og er fremdeles litt snørrete og hoster, kan bli litt urolig innimellom og bare plutselig begynne å skrike også går det over...

Jeg synes han puster rart innimellom, men her i huset er det nok bare frykten min som gjør det for sambo sier bare sånn har det vært hele tiden og sånn har han gjort hele tiden hehe

men sjekk det opp om du er bekymret som sagt i tidligere innlegg bedre å sjekke en gang "for mye"...

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Sikkert,hehe.
Syns Esther klarte seg ganske bra da,hehe [:D]

Begynte å grine når Esther fødte... spesielt når de tok ungen bort til legen....! Bare det å se Esther ligge der å det eneste hun sier er at hun ikke fikk sett ordentlig på jenta si før de tok henne vekk...

Men ja, hun klarte seg supert...

Vi har akkurat kommet hjem fra sykehus og Edward har rs-viruset. Jeg var ikke i tvil om at det var noe seriøst galt med han. Når han hostet så hostet han så mye at det ble pustestopp! DDet var helt vanvittig å høre på! Jeg sov ikke på tre netter fordi han var så tett. Da han sluttet å spise, tisse og ha store bæsjebleier kontaktet jeg lege, og vi blei sendt på sykehus samme dag. Han hadde også feber, men den blei ikke noe særlig høyere enn 39. Er du i tvil, kontakt lege. Vi blei hørt da legen hørte hosten til Edward... for den var næsty!

Back
Topp