Er Legoland og/eller Lalandia i Billund Danmark noe for en på 1 år?

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Usikker på om han har utbytte av det.

Hvilke aktiviteter er det for så små der?

Noe annet sted i Danmark dere anbefaler til noen med 1 åring??? Vi har kun han.

Familien til bror av mannen vil vi skal reise sammen til Legoland, men deres barn er 5 og 7, så de har jo en annen glede av en sånn tur.

Jeg hadde ikke giddet. Man får nok av slike parker senere når barna er eldre. Og jeg ville heller villet noe annet for min ettåring som han faktisk hadde hatt mer glede av.

Jeg hadde ikke "sløst" bort penger på en slik park med kun et så lite barn. Hvis dere hadde et eldre søsken hadde det vært noe annet, men det er ikke verdt det, barnet kommer ikke til å huske noe som helst.

Men dere kan vel og merke få utbytte av å være der som voksne, men jeg hadde ikke orket det uten at mitt barn hadde fått glede av det

Jeg hadde ikke giddet. Man får nok av slike parker senere når barna er eldre. Og jeg ville heller villet noe annet for min ettåring som han faktisk hadde hatt mer glede av.
Tips til noe som en 1 åring hadde hatt mer glede av? Husker vi var i en gøy dyrepark i Randers i Danmark og der var det mange med små barn :)

Men dere kan vel og merke få utbytte av å være der som voksne, men jeg hadde ikke orket det uten at mitt barn hadde fått glede av det

Nei, kjenner på det, men mannen vil så gjerne... Tenkte vi kunne gjort noe som ikke innebar så mye kjøring. Tar liksom 9 timer med kjøring - ferje - kjøring før vi faktisk er i Billund. Foreløpig hater han bil og skriker for å kjøre en times tid, men håper jo det endrer seg.

Så mye kjøring hadde jeg unngått da ja. Om mannen din har så lyst så la han dra dit alene for å være med broren og onkelbarna sine. Er vel bare snakk om en dag allikevel.

Dyr er gjerne populært hos ettåringer ja. Type åpen bondegård der de kan få litt nærkontakt kan være fint. Ellers badeland eller lekeparker. Egentlig trenger ikke ettåringer så mye, de kan kose seg med å undersøke småstein og pinner liksom ;)

Vi var i Hunderfossen familiepark når snuppa var 16 mnd og det var bortkastet. Det kan være andre aktiviteter i Danmark kanskje, men det jeg har erfart er at hvis barnet kommer gratis inn, så er det lite for den alderen :) et lite tips bare :)

Ja med en ettåring ville jeg egentlig fokusert på en ferie for dere. Han vil liksom kunne bli fascinert av en død humle på bakken og fryde seg over det, så hadde ikke gjort så mye ut av det :p

Ja med en ettåring ville jeg egentlig fokusert på en ferie for dere. Han vil liksom kunne bli fascinert av en død humle på bakken og fryde seg over det, så hadde ikke gjort så mye ut av det :p
Da får vi reise og lete etter døde humler :p Jeg ville nok helst vært litt på badeferie eller sånn boblebadsted :)

Vi var i Hunderfossen familiepark når snuppa var 16 mnd og det var bortkastet. Det kan være andre aktiviteter i Danmark kanskje, men det jeg har erfart er at hvis barnet kommer gratis inn, så er det lite for den alderen :) et lite tips bare :)
0-3 år var gratis inngang :o

En dag i hagen sammen med dere har en ettåring stort utbytte av. :)
Noe mer er unødvendig. :)

Da får vi reise og lete etter døde humler :p Jeg ville nok helst vært litt på badeferie eller sånn boblebadsted :)
Jeg husker så godt en gang vi var på biltur, og stoppet på en rasteplass for å strekke på beina. Der lå det en humle på asfalten, tydeligvis litt ruset av feil blomst :p Sønnen min var 1,5 år, og prøvde først å ta på den, da sa jeg nei siden de fortsatt kan stikke. Så satt vi på huk og studerte den mens jeg fortalte hva det var. Plutselig reiste han seg opp, og trampet hardt på den så den ble helt most! Det kom så plutselig at jeg ble helt sjokkert over hvor komisk det var :hilarious: Han var ikke veldig interessert i å hjelpe den lille skapningen nei :p

Uff, nei, legoland er så oppskrytt i utgangspunktet, og er i alle fall ikke morsomt for de minste. Hvis du skal til Danmark med bil anbefaler jeg heller Givskudd zoo (like ved legoland). De har mer for hele familien. Ikke at mine har brydd seg særlig med de eksotiske dyrene når de har vært så små, men det er alltids moro å klappe geitene, og lekeplassene er fantastiske der. :) Lalandia er sikkert også morsomt uansett alder.:) Jeg ELSKER badeland og dyreparker da. Det ville aldri falt meg inn å ta med en 1-åring på noe jeg ikke likte selv. Som noen sier over her, de liker døde humler, pinner og småstein, de har det gøy alle steder som er trygge nok til at de kan utforske. :)

Hunderfossen har et helt fantastisk lekehus for de aller minste forresten. Det tror jeg er det eneste stedet vi har vært som har hatt noe skikkelig rettet mot bittesmå barn. Vi var der i fjor da yngste var 9 mnd, og hun var helt vill. Vi kommer til å dra innom der igjen på vei til ferie i år, for at hun på da nesten 2 år skal få tilbake dit. Resten av ferien blir mest planlagt ut fra hva de andre vil, men Hunderfossen er for henne.

En dag i hagen sammen med dere har en ettåring stort utbytte av. :)
Noe mer er unødvendig. :)
Ja, men mannens familie skal liksom på død og liv på tur i ferien helst alle samlet. I fjor spanderte de eldre tur til Tyrkia, men da ble vi ikke med siden jeg var høygravid og søster til mannen droppet også pga all terroren i den tida.

Jeg ser gleden av rolig dag i et oppblåsbart basseng i hagen. Slik er jeg oppvokst ;) Men nå må vi liksom samordne ønskene våre mannen og jeg for lille mann. Ikke lett når vi har så ulik oppvekst.

Jeg husker så godt en gang vi var på biltur, og stoppet på en rasteplass for å strekke på beina. Der lå det en humle på asfalten, tydeligvis litt ruset av feil blomst :p Sønnen min var 1,5 år, og prøvde først å ta på den, da sa jeg nei siden de fortsatt kan stikke. Så satt vi på huk og studerte den mens jeg fortalte hva det var. Plutselig reiste han seg opp, og trampet hardt på den så den ble helt most! Det kom så plutselig at jeg ble helt sjokkert over hvor komisk det var :hilarious: Han var ikke veldig interessert i å hjelpe den lille skapningen nei :p
Åhoi, minner meg om da nevø var 2-3 og hamret en edderkopp med snekkersnettet sitt for onkel var redd edderkoppen. De små gleder ;)

Uff, nei, legoland er så oppskrytt i utgangspunktet, og er i alle fall ikke morsomt for de minste. Hvis du skal til Danmark med bil anbefaler jeg heller Givskudd zoo (like ved legoland). De har mer for hele familien. Ikke at mine har brydd seg særlig med de eksotiske dyrene når de har vært så små, men det er alltids moro å klappe geitene, og lekeplassene er fantastiske der. :) Lalandia er sikkert også morsomt uansett alder.:) Jeg ELSKER badeland og dyreparker da. Det ville aldri falt meg inn å ta med en 1-åring på noe jeg ikke likte selv. Som noen sier over her, de liker døde humler, pinner og småstein, de har det gøy alle steder som er trygge nok til at de kan utforske. :)

Hunderfossen har et helt fantastisk lekehus for de aller minste forresten. Det tror jeg er det eneste stedet vi har vært som har hatt noe skikkelig rettet mot bittesmå barn. Vi var der i fjor da yngste var 9 mnd, og hun var helt vill. Vi kommer til å dra innom der igjen på vei til ferie i år, for at hun på da nesten 2 år skal få tilbake dit. Resten av ferien blir mest planlagt ut fra hva de andre vil, men Hunderfossen er for henne.

Jeg liker også dyreparker og badeland. Mer meg :) Har aldri vært så opptatt av Lego :p

Skal sjekke den dyreparken du nevner :)

Om vi drar på tur trenger vi jo ikke å fotfølge hverandre hele tida....

Jeg liker også dyreparker og badeland. Mer meg :) Har aldri vært så opptatt av Lego :p

Skal sjekke den dyreparken du nevner :)

Om vi drar på tur trenger vi jo ikke å fotfølge hverandre hele tida....
Det er safaripark forresten, så du må ha bil. Man kjører bil gjennom dyreparken, og så er det parkeringsplasser og forskjellige steder man kan gå innimellom.

Vi leide hus i Danmark med noen venner et år, og jeg syntes også det var veldig greit at vi gjorde litt forskjellig noen av dagene. Det er absolutt ikke nødvendig at alle gjør det samme hver dag. :)

Vi vurderer å ta med ettåringen til Legoland. Halvannet til sommeren. Men det et slett ikke for hennes del, men bare fordi hun har søsken som i sommer er 6 og 9

Med bare en ettåring hadde jeg ikke gjort det nei.

Bading er jo kjekt, men Lalandia og Legoland har nok litt for mye folk. Blir mye inntrykk og sliten unge. Ville ventet noen år. men sr på dyr eller leke ute i en park er jo kjekt for en 1 åring :)

Back
Topp