Er Kaffe skadelig for fostre?

Lena33

Glad i forumet
Er det noen som har hørt noe om at kaffe ikke skal være så bra å drikke under svangerskapet?Jeg drikker ikke så mye til vanlig, men nå har jeg prøvd å kutte det helt ut da jeg har hørt rykter om dette...[8|]har ei venninne som ikke drakk kaffe under svangerskapet. Morsomt å høre om fler vet noe om dette???
 
Kan være skadelig med for mye inntak av koffein under svangerskapet...
De har noen sånne her "normer" eller slik på hva som bør være max inntak!
Koffein kan redusere fødselsvekt bl.a.
 
Ekspertene mener at man ikke bør drikke så mye kaffe (eller, koffeininnholdige drikker, da: Cola og andre drikker og matvarer med koffein gjelder også i denne "kvoten"), og det er jo sikkert riktig at det ikke er bra.. Men jeg drakk en del kaffe da jeg var gravid, og hadde ikke dårlig samvittighet for det! Man må nesten velge litt hva man ønsker å forholde seg til, for det er jo så mange "påbud" og "forbud" for gravide.. [&:] Man er nødt til å kose seg litt også, synes jeg! [:)]
 
takk....det er ikke lett med alle påbud og forbud som du sier....jeg har jo barn fra før, men har aldri vært så glad i kaffe som jeg er nå, så jeg har aldri tenkt over det før!Jeg er ikke av "stor drikkerne" så jeg trenger vel ikke være bekymret da...men jeg kommer vel til å drikke litt mer te en kaffe framover da tror jeg.[:D]
 
Det er koffein(tein) i te også. Selv ble jeg desperat ved tanken på å skulle klare meg helt uten kaffe og cola i ni måneder, helt til jeg kom på at det er jo noe som heter koffeinfri kaffe.
Det jeg har lært er at koffein KAN føre til spontanabort, så det er viktigst de første tre månedene, siden kan man unne seg litt cola i ny og ne. Men kaffen holder jeg meg likegodt til den koffeinfrie varianten ut svangerskapet. Tar ingen sjanser med noe så dyrebart.
 
Nei det er helt sikkert! Men jeg kjøpte te på helsekost jeg...Den var koffein fri sa damen bak disken[:)]Å den er super god på smak!!! På merket står det LONDON FRUIT & HERB COMPANY, alle smakene er fortreffelige (untatt blåbær[:'(]) synes jeg da...Den bør prøves..mmmmm eple og kanel spesiellt!
 
Jeg leste en artikkel fra mattilsynet og de sa at man kan drikke 1-2 kopper kaffe pr dag. Har ei svigerinne som drakk skikkelig mye kaffe og hun fikk ei skjønn lita jente. Alt med måte sier nå jeg[;)]
 
I mor og barn undersøkelsen anbefaler de ikke mer enn 1-2 kopper daglig, så da er vi vel egentlig enige alle mann[:D] Alt (nesten alt [;)]) med måte.
 
Back
Topp