Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ser det skal være juletrefest arrangert av pinsemenighet her i området.
Må man da være medlem av pinsemenigheten for å delta?
Er pinsemenigheter veldig religiøse?
Juletrefester pleier å være åpne for alle. Og hvis de har annonsert offentlig, er den nok det Pinsebevegelsen følger en bibeltro, altså radikal kristen lære.
Pinsemenigheter er sånn passe kristne vil jeg si og det er åpent for alle. Min familie er medlemmer i pinsemenigheten her, mamma, jeg og mine søsken er ikke det, men resten på mor siden. Vi har da altid vært velkomne på tilstelninger og sånt der. Her vi bor har de til å med kvelder med leksehjelp. Det er jo taler og sang på sånne ting, men overlever man det er det jo greit. Jeg hat vært på mange møter og vært i kirken noen ganger, synes ikke det er store forskjellen.
Det er absolutt religiøst, men det er ikke et lukket arr, så dere kan nok gå ja, om dere er komfortabel med religionen da, som sikkert ikke er hardt påtrengende, men pinsemenighetn er jo mer bibeltro enn statskirken, om man går inn i det.