Er jobben flink til å ta dere med på tur?

Ja, vi er på utenlandsturer med et par års mellomrom.
 
Det er sosiale aktiviteter 1-2 ganger i mnd. Kino, teater, ut å spise o.l men må betale selv hvis vi vil være med. Så får vi en større sosial gave til jul som er gratis. Ingen faste turer på hotell el liknende.
 
Er tilbud om tur med jobb til hytte o.l. ca en gang i året + kan bli med brukere og personal på store og små turer et par ganger i året:)
 
Nei. Firmaet jeg jobber for er delt i to. Det er de faste ansatte på kontoret og oss i deltidskontrakter som jobber ute.
De inne på kontoret har innsatsbonus, julebord, turer og veldig mange goder. Vi som er ute i felten opp til 13 - 14 timer ute har ingen av disse.
Vi får tilbud om en skål med julegrøt og et glass saft.. Gjennomsnittslønnen på de på kontoret er på 30 000 etter skatt. Jeg har jobba over 160 timer på en mnd og fikk utbetalt 21 000 etter skatt.
Så de velger å kjøre med STORE forskjeller. Er nesten klasseskille der inne.
 
Har ikke en type jobb hvor det er vanlig :)
Hadde ikke vært spesielt fornøyd med det heller hvis det hadde betydd mindre midler til annet, f.eks vikarbruk.
 
Nei. Firmaet jeg jobber for er delt i to. Det er de faste ansatte på kontoret og oss i deltidskontrakter som jobber ute.
De inne på kontoret har innsatsbonus, julebord, turer og veldig mange goder. Vi som er ute i felten opp til 13 - 14 timer ute har ingen av disse.
Vi får tilbud om en skål med julegrøt og et glass saft.. Gjennomsnittslønnen på de på kontoret er på 30 000 etter skatt. Jeg har jobba over 160 timer på en mnd og fikk utbetalt 21 000 etter skatt.
Så de velger å kjøre med STORE forskjeller. Er nesten klasseskille der inne.

Det er en urettferdig situasjon, men.. jeg er nå en av de på kontoret som jobber heltid her, i ledergruppen. Og det er tyngre enn å «bare» være deltidsansatt her hos oss hvertfall. Mer ansvar, og flere timer arbeid. Her er det julebord for alle da, men ledergruppen har eget julebord også. Vi delvis jobber da det er julebord for hele gjengen, og vi kan ikke ta den helt ut på fellesjulebordet. Jeg skjønner frustrasjonen din, men jeg kjenner selv nødvendigheten av en sosial sammenkomst med de andre lederene, spesielt etter at høysesongen er over.
 
Det er en urettferdig situasjon, men.. jeg er nå en av de på kontoret som jobber heltid her, i ledergruppen. Og det er tyngre enn å «bare» være deltidsansatt her hos oss hvertfall. Mer ansvar, og flere timer arbeid. Her er det julebord for alle da, men ledergruppen har eget julebord også. Vi delvis jobber da det er julebord for hele gjengen, og vi kan ikke ta den helt ut på fellesjulebordet. Jeg skjønner frustrasjonen din, men jeg kjenner selv nødvendigheten av en sosial sammenkomst med de andre lederene, spesielt etter at høysesongen er over.

Ja, den kan jeg se. Men det å ha så store forskjeller er ikke greit. Ja, de på kontoret har mye ansvar og mye papirarbeid. Telefoner og e-poster som skal besvares. De jobber også maks 8 timer daglig - inkludert pause på 1 time.
Vi som er ute jobber med hardt fysisk arbeid gjerne over 10 timer om gangen. Vi jobber ute som oftest mange fler timer i mnd enn de inne på kontoret. Til langt lavere lønn og langt ferre goder.
Nå skal jeg ikke klage, men bare sette litt perspektiv.
De sitter inne i varmen.
De har fri tilgang til toalett
Tilgang til lunch rom
Tilgang til varm mat og kald mat
Tilgang til kjøkken
Tilgang til vask


Vi har en arbeidsbil vi sitter i under pausa.
Ikke tilgang til toalett - må vi på do så må vi til skogs som oftest.
Ikke tilgang til varmt rom
Ikke tilgang til varm mat

Når det kommer så utrolige store forskjeller og man ikke engang blir tilbudt julebord, så reagerer folk.
De har også tilgang til alle klær og sko de måtte trenge.
Vi får ikke vintersko - kun helårs. Folk fryser på seg neglespretten. Når helårs vernesko blir kalde. Når det stålet blir kaldt, da er man kald for resten av vakta.

Jeg er takknemlig for å ha jobb. Det er hardt i dette markedet her. Når det er sagt så burde det vært langt mer rettferdig.
 
Så langt ifra du bare kommer.. Er kommunalt ansatt og du skal helst ofre alt for jobben :rolleyes:
 
Ja, den kan jeg se. Men det å ha så store forskjeller er ikke greit. Ja, de på kontoret har mye ansvar og mye papirarbeid. Telefoner og e-poster som skal besvares. De jobber også maks 8 timer daglig - inkludert pause på 1 time.
Vi som er ute jobber med hardt fysisk arbeid gjerne over 10 timer om gangen. Vi jobber ute som oftest mange fler timer i mnd enn de inne på kontoret. Til langt lavere lønn og langt ferre goder.
Nå skal jeg ikke klage, men bare sette litt perspektiv.
De sitter inne i varmen.
De har fri tilgang til toalett
Tilgang til lunch rom
Tilgang til varm mat og kald mat
Tilgang til kjøkken
Tilgang til vask


Vi har en arbeidsbil vi sitter i under pausa.
Ikke tilgang til toalett - må vi på do så må vi til skogs som oftest.
Ikke tilgang til varmt rom
Ikke tilgang til varm mat

Når det kommer så utrolige store forskjeller og man ikke engang blir tilbudt julebord, så reagerer folk.
De har også tilgang til alle klær og sko de måtte trenge.
Vi får ikke vintersko - kun helårs. Folk fryser på seg neglespretten. Når helårs vernesko blir kalde. Når det stålet blir kaldt, da er man kald for resten av vakta.

Jeg er takknemlig for å ha jobb. Det er hardt i dette markedet her. Når det er sagt så burde det vært langt mer rettferdig.

Ser at den er urettferdig :eek: hva slags yrke har du?

Her jobber vi avdelingsledere opp mot 100% service i høysesong, i tillegg til kontorarbeidet som skal gjøres. For en del av oss hardt fysisk arbeid, gjerne 15 timers skift :p i lavsesong har vi ogaå mye, fordi vi har få ansatte da, så det kan nok ikke helt sammenlignes med din jobb.
 
Ser at den er urettferdig :eek: hva slags yrke har du?

Her jobber vi avdelingsledere opp mot 100% service i høysesong, i tillegg til kontorarbeidet som skal gjøres. For en del av oss hardt fysisk arbeid, gjerne 15 timers skift :p i lavsesong har vi ogaå mye, fordi vi har få ansatte da, så det kan nok ikke helt sammenlignes med din jobb.

Jobber som dirigent :)
 
Ikke noe heisa tur når en jobber i kommunen.
Men vi er på seminar en gang i året et par timer unna. Så har vi blåtur som vi selv ordner. Julebord og sommerfest.
 
Aldri vært med på, og aldri noe jeg kommer til å forvente ser jeg for meg. Heller aldri jobbet kommunalt, så det trenger ikke ha noe å si ;)
 
Tur? Med jobben? Aldri skjedd før. Hilsen sykepleier i sykehus
 
Aldri vært noe sted med jobben. Ingen velferdsordninger der dessverre..
Får ikke hverken kake eller en ekstra pause om man har 10-15-20 års ansiennitet :hilarious:
Man er heldig hvis noen oppdager det og sier kondolerer, liksom :hungry:
 
Tur? Med jobben? Aldri skjedd før. Hilsen sykepleier i sykehus

Jeg ser på det som en av fordelene ved å jobbe på hotell, må ha studietur noen ganger :p skjer ikke så ofte, men veldig hyggelig når man kan :) og nødvendig for ledergruppen ser vi :)
 
Som sykepleier i kommunen så der vi langt etter julebord. Må i så fall fikse selv og betale selv. Ikke opplevd noe form for blåtur e.l. og har heller ikke fått mulighet til å delta på kurs eller annet faglig da det må være noen på avd og da har det somregel blitt meg igjen. Eneste er de gangene det er noe som er obligatorisk og det går over flere tider for at alle skal få det med seg.

Forrige plassen jeg arbeidet på (annen kommune) var de flinke til å arrangere sommerfest, julebord, lønningspils osv. Måtte også betale selv men sjefen ga oss gjerne en liten sum til slike ting. Også div gode lunch i pausene. Alle fikk julegave.
 
Back
Topp