Jada, jeg er helt enig, fotballfrue representerer jo et slags uoppnåelig (og kanskje ikke så sunt?) ideal for mange, men det betyr jo ikke at motpolen er mer normalt? Skal vi applaudere overvekt? Det er litt det inntrykket jeg får sånn som fokuset er blitt nå. Jeg synes ikke at de som ser fantastisk ut etter fødselen skal merkes som unormale akkurat som jeg mener at de som har lagt på seg litt ikke skal merkes som unormale heller. Ja, jeg er utrolig takknemlig og glad for at jeg slipper å slite med babyvekt, men til gjengjeld sliter jeg med andre ting. Vi vet jo heller ikke hvordan fotballfrue EGENTLIG har det, bak lavkarbo-diett og all materialismen hun representerer. Og fokuset burde ikke være på at det ene er normalt og det andre ikke, for absolutt ingen av oss er like anyway! Det eneste vi faktisk har 100% felles etter en fødsel, er at vi har vært så ufattelig privilegerte som har fått lov til å sette barn til verden, og får lov å være mamma for nydelige små nurk. Det er bare å se på ønskebarn på tvnorge, så skjønner man at cellulitter, hengepupper og litt fleskemage er utrolig lite viktig i det store og det hele. Det andre betyr ikke en dritt, rett og slett. Så kan man jobbe litt med formen og fasongen etterhvert. Og det gjelder faktisk de slanke også