Er jeg Yummy nok?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Da jeg fikk barn for første gang for seks år siden var begrep som "Fit mom", "Strong mom", "No excuse mom", "MILF" og "Yummy Mummy" fremmedord. I dag er disse noen av de mest brukte hashtaggene i sosiale medier.

Mødre i 2014 blir bombardert av bilder av andre mødre med perfekt etterfødsel-kropp, striglet garderobe og smilende babyer. Jeg kjenner meg ikke igjen i denne fremstillingen av barseltiden. For min del handlet den om nærhet til den nyfødte, omstillingen til en krevende hverdag, melkesprengte pupper og gulpekluter. Magen var fremdeles stor og pløsete flere uker etter fødsel, rettetangen rakk å få støv på seg, vektmanualene visste jeg ikke hvor var og antrekket bestod i hovedsak av benklær som kunne ta i mot det som måtte komme av renselse etter fødsel.

Les YummyMummi sin første bloggpost på Babyverden

Er det flere yummi mummi'er er på forumet?? Dette er jo ikke "vår" yummy mummy, men har denne bloggeren også et lignende nick her inne?

Sent from my iPhone using BV Forum

Visste ikke at det var andre med lignende nick her inne. Har aldri sett noen i hvert fall. Men jeg kan jo si at jeg ikke har perfekt kropp. Jeg har kurver, og magemusklene er ikke som før, men yummy mummy går jo også på hvordan en føler seg på innsiden. Ikke om man faller i den gruppen som har helt flat mage 3 dager etter fødsel.

Jeg er vel så langt unna enn yummy mummy som man kommer haha :p :oops:

Februar-14 mamma ❤️

Kan vel sei eg er ei yummy mummy - eg er i mor med masse godt å ta tak i :P Men, nei... Ingen flat mage eller små lår her i gården.

❤️Gutt Februar 2014❤️

må bare få si at jeg synes det kroppsfokuset som er i samfunnet vårt i dag er helt koko og absurd! hvem f*** har bestemt at vi skal se så forbanna yummy ut rett etter vi har født et barn, men flat mage og stramme lår!? det er jo totalt unaturlig! herrefred, det er helt sykt når man tenker over det, for en verden...

må bare få si at jeg synes det kroppsfokuset som er i samfunnet vårt i dag er helt koko og absurd! hvem f*** har bestemt at vi skal se så forbanna yummy ut rett etter vi har født et barn, men flat mage og stramme lår!? det er jo totalt unaturlig! herrefred, det er helt sykt når man tenker over det, for en verden...
Er i grunn ganske sykt hvor stort fokus kropp og utseende har i vårt samfunn ja...

Februar-14 mamma ❤️

Ja du setter ord på det jeg tenker. Haha!! Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over hvordan jeg så ut etter fødsel. jeg ser jo på bilder nå at jeg hadde endel mer vann i kroppen og at jeg tydeligvis har gått ned i vekt siden den gang. Men det har aldri vært noe fokus for meg å kvitte meg med babykiloene. Alt til sin tid. Det tar jo tross alt ETT ÅR før kroppen blir tilnærmet normal igjen etter en fødsel... At målet skal være å se ut som fotballfrue fire dager etter fødsel... det er skremmende. Og unormalt. Hun har genene for å se ut som hun gjør. Jeg begynte å trene igjen 3 mnd etter fødsel, men det var mer for å få bedre kondisjon og mer muskler, ikke for å bli strammere.

Men ja, for en syk verden vi lever i.

Ja du setter ord på det jeg tenker. Haha!! Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over hvordan jeg så ut etter fødsel. jeg ser jo på bilder nå at jeg hadde endel mer vann i kroppen og at jeg tydeligvis har gått ned i vekt siden den gang. Men det har aldri vært noe fokus for meg å kvitte meg med babykiloene. Alt til sin tid. Det tar jo tross alt ETT ÅR før kroppen blir tilnærmet normal igjen etter en fødsel... At målet skal være å se ut som fotballfrue fire dager etter fødsel... det er skremmende. Og unormalt. Hun har genene for å se ut som hun gjør. Jeg begynte å trene igjen 3 mnd etter fødsel, men det var mer for å få bedre kondisjon og mer muskler, ikke for å bli strammere.

Men ja, for en syk verden vi lever i.
Ja fy søren! Og angående fotballfrue, det som er skummelt der i gården er jo at hun har så mange unge lesere som kanskje nå tror at det oppnåelig å se sånn ut 4 dager etter en fødsel, når faktummet er at det er totalt Uoppnåelig for 99% av befolkningen!

Lillegutt 5/3-14 <3

Ja fy søren! Og angående fotballfrue, det som er skummelt der i gården er jo at hun har så mange unge lesere som kanskje nå tror at det oppnåelig å se sånn ut 4 dager etter en fødsel, når faktummet er at det er totalt Uoppnåelig for 99% av befolkningen!

Lillegutt 5/3-14 <3

Ja, like ille som å tro at det er vanlig å se "ripped" ut til enhver tid fordi man trener riktig - se fitnessbloggen. Jeg har trent i fem år og aldri sett sånn ut. Det blir jo feil å tro at det er sånn man skal se ut året rundt, da faktum er at man må gå ned i fettprosent for å få samme resultat. Men hva er det viktigste? Å være i helsemessig god form, eller se bra ut?
Jeg kunne løfte mer enn egen kroppsvekt i benkpress. men jeg så ikke ut som en mann :P

Det var en liten digresjon. Hahaha!!

Tja... Jeg ble hverken tykkere eller så veldig dvask etter svangerskapene mine (når livmora var trukket tilbake og sånn da). Og vet om mange som er tynne og stramme og uten tegn etter graviditetene sine. Det er vel like naturlig som det motsatte. Men burde ikke være så stort fokus på det nei! For slapp hud kan man faktisk gjøre fint lite med - man er liksom enten bare heldig eller ikke. Ekstra kilo kan man heller ikke så lett styre med feks bekkenløsning. Her har ikke graviditetene krevd så mye - men mammahverdagen gjør at min egen kropp ikke kan prioriteres.

Tja... Jeg ble hverken tykkere eller så veldig dvask etter svangerskapene mine (når livmora var trukket tilbake og sånn da). Og vet om mange som er tynne og stramme og uten tegn etter graviditetene sine. Det er vel like naturlig som det motsatte. Men burde ikke være så stort fokus på det nei! For slapp hud kan man faktisk gjøre fint lite med - man er liksom enten bare heldig eller ikke. Ekstra kilo kan man heller ikke så lett styre med feks bekkenløsning. Her har ikke graviditetene krevd så mye - men mammahverdagen gjør at min egen kropp ikke kan prioriteres.

Jeg tror nok ikke det er like vanlig å være tynn å stram i fisken rett etter et svangerskap som det er å være litt dvask med noen ekstra kilo nei. Jeg selv er tynnere enn noen gang nå, men kjenner jo allikevel at magen er dvaskere enn den var før.

Lillegutt 5/3-14 <3

Når jeg ser på barnet mitt og ser meg i speilet, så tenker jeg at hun er verdt det!

Ja det tenker jeg og... selv om jeg ikke har pupper igjen!! Det er vel kanskje det eneste som plager meg. Jeg hadde i utgangspunktet ikke noe særlig store pupper før jeg ble gravid... men føler de har fått en helt annen fasong nå. Jaja...

Ja det tenker jeg og... selv om jeg ikke har pupper igjen!! Det er vel kanskje det eneste som plager meg. Jeg hadde i utgangspunktet ikke noe særlig store pupper før jeg ble gravid... men føler de har fått en helt annen fasong nå. Jaja...
Jeg tenker at min storhetstid som heit er over:p
Jeg er slank, men rumpa er slapp og lårene har appelsinhud.
Det er heldigvis ikke så viktig for meg, og det plager meg ikke veldig. Gikk i bikini i sommer uten å tenke over det:)

Jeg tenker at min storhetstid som heit er over:p
Jeg er slank, men rumpa er slapp og lårene har appelsinhud.
Det er heldigvis ikke så viktig for meg, og det plager meg ikke veldig. Gikk i bikini i sommer uten å tenke over det:)

Hahaha!! Hjelper at samboer ikke bryr seg da :-) Jeg tenker ikke sååå mye på det. Men mest når jeg bruker sports-BH for da har jeg iallfall ikke pupper.

Hahaha!! Hjelper at samboer ikke bryr seg da :-) Jeg tenker ikke sååå mye på det. Men mest når jeg bruker sports-BH for da har jeg iallfall ikke pupper.

Eg hadde ikkje pupper.. når eg var tre mnd på vei og fant ut eg var gravid så hadde eg gått fra A til DD.... :P no er eg tilbake til A :( kjedelig....

Er fortsatt pupp her, men hjelper lite når de henger helt ned til magen........... :(

Februar-14 mamma ❤️

Jeg bruker 80 G, så de er veldig store ift resten av kroppen. Vondt i ryggen og stiv nakke? Ja. Har stått på venteliste for reduksjon på riksen siden jeg var 20, men har blitt gravid to ganger siden jeg skulle opereres :p

Back
Topp