Er jeg Yummy nok?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Er jeg Yummy nok?

Da jeg fikk barn for første gang for seks år siden var begrep som "Fit mom", "Strong mom", "No excuse mom", "MILF" og "Yummy Mummy" fremmedord. I dag er disse noen av de mest brukte hashtaggene i sosiale medier.

Mødre i 2014 blir bombardert av bilder av andre mødre med perfekt etterfødsel-kropp, striglet garderobe og smilende babyer. Jeg kjenner meg ikke igjen i denne fremstillingen av barseltiden. For min del handlet den om nærhet til den nyfødte, omstillingen til en krevende hverdag, melkesprengte pupper og gulpekluter. Magen var fremdeles stor og pløsete flere uker etter fødsel, rettetangen rakk å få støv på seg, vektmanualene visste jeg ikke hvor var og antrekket bestod i hovedsak av benklær som kunne ta i mot det som måtte komme av renselse etter fødsel.

Les YummyMummi sin første bloggpost på Babyverden

Jeg er heldigvis så trygg på meg selv at jeg bryr meg veldig lite om hvordan jeg ser ut etter fødselen. Trening er ikke aktuelt før leeeeeenge etterpå, og uniformen min blir nok behagelig joggebukse og t-skjorte som tåler noen runder med gulping. Tror det er større press på førstegangsfødende og spesielt de unge nå enn det var da jeg fikk min første for 8 år siden. Synes barseltiden skal dreie seg om å bli kjent med den lille jeg, og lære seg å være en mer i familien :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker
Reactions: BMC
Jeg er veldig opptatt av å se bra ut, selv rett etter fødsel..! Men, jeg mener ikke det er ensbetydende med en superstram og fit kropp, for det har jeg ikke, verken før eller etter svangerskap ;)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Hvorfor kan ikke tummy mummy være yummy mummy da?
Man kan ta seg bra ut og være velstelt uten å være tilbake i catwalk form. Har mye med innstillingen å gjøre og den eneste som tenker over det er en selv.

Det beste er å ta det rolig og være mamma først. Yummy har man mange år på å bli og være :-)

Jeg er veldig opptatt av å se bra ut, selv rett etter fødsel..! Men, jeg mener ikke det er ensbetydende med en superstram og fit kropp, for det har jeg ikke, verken før eller etter svangerskap ;)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️
Signerer:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg har yummy tummy :P Jeg var en liten kvinnelig buddah med sebrastriper før jeg ble gravid, nå er jeg mer laughing buddah med sebrastriper. Shit happens. Og hva som er yummy, er da øyet som ser. Får stadig komplimenter på kroppen både fra mannen og andre menn enda jeg er stor, til og med kvinner har gitt den komplimenter. Jeg er så drittlei av å skulle få dårlig selvfølelse og bilde fordi media og filmbransjen har bestemt en norm for hvordan man skal se ut. Det er selvfølgelig kjempefint at de kvinnene som er fornøyd, er fornøyd, så lenge de klarer å forstå at ikke alle er som dem.

Back
Topp