Er jeg urimelig??

*p!nk smile*

Forumet er livet
Må bare lufte tankene mine litt[:)]

Sambo sine foreldre er skilt,moren har ny samboer...problemet er at vi ser dem max 2 ganger i mnd,noe jeg syntes er trist med tanke på jenta vår på 1,5år som ikke får sett farfar og farmor så ofte[:)]
Mine foreldre ser hun hele tiden,de er hun kjempe trygg på...springer å strekker ut armene om de kommer på besøk eller vi der[:D] Der kan hun overnatte om det skulle være noe[;)] De har vært der for henne fra dag 1...samme gjelder brødrene mine...men søskene til sambo ser hun heller ikke ofte max 1-2 ganger i mnd[:'(]

Når vi da ser svigers såpass lite så syntes ikke jeg noe om å sende henne bort/ut med dem før hun føler seg trygg osv....da vil jeg enten at jeg eller sambo skal være med[:)]

Er jeg urimelig??

Jeg tror ikke jeg ville tvunget barnet mitt til å være med noen han/hun ikke kjente seg trygg på nei. Da hadde jeg nok vært med endel ganger først til jeg så ting løsnet litt mer opp[:)]

Nei du er ikke urimelig, og det burde være unødvendig å utdype hvorfor du ikke er det.

Nei absolutt ikke.. Er i akkurat samme situasjon.. Bare at her møter hun farmoren sin kanskje en gang hver 3 mnd. Og hun har aldri fått passe henne.. Fordi jeg vet at hun ikke er trygg på de..

Nei, jeg hadde ikke sendt barna mine bort med noen de ikke var trygge på. Men de ser mammaen min kansje annen hver mnd, og de er 100 % trygge på hverandre [:D]

Nei, du er ikke urimelig.
Jeg skjønner deg godt. Siden jeg er i nesten samme situasjon.

Nei, du er ikke urimelig.

Hvis hun er utrygg så er hun det.
Vanligvis vil 2 ganger i mnd være nok til at barn føler seg trygge på folk da, men ikke alle barn er like.

Noen barn bruker lengre tid enn andre..

Jeg synes 1 til 2 ganger i mnd er ofte jeg da.. Min datter ser ikke feks mine søsken og nieser så ofte.. Men alikevel så passer de henne[;)]

Feks søsteren til samboeren min passer snuppa her.. og de sees ikke så ofte.. men ser jo at Frida er trygg på henne.. selv om de ikke sees så ofte.. Her kan det gå over 1 mnd før de ser hverandre igjen..

Her har vi kun mine foreldre som bor i nærheten.
Svigerfar bor 4 timer unna (i Sverige), og svigermor bor 150 mil unna.

Hun har da også fler søskenbarn og onkler og tanter og oldeforeldre som bor langt unna.

Det vi gjorde da hun var 1 år, var å lage en familie-bok. 1 bilde for hvert fam-medlem.  (Hennes mamma, pappa, søsken, besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn.
Denne så vi masse i og snakket om hvem de var.
Den har hjulpet veldig godt. Her kan det jo gå 6 mnd før vi ser hvernadre.  Og før vi vet de kommer på besøk, så tittet vi litt på bildet demmes og sa navnet/kalle-navnet deres.

Hun var sjenert ja når de kom, men allikevel ikke helt ekstremt.

Forstår at du ik vil at de skal passe barnet ditt når hun er redd for dem/ikke kjenenr dem. 
Sånn har det vært her og.  Men hun ble ofte fort trygg på dem, og det tror jeg henger  mye sammen med at hun kjente ansiktene demmes fra boka. :)

Synes ikke du er urimelig nei[:)]

Her ser poden kanskje min mor og far med 2-4mnd mellomrom siden vi bor så langt unna de (Bergen-Fr.stad), men han kjenner igjen og er trygg på min mamma med engang han ser ho. Tar gjerne ti minutter med litt opptøing for min far, litt mer skeptisk for mannfolk generelt, men så er han veldig trygg på han også...sjøl om han altså ser de sjeldent! Så jeg kunne glatt latt de passe han etter bare litt tid sammen igjen. Har reist til Oslo på overnattingstur med sambo mens de passa han etter at vi hadde vært én dag hjemme i Fr.stad sammen - han storkosa seg og jeg var helt trygg på ordninga så jeg kosa meg også[:D]

Er nok individuelle forskjeller på barn også. Min er veldig lite skeptisk  i det store og hele, så kanskje derfor det går så bra!?!

ORIGINAL: Windy

Her har vi kun mine foreldre som bor i nærheten.
Svigerfar bor 4 timer unna (i Sverige), og svigermor bor 150 mil unna.

Hun har da også fler søskenbarn og onkler og tanter og oldeforeldre som bor langt unna.

Det vi gjorde da hun var 1 år, var å lage en familie-bok. 1 bilde for hvert fam-medlem.  (Hennes mamma, pappa, søsken, besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn.
Denne så vi masse i og snakket om hvem de var.
Den har hjulpet veldig godt. Her kan det jo gå 6 mnd før vi ser hvernadre.  Og før vi vet de kommer på besøk, så tittet vi litt på bildet demmes og sa navnet/kalle-navnet deres.

Hun var sjenert ja når de kom, men allikevel ikke helt ekstremt.

Forstår at du ik vil at de skal passe barnet ditt når hun er redd for dem/ikke kjenenr dem. 
Sånn har det vært her og.  Men hun ble ofte fort trygg på dem, og det tror jeg henger  mye sammen med at hun kjente ansiktene demmes fra boka. :)

For en utrolig god ide!!!!

Her bor vi lanbgt fra både min familie og svigers så han ser ikke de så ofte...

men han blir fort tryg på de likevel , men smart med den boken det har jeg ikke tenkt på

Syns ikke det er urimelig. Såklart ville det sikkert ikke vært noe problem, siden hun kjenner til de, men om du ikke føler det er rett,så syns jeg kravet ditt er innenfor rimelighetens grenser. :)

ville ikkje sent ungene mine til noen di ikkje var trygg på,uansett kor trygg eg var på di.
dette er da ikkje urimleg.

ORIGINAL: Kal-El

Nei du er ikke urimelig, og det burde være unødvendig å utdype hvorfor du ikke er det.

Sambo ser ikke helt problemet da[&o] Føler meg som den stygge ulven når jeg sier hun ikke skal overnatte hos dem ++

Men dem dagen de bare vil hente henne gruer jeg meg til..sier jeg det rett ut som det er da?? Sambo sier aldri ifra[:@]

du må jo bare forklare for han at man ikke kan sende et barn til personer barnet ikke er trygg på..
Det er jo ikke noe personlig,men for barnets beste..
Om han ikke forstår det så er jo han passe korka spør du meg..

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

du må jo bare forklare for han at man ikke kan sende et barn til personer barnet ikke er trygg på..
Det er jo ikke noe personlig,men for barnets beste..
Om han ikke forstår det så er jo han passe korka spør du meg..

Han sier seg bare enig med meg,men vet han tenker noe heeeelt annet[:D]

Back
Topp