Er jeg urimelig?

Hysj...

Glad i forumet
Vært i et seriøst forhold sia i fjor og det utviklet seg til å bli ganske seriøst.
Han er verdens snilleste mann og en flott pappa. Ve har begge barn fra før av.
Han er veldig veldig gla i meg og flink å vise det.
Finner ikke noe på han som ikke gjør han til en bra person å dele livet med.

Men det er ting med han som jeg ikke helt klarer å "leve med" så jeg gikk nylig ifra han (med litt delte følelser) til hans store sorg.

- Jeg var ikke fornøyd med sex'n og det plager meg at han er for liten. Han er fornøyd.
- Han trøstespiser og han har en dårlig dag o.l. (Turn off for min del)
- Han har en pondus jeg ikke liker (Jada, en bagatell)
- Han prater negativt om x'n veldig ofte og hun nevnes altfor ofte
- Vi har ikke helt samme humor alltid og forskjellige interesser (Har felles ting der og såklart)
- Dårlig selvbilde - jeg foretrekker en selvsikker mann!

Har jeg gått ifra han på rett grunnlag???

det vet jo bare du.. men om mannen min hadde tenkt som deg, hadde jeg vært singel gitt...

Fins det et "rett"grunnlag? DU trivst ikke i det forholdet. DU trenger ikke bli i det.

Elsker du ham?

Dollface skrev:
det vet jo bare du.. men om mannen min hadde tenkt som deg, hadde jeg vært singel gitt...

Hysj... skrev:
Vært i et seriøst forhold sia i fjor og det utviklet seg til å bli ganske seriøst.
Han er verdens snilleste mann og en flott pappa. Ve har begge barn fra før av.
Han er veldig veldig gla i meg og flink å vise det.
Finner ikke noe på han som ikke gjør han til en bra person å dele livet med.

Men det er ting med han som jeg ikke helt klarer å "leve med" så jeg gikk nylig ifra han (med litt delte følelser) til hans store sorg.

- Jeg var ikke fornøyd med sex'n og det plager meg at han er for liten. Han er fornøyd.
- Han trøstespiser og han har en dårlig dag o.l. (Turn off for min del)
- Han har en pondus jeg ikke liker (Jada, en bagatell)
- Han prater negativt om x'n veldig ofte og hun nevnes altfor ofte
- Vi har ikke helt samme humor alltid og forskjellige interesser (Har felles ting der og såklart)
- Dårlig selvbilde - jeg foretrekker en selvsikker mann!

Har jeg gått ifra han på rett grunnlag???

Etter å ha skrevet den lista der ville det være urimelig av deg å bli i forholdet.

Bouncing buttplug skrev:
Fins det et "rett"grunnlag? DU trivst ikke i det forholdet. DU trenger ikke bli i det.

Elsker du ham?

Trodde jeg gjorde det, men nei, gjør nok ikke det.
Er jo veldig glad i han da!
Men ...

Det er jo du som må finne ut hva du kan leve med og ikke. Jeg syns noen av tingene du nevner er ting som man bør kunne klare å venne seg til/leve med. Ingen er perfekt.

At han snakker om eksen ofte hadde jeg ikke likt noe særlig, og det måtte han ha sluttet med umiddelbart om jeg skulle gidde å bli.

Når det gjelder selvbilde så er det  jo i et forhold viktig å bygge hverandre opp, og gjøre hverandre bedre. Har du snakket med han om hvorfor osv?

Hysj... skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Elsker du ham?

Men ...

Da har du jo svaret.

Dette er to spørsmål du må spørre deg selv. Elsker du han? Ønsker du å dele et helt liv med han, og det inkluderer å leve med alle sider av han?

ludine skrev:
Det er jo du som må finne ut hva du kan leve med og ikke. Jeg syns noen av tingene du nevner er ting som man bør kunne klare å venne seg til/leve med. Ingen er perfekt.

At han snakker om eksen ofte hadde jeg ikke likt noe særlig, og det måtte han ha sluttet med umiddelbart om jeg skulle gidde å bli.

Når det gjelder selvbilde så er det  jo i et forhold viktig å bygge hverandre opp, og gjøre hverandre bedre. Har du snakket med han om hvorfor osv?

Jeg har ikke nevnt noen av grunnene for han - jeg klarte ikke :/

Dollface skrev:

faktisk enig i den
Kan da ikke være lett for den enne parten hvis alt på en måtte var galt

Hysj... skrev:

ludine skrev:

Hvis du ikke elsker han, og ikke skal fortsette forholdet så er det ingen grunn til å si noe heller. Syns jeg da.

Hysj... skrev:

ludine skrev:

Mener du da at han ikke vet hvorfor du forlot han?
Det synes jeg er ganske urimelig. Hvordan kan han da forbedre seg og at dere kunne fått ett bedre forhold, hvis han ikke vet hva som plager deg ved han. For meg høres det ut som om han ikke har fått den sjangsen til å forbedre seg.
Jer synes det er veldig viktig å snakke me partneren sin om negative ting. Også veldig viktig å gi positiv tilbakemelding når en har det bra, og partneren gjør ting man er fornøyd med :)

Bouncing buttplug skrev:

Elsker du ham?

Du er ikke urimelig, men du virker veldig umoden. Du krever perfeksjon fra partneren din, men har du sett deg selv i speilet i det siste, både billedlig og bokstavelig talt?

For mange kan grunnene dine være dårlige, men det skal du ikke tenke på. Er grunnene dine gode nok for deg så elsket du han ikke slik du burde for å være i et forhold med han. Altså, det kan virke som bagateller, men om man elsker noen så kan man klare å se bort ifra dette. Så jeg vil tro at du ikke er urimelig; kanskje finner du grunner for deg selv som støtter din avgjørelse, fordi du ikke synes at det er rett av deg og ikke elske han? Fordi han er sånn en god mann, du "burde" elske han?

Hysj... skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Elsker du ham?

Men ...

det er jo alt svar du trenger. 

Nedsig skrev:
Du er ikke urimelig, men du virker veldig umoden. Du krever perfeksjon fra partneren din, men har du sett deg selv i speilet i det siste, både billedlig og bokstavelig talt?

Hovedgrunnen er vel sikkert at hun ikke elsker han (som hun skriver selv her over), og ikke hovedsaklig de grunnene hun først nevner vil jeg tro. Man går ikke fra noen man elsker pga. ulik humor og en pondus!?
Så nei, jeg mener ikke du er urimelig!
:)

Hvis man elsker noen, så klarer man og overse de tingene du har listet opp her. Med unntak av gnåling om eksen kanskje... og hvis du vet at du ikke elsker han, så ville det vært langt mer urimelig å bli i forholdet.

hvis dette er ting som er avgjørende for deg, så har du handlet rett. 
det er kun du/dere som kan avgjøre om det er rett grunnlag, og er du ikke lykkelig, så er du ikke det :) 

Back
Topp