Er jeg urimelig??

Sol76

Forelsket i forumet
Hei!

Hvor ofte er mennene deres ute og drikker for tiden?
Min mann har kanskje vært ute hver 3. helg siden jeg ble gravid, og det har vært helt iorden for meg. Men nå som det er vår i lufta melder trangen seg litt oftere, nå i påska har det vært forrige lørd, denne fredagen + at han egentlig hadde bestemt seg for å ut igår også, altså 3 dager på en uke.
Litt vel mye synes nå jeg[:@]
I tillegg, under forrige svangerskap, lå jeg på sykehus på denne tiden(er 31 uker) og jeg fødte i uke 32. Derfor er jeg jo selvfølgelig redd for at de skal skje igjen. Jeg har sagt klart ifra at jeg IKKE ønsker at han blir med på fødsel hvis det skulle skje når han har drukket alkohol, og at han får respektere det! Men at han velger selv om han vil ta den sjansen.
Etter en liten diskusjon igår, bestemte han seg da for å bli hjemme. Det ble ingen trivelig kveld i heimen, og jeg satt med en følelse at jeg var ei sur gretten kjerring.
Synes dere jeg er urimelig, og setter han i en vanskelig situasjon når han ikke får være med på fødsel uansett om han bare har 0,5 i promille? Fra hvilken uke mener dere at mennene deres bør være helt avholds? Jeg er klar over at sjansen for at det skjer akkurat en lørdagskveld er rimelig liten, men man kan jo aldri vite...

Mannen min har vært på en fest siden jeg ble gravid. :)

Utenom det har han kun tatt seg noen øl iløpet av jula, og et glass konjakk nå i påska.

Jeg forstår deg kjempegodt og synes absolutt ikke at du er urimelig. Ihvertfall ikke nå i påska. Uff, ikke noe hyggelig stemning i stua når det blir sånn.. mne synes ikke at du skal godta masse festing heller..

Og jeg forstår også tanken din om at du snart er der du var da du fødte sist, og at du ønsker at han skal være edru under fødsel.

Har ikke noen råd å komme med... men håper han kan forstå tankene dine og om hvorfor. Har du fortalt han det?

Klem fra meg

Nei det syns jeg ikke du er, du har jo veldig gode grunner.
Jeg hadde også sagt i fra til mannen at han fikk velge, hadde han valgt å gå ut ville jeg blir drit sur! Stå på ditt du, du er ikke noe gretten kjærring av den grunn[:)]

Nei, jeg synes ikke du er urimelig. En ting er om han tar seg en øl eller to hjemme... Det synes jeg han kan få lov til. Men å faktisk dra bort på fest og faktisk drikke seg full med kompiser så ofte som han har gjort er unødvendig og en smule egoistisk.

Jeg har sagt til min samboer at han må gjerne ta seg en fest, men etter uke 37 så kan han la være. Nå er det ikke noe problem, da min kanskje drar på fest en gang i året[8D]

Hvis han har drukket bare et par øl hjemme og fødselen starter, så synes jeg han kan få være med på fødselen. Men ikke hvis han drar på flatfylla.

er glad jeg ikke har det problemet, mannen min har ikke noe ønske om å dra ut å drikke. jeg synes heller ikke du er urimlig, hadde mannen min vert en som dro på fest hadde jeg sagt i fra. men jeg trur nok så lenge jeg følte alt var som det skulle kunne han ha dratt ut, med kompiser. 

jeg måtte faktisk tvinge min kjære til litt tid med kameratene sine i går, og fikk kusinen min til å "passe" på meg. hehe. så han har jammen ikke festet mye i det siste!

Hei du [:)]

Samboeren min har kanskje vært ute 3 ganger siden jeg ble gravid...
Jeg lar han få ta en øl i ny og ne, når vi er hjemme, eller steder sammen..
Jeg tror ikke jeg hadde nektert han å være med etter noen få øl, men på en annen side, synes jeg ikke han skal drikke når det nærmer seg...
hadde jeg ,som deg, født i uke 32 i forje svangerskap, hadde det vært uaktuelt med alkohol på den tiden...

Synes absolutt ikke  du er urimelig.. stå på de, som de andre sier også, dere er sammen om dette... han må respektere deg og hva du føler og ønsker også:)
Lykke til [;)]

nei synes ikke du er urimelig overhode jeg!! Mannen min fester svært lite men nå har jo vi flyttet fra trøndelaag ned til oslo, så han har ikke så mange her!! Men han hadde nok ikke festet så mye uansett, sist svangerskap så festet han bare av og til!! Men han reiser hjem av og til da og da fester han hele helga he he, men greit for meg når jeg ikke er med [;)] men fra uke 38 får hn holde seg unna alkohol he he, for jeg kjører ikke til sykehuset selv med rier fordi han har drukket en øl eller 5 he he[:D]

Synes ikke du er urimelig i det hele tatt, spesielt med tanke på at du har født tidlig før.
Her blir det full alkostopp fra juni av da han skal være kjørbar om noe skjer før tida [:)]

Back
Topp