Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: ElisabethRB
Jeg skal være ærlig...
Så jeg sier at faktisk mamma'n din er urimelig her!
Det har ingenting med henne å gjøre, eller hvem som er best eller noe...
Stemoren din har faktisk vært gift med pappa'n din i så mange år, og det er klart at un ønsker, og kommer til, å ta del i livet til den lille! Og som du sier, så er både mormor og farmor opptatt... Mommo er det også mange som kaller mormoren sin, men hu er da stemoren din, ikke mamma'n...
Du/dere favoriserer ikke henne ved å kalle henne besto! Som du sier, så legger du ikke mer i ordet enn at hun er en av besteforeldrene.....
Håper mamma'n din kan forstå deg og din situasjon... Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg nok kalt henne for besto uansett. Mamma'n din vil nok forsone seg med det etterhvert....
Sender deg en god klem, og håper det ordner seg. Kjedelig at det skal oppstå en kjinkig situasjon pga et ord liksom[&o]
signerer denne..!
syns det er rart att folk skal henge seg opp i så mye rart.. kan de ikke heller glede seg over att det kommer ett barn til verden, som har mange besteforeldre som vil være glad i den..?
har stemor her også, å hun kommer til å bli bestemor. mamma blir mormor, å mamma'n til sambo blir farmor.
ORIGINAL: KristineF
kan si det sånn at forholdet mellom mamma og stemor ikke akkurat er på topp nei... vi har prøvd å feire bursdager sammen nå de siste årene for å slippe å feire det to dager, men nå sa mamma at hun rett å slett ikke taklet dette lenger.. at hun rett å slett slet i dagene etter bursdagen til lillemann som var nå i slutten av mars... dette synes jeg er helt greit, og det kommer jeg til å respektere.. synes selv at det er litt ubehagelig å ha dem i samme rom...
men det å kalle henne for besto ser jeg ikke problemet i da det, for meg, bare er et navn lissom... har ikke noe med den "beste mora" å gjøre, som mamma forbinder navnet med! kjenner at jeg blir stressa!!
føler lissom ikke at jeg kan gå til stemora mi å si at, nei, du får ikke lov til å kalle deg besto lenger fordi mamma syns at det ikke passer seg.. hun har jo tross alt vært besto i 2 år nå... meeeen.. skal ærlig inrømme at jeg syntes det var litt rart når hun kalte seg det til å begynne med, men det tror jeg har med at jeg i utgangspunktet ikke brukte det ordet...(syns ikke ordet passer til dialekten min lissom)
ORIGINAL: Diddij
Jeg kaller ikke stemor eller stefar for bestefar eller bestemor til ungene...blir heller ikke gjort i fremtiden. Men det er her da...