Er jeg urettferdig?

Bkno8631372

Andre møte med forumet
Jeg har sagt til moren min at hun skal få være med på fødsel iom at hun har gått glipp av sine egne 2 grunnet keisersnitt. Hun sier dette betyr ufattelig mye for henne. Jeg hadde et krav og det var at den siste mnden skal hun være tilgjengelig i tillegg til å la være å drikke slik at jeg kan regne med henne da det er kjent med for tidlig fødsel på både morssiden og farssiden. Jeg har presisert hvor viktig det er at jeg kan føle meg trygg på dette. Nå er det 22 dager til termin. Hun hadde julebord og måtte delta noe som er forståelig iom at hun er sjef. Hun liker ikke å stå foran masse mennesker så hun velger å late som hun drikker. Alle tror hun har vært full inkludert meg, som får beskjed om dette dagen etter. Hun sier at hun latet som noe jeg ikke vet om stemmer. men er det urettferdig av meg å bli sur når hun ikke har gitt noe forvarsel om denne spøken, og er jeg urealistisk som egentlig forventer At hun ikke later som når det betydde så mye for meg å være trygg på det? Jeg syns dette er en barnslig oppførsel når man skal bli bestemor og late som..spesielt når det å delta på fødsel betyr så mye for henne. Håper at noen kan dele sine meninger for å vite om jeg er helt på bærtur her :)

Skjønner godt du reagerte når det ble lovet om at det ikke skulle skje. Du vil ha folk rundt deg som du stoler på under fødsel.

Jeg synes godt hun kunne ha fortalt deg om dette på forhånd. Du er gravid, hormonene raser og man kan gjerne bli litt mer følsom, og i tillegg så er en fødsel en stor ting. Du Trenger denne tryggheten.
Når det er sagt så synes jeg at det var dumt gjort, men jeg selv hadde tilgitt. Om enn med en sur mine.

Går litt treigt i toppen no merkar eg. Altså ho drakk ikkje, berre lata som ho drakk ovenfor kollegaer? Da har du, etter mi meining, ingen grunn til å bli sur, ho hadde jo stilt edru på kort tid om det hadde skjedd noko.
Viss det var slik at jo drakk ville eg tatt ein samtale med ho om eg kunne stole på at ho ikkje gjorde det igjen, viss ikkje måtte du spørre om nokon andre kan vere med på fødsel. Ser ingen grunn til å bli sur siden det ikkje vart fødsel, men du må jo kunne stole på at ho ikkje gjere det samme igjen...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville ikke ha blitt sur om hun later som hun drakk?? Da gjorde hun det for din sin del da...

Går litt treigt i toppen no merkar eg. Altså ho drakk ikkje, berre lata som ho drakk ovenfor kollegaer? Da har du, etter mi meining, ingen grunn til å bli sur, ho hadde jo stilt edru på kort tid om det hadde skjedd noko.
Viss det var slik at jo drakk ville eg tatt ein samtale med ho om eg kunne stole på at ho ikkje gjorde det igjen, viss ikkje måtte du spørre om nokon andre kan vere med på fødsel. Ser ingen grunn til å bli sur siden det ikkje vart fødsel, men du må jo kunne stole på at ho ikkje gjere det samme igjen...

Sent from my iPhone using BV Forum
Enig.

Og ikke ser jeg noen grunn til at du trenger å vite det på forhånd heller.
Og hvem sa det til deg dagen etter? Hun eller noen andre?

Men personlig synes jeg det er rart at man klarer å spille full hvis man ikke drikker.

Jeg syns dette er noe du bare kan glemme og gå videre. :) Det hele høres litt rart ut, men ikke noe å lage et nummer av, syns jeg. Ingen skade er skjedd. ;)

Enig.

Og ikke ser jeg noen grunn til at du trenger å vite det på forhånd heller.
Og hvem sa det til deg dagen etter? Hun eller noen andre?

Men personlig synes jeg det er rart at man klarer å spille full hvis man ikke drikker.

En felles bekjent fortalte meg dette da han var tilstede så ikke henne. i tillegg til at bilder med øl i hånden er ute. Da reagerer jeg når hun har lovt noe annet. Jeg sier selvfølgelig ikke at dette er utilgivelig.

Hun sier jo at hun ikke drakk i det hele tatt. Om du ikke klarer å stole på henne når hun sier det så burde du vel ikke valgt henne til å begynne med?

Det er du som tar et valg om å ikke tro på det hun sier, så jeg synes ikke du har rett til å være sur. Jeg kjenner mange som flirer og tuller på fest uten å ha drukket en dråpe alkohol, men blir likevel beskyldt for å ha drukket. Man kan framstå som en person som har det gøy på fest uten at man har drukket.

Er hun den eneste som skal være med på fødselen? Hvis ikke så ville jeg verken brydd meg om hun drakk eller bare latet som, men gitt beskjed om at hvis hun er ute å drikker/ er fullnår fødselen starter så vil du ikke ha henne med. Da er det jo hun som går glipp av noe som hun virkelig vil være med på.

Jeg er mer bekymret for dette: hun er sjef, hun er redd for å stå foran en forsamling uten drikke og hun har latet som om hun er full? Hvilken jobb har hun egentlig som forventer en full sjef?

Sjefer skal begrense inntaket og trekke seg rolig tilbake før de ansatte eventuelt tipper over.

Det at din mor enten er full eller spiller full foran sine ansatte får meg til å tenke at hun enten trenger opplæring i lederkultur eller burde ta seg en tur til AA.

Bortsett fra det bør du si til henne at om du mistenker at hun har drukket når fødsel er i gang kan hun bare glemme å være med. Har du en mann som skal delta også? Eller blir du eventuelt alene?

Jeg er mer bekymret for dette: hun er sjef, hun er redd for å stå foran en forsamling uten drikke og hun har latet som om hun er full? Hvilken jobb har hun egentlig som forventer en full sjef?

Sjefer skal begrense inntaket og trekke seg rolig tilbake før de ansatte eventuelt tipper over.

Det at din mor enten er full eller spiller full foran sine ansatte får meg til å tenke at hun enten trenger opplæring i lederkultur eller burde ta seg en tur til AA.

Bortsett fra det bør du si til henne at om du mistenker at hun har drukket når fødsel er i gang kan hun bare glemme å være med. Har du en mann som skal delta også? Eller blir du eventuelt alene?
Enig i denne på alle punkt.

Er det mulig...

Altså, ja, hun kunne fortalt deg det, det er jeg enig i, men jeg synes ikke du skal bli helt nazi pga det. Det hadde jo ikke vært noe forskjell, om hun hadde latt som, eller om hun bare hadde latt være. Hun var fult kapabel til å kjøre bil uansett, så hun hadde nok blitt med deg :)
Tror kollegene hennes hadde skjønt hvorfor, om hun hadde fortalt hvorfor hun ikke kunne drikke :)

Altså, ja, hun kunne fortalt deg det, det er jeg enig i, men jeg synes ikke du skal bli helt nazi pga det. Det hadde jo ikke vært noe forskjell, om hun hadde latt som, eller om hun bare hadde latt være. Hun var fult kapabel til å kjøre bil uansett, så hun hadde nok blitt med deg :)
Tror kollegene hennes hadde skjønt hvorfor, om hun hadde fortalt hvorfor hun ikke kunne drikke :)

Enig i denne :)

Helt enig!

Jeg personlig synest du reagerer lit for voldsomt. Om din mor spør deg før hun reiser på julebordet om din form, kjenner du noe eller om du har andre symptomer og du svarer nei på alt so ser jeg ikke poenget med å bli fornærmet. Greit at familien din føder før tida, men har du sett på statestikken for hvor mange prosent som føder i uke 37? Tenk heller at heldigvis gikk det bra og din mor hadde en fantastisk kveld sammen med sine kolleger. Hadde du vært i uke 39/40 da kan man til en viss grad spørre pent om å ta det med ro. Samtidig må din mor få vite hva konsekvens det får om hun er beruset når du skal føde, den er at da må hun vente til alkoholen er ute av kroppen. For hvem orker vel alkohol stank når man føder...

Skjønte ikke helt greia. Hun er sjef og takler ikke stå foran folk? Litt feil yrke kanskje? På julebord bør sjefen delta - men drikke max 2 enheter og gå hjem tidlig før de ansatte er fulle. Skjønte ikke helt hva du mente.

Sambo drakk gjerne helt fra til termin. Han drakk kvelden før vannet gikk, men kjørte bil til føden i syvtiden. Så lenge person ikke er full mtp å være en god tilstedeværende støtte under fødselen så ser jeg ikke problemet.

Når man er gravid har man en tendens til å bli oppslukt av alt som har med graviditet og fødsel. Alt annet havner litt bak og er uviktig. Man går bare å venter. Andre folk har gjerne et liv mens de venter :p Så lenge hun ikke var full ser jeg ikke problemet. Må da få gå på julebord.

Back
Topp