Er jeg urettferdig?

MaritS

Glad i forumet
Åh.. Nå har det vert noe hver helg, siden jeg fant ut at jeg var gravid. Sambo har vert ute i en eller annen form hver helg. Og selvfølgelig kan han ikke si fra til meg før rett før, samme dag.
I dag skal han igjen på fest.. Og i dag ble jeg sinna kjente jeg.. Jeg sa til han at jeg håper han husker at det ikke er bare mitt barn.. Jeg synes det er urettferdig at jeg blir sittende alene hver helg, også fordi han er så sent ute med å fortelle meg at han har planer, så jeg rekker ikke planlegge noe..
Dette har resultert i at jeg gruer meg til hver helg.. når jeg spør han om han har planer, sier han "nei, jeg skal ikke noe spesielt."

Er jeg urettferdig når jeg sier fra til han? Jeg har ennå ikke nektet han.. men kjenner det er trist å måtte grue seg til helga.. Det er også trist å vere den som må sitte alene når vi faktisk er to som skal bli foreldre.. Mange sier kanskje at mannen må få "rase" fra seg.. men jeg fikk aldri rase fra meg?

Jeg syns ikke det er urettferdig,
Men nå hadde jo jeg og sambo gått til enighet at han må ta litt hensyn til
meg også, da han også er "gravid"[8D] Nå drakk ikke vi mye i utgangspungtet
men en og annen gang er det greit, men ikke hver helg, er greit og pleie
forholdet før babyen kommer.
Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg satt meg ned med kjæresten din og sagt
hva du føler og hvordan du vil ha det, fordi det blir sikkert ikke enklere
når vi kommer lengre heller [;)]

Nei synes ikke du er urettferdig!!
Jeg skjønner veldig godt at du ikke synes noe om at han er ute hver helg!!
Avog til går ann, men ikke hver helg!! så jeg er heelt enig med deg!! [:)]

Tusen takk.. Godt å høre at noen er enig.
Vi hadde egentlig en enighet med at han skulle ut kun om det skjedde noe spesielt.. men nå har han vert ute uansett.. og jeg vil heller ikke vere den som holder han igjen, så blir det til at vi sitter hjemme, og jeg har dårlig samvittighet.. synes det er kjempe vanskelig!

Huff da.. Nei jeg syntes heller ikke at du er urettfedig. jeg hadde sagt ifra selv jeg. Du får helelr prøve å sette end foten om at, nei nå skal vi to finne på noe osv. Vet det kanskje ikke er så lett men det er jo verdt et forsøk?

Håper indelig at det ordner seg fordeg. Det er ikke no artig å ha en sånn situasjon hjemme.

sender over masse klemmer[:D]

ORIGINAL: Frøken Fjong

Huff da.. Nei jeg syntes heller ikke at du er urettfedig. jeg hadde sagt ifra selv jeg. Du får helelr prøve å sette end foten om at, nei nå skal vi to finne på noe osv. Vet det kanskje ikke er så lett men det er jo verdt et forsøk?

Håper indelig at det ordner seg fordeg. Det er ikke no artig å ha en sånn situasjon hjemme.

sender over masse klemmer

Takk :)

Det er liksom noe med dette å sette ned foten også.. føler kanskje det også blir feil.. Vil ikke vere kjip, og vil han skal forstå selv at det er kjedlig for meg at han går ut så ofte, synes det skal vere unødvendig å nekte han.. Synes kanskje at han kan ta initiativ til å finne på noe sammen med meg.. forstår du hva jeg mener?

ORIGINAL: MaritS

sender over masse klemmer

Takk :)

Det er liksom noe med dette å sette ned foten også.. føler kanskje det også blir feil.. Vil ikke vere kjip, og vil han skal forstå selv at det er kjedlig for meg at han går ut så ofte, synes det skal vere unødvendig å nekte han.. Synes kanskje at han kan ta initiativ til å finne på noe sammen med meg.. forstår du hva jeg mener?

Skjøner eksagt hva du mener.. Huff jeg unner deg så VELDIG IKKE dette her...
Skulle ønske ejg kunne krabbe igjennom pc å kommet til deg, lagt kvleds kos å spilt kort å hatt det gøy :O) Er det ingen veninne du kan ringe da??

Skulle ønske ejg kunne krabbe igjennom pc å kommet til deg, lagt kvleds kos å spilt kort å hatt det gøy :O) Er det ingen veninne du kan ringe da??

Så sør du er :)
Joda, helt sikkert noen jeg kan vere sammen med i kveld :) Finner nok på noe :) Det er bare prinsippet.

ORIGINAL: MaritS

Så sør du er :)
Joda, helt sikkert noen jeg kan vere sammen med i kveld :) Finner nok på noe :) Det er bare prinsippet.

skjønner den kjære du. Ønsker deg en utrolig fin kveld som du bare kan [:D]  Ta deg et fotbad med en god film og en kopp te eller noe, å bare kos deg[:D]  Klemmer

synes heller ikke du er urettferdig ! ! !!
han er tross alt "gravid" han også !

jeg hadde virkelig satt ned foten !

har ikke trengt det her, da sambo ikke har vært ute en eneste gang, jeg nekter han heller ikke men han velger selv :)

syns ikke du er urettferdig...[:D]

Jeg lagte en nokså lik tråd selv!
Så forstår hvordan du har det!
Det er IKKE greit at kjærestene våre skal kunne dra ut på noe hver eneste helg. Spesielt når det "ikke er noe spesielt".
jeg sier ikke noe på planlagte ting (som min som dro på båttur til i morgen idag) det var planlagt.
Men vors me 2-3 kompier her og der syns jeg ikke er noe kult. Da syns jeg han kan være hjemme med meg, finne på noe me meg. Kan fint ha kompisene også over, men syns det er greit å ha han edru til seng til normal tid av og til i helgene også :)

Du sier jo bare i fra hvordan du føler. Og det stemmer jo. Dere er to om barnet, og det er hvertfall veldig greit for deg å vite det god tid før. Sånn du kan avtale ting med venninner. Får jeg vite at typen skal ut på fredagen på torsdagen, så har så og si alle mine venninner også avtalt å gå ut e.l. Så jeg må være "tidlig ute" For å klare å avtale noe ikke alkohol avtaler i helgene :)

Du sier jo bare i fra hvordan du føler. Og det stemmer jo. Dere er to om barnet, og det er hvertfall veldig greit for deg å vite det god tid før. Sånn du kan avtale ting med venninner. Får jeg vite at typen skal ut på fredagen på torsdagen, så har så og si alle mine venninner også avtalt å gå ut e.l. Så jeg må være "tidlig ute" For å klare å avtale noe ikke alkohol avtaler i helgene :)

Dessverre er det slik her også. Jeg er 22 år, så mine venniner er så og si ute hver helg, og det er som regel nøye planlagt. Gubben har en tendens til å ikke si fra før samme dag, så da sitter jeg der. hehe.. Kjempe gøy!
Han kom hjem for ikke lenge siden, og sa da han ikke hadde tenkt seg ut likevel. Men da er det denne samvittigheten kommer inn... hehe. Da blir det til at jeg føler jeg "holder han igjen". Og da blir det vel ikke en koselig kveld?

Du er ikke urettferdig. Hadde nok gjort akkurat det samme. Håper han tar hensyn til dine følelser og er hjemme litt oftere framover.

God klem til deg [:)]

Takk :) Godt å høre at dere er enige med meg, og at det ikke er jeg som er over-hormonell :p

Heh, dette er faktisk det eneste reelle probemet jeg ser med å få barn mens man er så ung som de fleste av dere er: Man har oftere så mange venner som ikke er i samme livssituasjon som en selv.

Jeg tror at det er viktig å snakke med samboeren om dette allerede nå.

Mange gravide kvinner er så vant med å gå ut i helgene, at når man ikke kan drikke blir man sittende hjemme og "vente på babyen", mens kommende fedre ikke har det samme problemet og fortsetter å gå ut med kompisene. Dersom dette mønsteret fortsetter etter at babyen er født, er det en veldig vanlig årsak til at man går fra hverandre...

Kankje det er lurt å bruke ventetiden mindre til å "rase fra seg" (et uttrykk jeg aldri har forstått...), og mer til å etablere nye vennskap med par i samme situasjon, og finne ting man liker å gjøre sammen, som man også kan gjøre sammen med ungene?

Det nytter i hvertfall ikke å sitte hjemme og være sur, og håpe at samboeren skal forstå det av seg selv. Min erfaring er at menn ikke forstår noe særlig av seg selv! De må fortelles alt i klartekst - men helst på en sånn måte at de ikke føler seg angrepet. Hårfin balansegang, det der... [;)]

Uansett er dette noe av det Alvani (tror jeg det var) prøvde å si her om dagen: Snakk sammen! snakk om alle disse vanskelige følelsene! Si at du føler deg forlatt, men at du synes det er vanskelig å være den som "holder ham igjen". Hvis du vet at du pleier å hisse deg opp, eller miste tråden og ikke få kommet med alle poengene dine - så skriv det hele ned, og reinskriv det tre ganger før du sier det.

Men ta det opp! Ikke la det ligge der og vokse seg stort og stygt, og bli årsaken til at du når ungen er to år ikke orker mer, og tar med deg ungen og flytter!!

Lykke til, alle dere som sliter med samme problem [:D]

Sa den vise, gamle konen [;)]

ORIGINAL: Frøken Fjong

Sign [:)] Har hatt samme problemet med sambo, i første svangerskap [8|]

Back
Topp