Er jeg tidlig ute???

katrin

Betatt av forumet
Er det noen som har begyndt å kjøpe inn litt baby- utstyr?? Har kjøpt inn masse allerede oss; vogn, seng, stellekommode osv. Er 17 uker..egentlig 18..sukk..men gikk tilbake 5 dager på ultralyden..er igrunn glad for det,, at det blir januar isteder for desember..men vet jo aldri når han kommer da:-)

Gleder oss så voldsomt at vi klarer ikke å la være å kjøpe noe når vi går i butikker..haha!!

Men det er faktisk ikke så dumt heller..vi gjør det pga. det økonomiske,, slik at det ikke blir så forferdelig mye utlegg i julen og desember, da økonomien er så som så fra før..

Noen andre som tenker litt slik??

Klem fra Tinka:-) Gutten vår skal hete Isak:-) :-)

Heisann

Vi har ikke kjøpt inn noe ennå, men kartlegger terrenget. I morgen skal jeg en tur til Stavanger for å sjekke utvalg på vogner der, regner med å bestille vogna i løpet av neste uke. Resten av utstyret får vi låne av venner og kjente

hei Tinka[:)]
ser at vi har termin samtidig! så hyggelig. skal du også til a-hus? min termin ble også flytter på ul, men jeg forsto ikkke helt hvorfor, da målene ligger litt over kurven. hvilke mål fikk du? hadde vært spennende å se om disse babyene var nogenlunde like i proposjoner......... jeg venter også en gutt. har ikke bestemt navn, men tenker litt på Birk.
har forresten også skaffet vogn, bilstol, stellekomode og en del småtteri.... tror ikke du er så tidlig ute. er vel bare et tegn på at vi gleder oss veldig. er enig med deg i forhold til det økonomiske. dessuten er det en god "unskyldning" for å kunne handle litt nå.[:D]
klem

Ja, det er ei god unskyldning for å shoppe..haha..får en del brukt av søstrene mine også, det er litt godt :-)

Hvilken kurve? Jeg var på kontroll idag, og da målte han symfysen som var 17 ..
Hjertelyden fikk jeg høre, og beby hadde en puls på 156 som var kjempebra etter det legen sier..
De sier det at er det over 140 så er det jente, det stemmer ikke her.. For vi skal ha gutt..
Rart,, ikke alle myter stemmer..
Jeg skal føde på Ålesund sykehus.. Vi er flere venninner her oppe som har termin rundt samme tid, så det blir spennende hvem som føder først..

Har du fått tilbud om svangerskapskurs?

Klem tinka :-)

Hei Tinka.
takk for svar. Jeg ser at din lille gutt skal hete Isak. Det er et kjempefint navn[:)] hjertelyden på min lille gutt ligger også på ca 150. Tror den relativt høye pulsen har sammenheng med at jeg er så spent selv før jeg får høre den. Jeg har ei jente fra før, som blir tolv år i mars. Helt merkelig at det er så lenge siden sist.
hun hadde en hjertelyd på 120- 140 hele tiden, og alle sa jeg hadde gutte-mage. Er det ditt første barn? jeg gikk på svangerskapskurs for 12 år siden. da var jeg 19år. syntes ikke det var så veldig bra. de viste "video" av to tre fødsler, og vi lærte pusteteknikk. vi fikk også informasjon om forskjellige fødestillinger, og så en del om smertelindring. jeg fikk ikke bruk for noe av det. lille Astrid ble født på litt over en time, uten særlige smerter. Alt gikk så fort at jeg hverken fikk tenkt over fødestilling eller pusteteknikk...
litt koselig var det selvfølgelig å bli kjent med andre gravide fra området. og noen av oss har litt kontakt ennå. Jeg tror ikke jeg gidder denne gangen. skal du gå?

klemmer.

hei tinka. voff voff.

maybritt her. nei du er ikke tidlig ute. jeg handler bebyklær og ting og tang så det står etter. har sett meg ut et fint sengesett i ålesund. vil du bli med dit lørdag? stor klem.

vi kan treffe nina også. kan sitte på kafe og skravle om magene og framtiden vår.

Jeg tørr ikke å handle noe enda jeg .Synes at det er så langt fram i tid enda. Sist fikk vi klær veldig, veldig tidlig og det var ikke så morsomt å ha de da vi mistet i uke 9. Så denne gangen har vi bestemt oss for å vente lengst mulig og ta det hele med ro.
Men lykke til med handlinga til dere som har begynt. Jeg stor gleder meg til at vi skal begynne å kjøpe utstyr i julestria[:)]

jeg har nesten ikke kjøpt noen ting... Syns det er litt skummelt hvis noe skulle skje... Selv om jeg vet at det er liten sjans for det... Men vi har fått noe av venner! [:)]

Enig meg deg Jorisk.Tørr liksom ikke i tilfelle noe skulle skje. Men jo lengre tid det går, desto mindre blir jo sjansen for at det skal gå galt.
Som sagt, når den tid kommer, så gleder jeg meg enormt til å innrede barnerommet[:)][:)][:)]

Back
Topp