Er jeg teit?

VenterPå

Forelsket i forumet
Mannen ville ha ein "siste" hurra-meg-rundt-kveld med kompiser før babyen kommer..vi kom frem til at denne helgen var den som passet best,for det er den siste helgen han får feste før det braker løst:P jeg trodde de skulle ut på byen i nærheten av der vi bør,men de hadde begynt å ordne med harrytur til nabolandet..da ble jeg litt irritert i og med at jeg nærmer meg uke 37 til helgen i tillegg til år jeg den siste uken har plagdes med kynnere,og ikke kommer til å klare å ta meg av storesøster alene i en helg..har også blitt sykemeldt for dette nå..så da skal de plutselig ikke treffes i det hele tatt når det ikke ble harrytur,og da får jo jeg dårlig samvittighet:( blir så irritert kjenner jeg...
Hva hadde dere gjort??

Usikker. Gutta har en tendens til å måtte ha et siste sprell. Min har planer både denne helgen, og når jeg er 38 uker, men så er det stopp. Sjansen for at du går i fødsel akkurat da er vel liten, men verre om du ikke er i form. Er det noen mulighetet for å fikse barnevakt i helgen eller en av dagene iallefall?

Da kan jo han ta seg en utflukt med gutta, og du får en oppladningshelg hjemme?

Bor dere nærme grensen eller? Slik at han rekker tilbake om det skulle ha vært noe? :)

Vi har hatt så mye barnevakt i det siste pga jobb og min dårlige form,så ingen av oss har egentlig lyst til å benytte oss av barnevakt pga fest..vi kommer jo til å trenge mer barnevakt fremover,bl.a. pga fødselen..det tar ca 2 timer å kjøre,men hæn er vel ikke veldig kjørbar under oppholdet:P

Er ikke noen du kan besøke og ta med deg storesøster? Familie el.venninne..da vil du slippe å være aleine hele helga. Tar de han med til sverige, så får de sørge for at han kommer seg hjem hvis det trengs om de så må spleise på taxi ;)

Er så vanskelig å ta noen stilling til, siden man aldri vet når babyen melder sin ankomst.. Du kan jo prøve å snu problemstillingen litt, og spørre hvordan han stiller seg til at han muligens kan gå glipo av fødselen? Har ikke dukket opp noen spørsmål ang. festing her enda, vet vi hadde noen diskusjoner når jeg gikk med første:-p Denne gangen tenker jeg at hvis det er viktigere å feste, så går han glipp av noe av det største man kan oppleve.. Håper ikke evne dukker opp, han har ikke har festet siden før jul så da kan han vente til krympingen:-p

Er ikke noen du kan besøke og ta med deg storesøster? Familie el.venninne..da vil du slippe å være aleine hele helga. Tar de han med til sverige, så får de sørge for at han kommer seg hjem hvis det trengs om de så må spleise på taxi ;)
Foreldrene hans er bortreist i helgen,og foreldrene mine har hatt enten jenta vår eller barna til søskene mine de siste helgene,så jeg vil ikke være til bry..:/

Her kan mannen godt gå ut,men han får no velge selv om han vil drikke,men smaker han alkohol,får han ikke vare med på sykehuset...
Men han hadde aldri fått reist på harrytur en hel helg....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Er så vanskelig å ta noen stilling til, siden man aldri vet når babyen melder sin ankomst.. Du kan jo prøve å snu problemstillingen litt, og spørre hvordan han stiller seg til at han muligens kan gå glipo av fødselen? Har ikke dukket opp noen spørsmål ang. festing her enda, vet vi hadde noen diskusjoner når jeg gikk med første:-p Denne gangen tenker jeg at hvis det er viktigere å feste, så går han glipp av noe av det største man kan oppleve.. Håper ikke evne dukker opp, han har ikke har festet siden før jul så da kan han vente til krympingen:-p
Jeg skjønner jo at han vil ta seg en fest,men de kunne jo vært i nærområdet:P er ikke fødselen jeg er bekymret for,men heller det å ta seg av storesøster alene med kynnerne og bekkenet...:( huff,føler jeg har ødelagt så mye for ham nå:(

i slutten av forje uke kjørte jeg og søsteren min på harrytur til sverige.. og vi bor 30 min uttafor Bergen.. så vi brukte vel nærmere 11-12 timer ene veien.. Overnatta på hotell og kjørte hjem igjen dagen etter.. Eg er i uke 36 nå.. og eg tror eg hadde veldig godt av en liten oppladning til fødselen.. vi drakk jo selvfølgelig ikkje.. så det var mer for kjøretur og handling.. Her har det ikke vært noe snakk om at samboer vil ha noe sprell før fødselen.. men tenker at det er noe han får styre selv.. Tror ikkje eg hadde sagt noe på om han ville hatt seg en tur.. Men eg har mye familie og barnevakter rundt meg hvis det skulle skjedd noe.. så er vanskelig å si for din situasjon..

Hadde kanskje ikke synes det var heeelt ok nei, hvis det hadde vært i samme by hadde jeg ikke tenkt over det engang. Men siden situasjonen er som den er og dere har en liten en fra før, så forstår jeg deg veldig godt

Hadde ikke fått reist på noen harrytur her i gården ;)
Med din form og mye ansvar for lille så synes jeg det hadde vært lite greit om han var langt unna. En ting er å finne på noe med kamerater i nærområdet - men noe annet er om han er langt unna, om noe skulle skje. Så kan du få en venninne hjem eller noe både for hygge og avlastning i forhold til barnet du allerede har?

Kommer jo nye sjanser for mannen til harrytur langt av sted?! Er vel ikke vits gjøre det helt inn i tiden for mulig fødsel samtidig som du selv er ganske skrall i formen?!

Mannen her hadde ikke våget - han sier han ikke kunne tenkt tanken nå som det nærmer seg. For tenk hvis-om-at...

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan ta seg en vanlig fest.. mannfolk :-)

Han kan no holde seg i samme by. Hva om noe skulle skje?
Da kan dem heller ta en krympefest i nabolandet når du har født:)

Her i huset har mannen sjøl gitt seg drikkeforbud, og det er helt greit:) han skal også vekk med jobben en hel helg om 2 uker (2 timers kjøretur) noe som er helt ok for min sin del siden min søster her, men det tørr han ikke så han kjører frem og tilbake samme dag :) Han er hysterisk for å gå glipp av noe;)

Her er siste helg for gubben min den helga som kommer. Det er siste helg før jeg går ut i permisjon og planen var da at han skulle til Porsgrunn med gutta.. Jeg hadde da vært rett rundt hjørnet på 37 uker... Jeg sa at det var siste sjanse for ellers ville jeg sitti hjemme som et vrak..

Men nå skal han ikke alikevel, gutta kunne ikke. Og jeg kjenner jeg er litt glad for det.. For nå som helga kommer så er jeg mer skeptisk til at fødsel skal begynne enn jeg var da vi avtalte den helga ^^

-- tasting fra mobil --

Jeg skjønner jo at han vil ta seg en fest,men de kunne jo vært i nærområdet:p er ikke fødselen jeg er bekymret for,men heller det å ta seg av storesøster alene med kynnerne og bekkenet...:( huff,føler jeg har ødelagt så mye for ham nå:(
Den har jeg full forståelse for, er unødvendig å reise bort for en festhelg så nært termin.. Synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet, hvorfor er det så mye viktigere at han får festet ifra seg? Er det ikke du som har gått gravid i maaange mnd. med tilhørende plager?? Synes en husmorferie for oss gravide, der far hadde vært hjemme med storesøsken hadde vært en mye bedre tradisjon;-)

Tror nok ikke jeg ville ha stoppa sambo, hadde heller kost meg og slappa av hjemme. Sjansen for at det skal skje noe før uke 37 er relativt liten, så den sjansen hadde jeg tatt :)

her har sambo sagt at han heller vil være sammen med meg :D For man vet jo ikke når man plutselig må dra på sykehuset :)

Tror "feilen" med oss damer er at vi alle er født med konstant dårlig samvittighet;)
Skjønner godt at du vil ha han hjemme:)

Den har jeg full forståelse for, er unødvendig å reise bort for en festhelg så nært termin.. Synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet, hvorfor er det så mye viktigere at han får festet ifra seg? Er det ikke du som har gått gravid i maaange mnd. med tilhørende plager?? Synes en husmorferie for oss gravide, der far hadde vært hjemme med storesøsken hadde vært en mye bedre tradisjon;-)
Hehe,enig med deg :P

Hm, jeg hadde blitt skikkelig irritert jeg også. Hvorfor kan de ikke feste hjemme? :p

Back
Topp