Er jeg teit?

justair

Gift med forumet
Bare så dere er klar over det, dette blir nok et langt innlegg...

Saken er det at hjemme på mitt bosted, mitt barndomshjem bor da pappa(mamma og pappa er skilt og mamma bor laaangt sørpå)... Men etter min onkel(pappas bror) fikk hjerteinfarkt for to år siden, og han har en tett åre i låre så bor han hjemme til pappa og går sykemeldt 85%... Onkel trenger i utganspunktet operasjon av åra men det får han ikke pga han røyker-fikk bekjed om å slutte å røyke, bynne å trene og etter å ha vært røykfri i 6 mnd skulle han få operasjon. Bekjeden fikk han i vår og onkel har ikke prøvd en gang å slutte-han er storrøyker. Irriterer meg veldig at pappa ordner så mye og er så snill å så prøver ikke onkel en gang- men jaja lite jeg kan gjøre med det.

Men da jeg fant ut jeg ble gravid så ba jeg pappa om at ikke de kunne røyke ute, det kunne de og det gjør de enda. Men så er det det at jeg syns det blir så fort skittent hjemme+onkel sitter stort sett i stua å ser tv så eneste plassn jeg kunne få privatliv var på mitt rom+se på tv å slappe av utn at han maste om det og det programme var umulig... å så syns jeg at onkel dusjet sjeldent(i mine øyne) og rjode aldri rent noen sted... så det endte opp med at jeg ba pappa om å kunne bo nede i kjellern(er leilighet der) de gangene jeg var hjemme. Så har da montert tv med parabol nede, har vasket rundt skikkelig både stue, kjøkken, soverom og bad, ryddet bort mye ting og tang, vasket alt av glass+slikt jeg ville bruke og pakket bort alt det andre. Kjøpt nye gardiner, duker og sofapynteputer, ny seng på soveromme(dobbeltseng), nye håndklær, kluter osv til badet... slik at alt er på en måte mitt... Der nede har jeg privatliv, og renholde er etter min standard...

Men så er saken det... at jeg skal ikke være hjemme der i jula, men til svigers hvor jeg normalt er. Men min eldre bror skal hjem og har en kattunge han vil ha me seg, så han vil jo evt bo nede... har sagt det er greit hvis han ikke roter, bruker ting i skapene, ikke bruker bade(kan bruke bade oppe-det er trapp inne mellom etasjene), ikke det nye soverommet, og må vaske grundig før han drar....

Noen som syns jeg er pirkete når det gjelder renhold?

Om han vasker etter seg så ser jeg ikke problemer med at han kan bruke leiligheten din, inkludert badet.
Men nå kjenner jeg ikke broren din...
Hadde det vært min søster (har ingen bror ;-)) så hadde hun fått brukt alt så lenge hun ordner etter seg :-)

Så lenge broren din gjør rent etter seg og ordner opp, så vil jeg si at han kunne få låne hele leiligheten. Jeg ville gjort det til min bror, så får det heller være hvis det ikke var fantastisk rent der etterpå. Mye hyggeligere for din bror også, vil jeg tro :)

Neida..er lov å stille krav til familie også etter min mening:) Dessuten er det sikkert ikke noe du vil bekymre deg over eller ta tak i etter jul? Å vaske ned igjen mener jeg- vi skal jo "gå på stas" siste tiden:)
Godt å vite man kan komme hjem å slappe av- ikke starte med rydd og vask!

etter erfaring.... så har ikke min bror smme standard når det gjelder renhold og lukt, desverre.... høres veldi dumt ut å si slikt om sin egen bror, men er bare sånn det er-er jo like gla i han fordet :) Men har nå sagt han kan få bruke deler av leiligheten nede å det syns han var greit nok:) var ikke sikkert han kom til å være der heller for han har jo eget rom oppe så det kan hend han ordner seg til der.... kan til og med hende han flytter hjem pga stede han bor nå så skjer det ikke noe ang jobb i industriparken(der han-og jeg- jobbet ble nedagt for ca et år siden og siden har det ikke kommet noe nytt).... så han vurderer å flytte hjem for å spare penger(husleie) å søke om jobb andre steder i landet-noe jeg syns han skulle gjort for lenge siden så er fornøyd med at han har begynt å tenke på det :)

Back
Topp