Er jeg teit, eller har jeg rett til å føle slik? ( barneklær)

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
I forbindelse med lillejenta som blir født i mai, har min mor gått helt bananas på klær.
Hun er stadig innom gjenbruksbutikker log kjøper babyklær uten å spørre. Jeg har en del fra før etter datteren min.
I tillegg har begge søsterene mine en del klær etter sine døtre som de vil gi bort.
På toppen av alt fortalte mamma meg at hun har snakket med ei felles bekkent om at jeg gjerne vil arve klær derfra også.

Kjente jeg ble litt hormonell, men klarte å si på en respektfull måte at jeg har noe klær fra før, og har lyst til å se klærne jeg evt skal kjøpe brukt eller arver før jeg takker ja.
Dette er mest sannsynlig siste barn og har lyst å kunne kjøpe noen egenvalgte klær, samt ha litt kontroll og nyte redebyggingen.

Fikk da som svar at jasså var jeg blitt for fin for brukte klær nå som jeg og mannen hadde stabil inntekt.

Er jeg teit som føler at jeg vil ha litt kontroll på klærne? Eller er jeg hormonell troll og burde være takknemlig for alt?

Jeg velger å ta imot.. det jeg ikke liker gir jeg til Amathea (alenemødre) eller spør om de vil ha tilbake .. kjøper nytt det jeg absolutt ikke klarer å gå forbi ;) kjekt å arve/kjøpe brukt, men de kan ikke forvente at du skal bruke/like alt.. men den kommentaren du fikk var helt unødvendig !! Er ikke andre enn ditt og mannen din sitt barn ;) så om du vil kjøpe alt nytt er for pokker din rett

Hadde ei venninne/søstre osv kommet med tøy og spurt om jeg ville arve, da hadde jeg nok kikket gjennom og tenkt litt på det.
Jeg syns jo det er rar når andre skaffer deg arvetøy da, også mor. Jeg ville ikke kjøpt/funnet noe brukt (foruten mitt eget) og gitt bort til andre. Spesielt ikke når du er så tydelig på at du ønsker å få oversikt over hva du har og hva eventuelt arvetøy er.

Jeg hadde nok bare tatt imot, takket pent og heller latt være å bruke det ;)

Ta imot, plukke ut det du liker, og så gi resten bort igjen? Er jo mange andre som blir superglade for arvetøy, og så slipper du å fornærme noen?

Litt rart at hun mener du er for "fin for det" nå når du både har tøy fra før og skal arve fra søstrene dine. Det er jo måte på hvor mye klær et barn trenger i starten og det vokser jo veldig fort. Skjønner også at du ønsker å kose deg med å finne klær (om det så er arvet, kjøpt brukt eller kjøpt nytt).

Selv har jeg ingen å arve av, men har kjøpt noe brukt og en del nytt. Synes det er ganske kos og gå igjennom og ordne til babyen kommer.

Jeg hadde også blitt litt hormonell av det ja:p Sistemann på oss også og veldig deilig at alle har jenter så jeg kan bruke de vi har etter storebror og kjøpe de tingene jeg ønsker i tillegg. Jeg tenker at det er så mange som har behov for hjelp med tøy og utstyr at det blir helt tullete å gi bort/ kjøpe brukt til de som ikke trenger/ ønsker det. Men som mange over her sier, bare ta imot og gi det bort til et godt formål;)

Jeg hadde enten sagt ifra på en pen måte at jeg har mer enn nok fra før, eller tatt imot og gitt det videre til et godt formål.

Jeg tar imot, og plukker ut det jeg tenker at jeg kommer til å bruke og gir resten til et godt formål.

Back
Topp