Er jeg slem?

talata

Forumet er livet
Hadde den vanlige kveldsrutinen på Thea, å ho sovna mens ho rapa som ho pleier. La henne i senga, å så våkna ho igjen etter ca 15 min (ho pleier ikke det) Ho gråt sånn jeg har luft i magen greåt, men den gikk over før jeg rakk å komme meg inn på rommet..

Lista meg bort til senga, å det ligger ho me stooooooore blå øyne å titter rundt seg....

Jeg vet jo at det er best at di finner søvnen selv, men jeg får såååå dårlig samvittighet når jeg lar ho ligge der i senga si helt alene....

Føler meg så slem lissom...

ORIGINAL: AnineT

Du bør ikke føle deg slem da [:)]
Hun har det jo kjempefint der hun ligger og kikker rundt og roer seg [:D]
hehehe på en måte vet jeg jo det.. Men allikevel føler jeg meg som en helt grusom person som lar ho ligge der helt alene [X(]

nej, du er abselut ikke slem! det er klart at nyfødte eller små babyer griner å sutrer når de kommer fra en mage der man er blitt vant med å blitt bært rundt omkring til å kunne legge seg i sin egen seng alene.. kun en tilvennings ting. men når hun merker at du tar hun opp eller kommer inn hver gang hun sutrer, så finner hun ut at dette kan hun gjøre for å få din oppmersomhet, og da blir det mer å mer vanskelig å få henne til å sove alene jo større hun blir!! de har godt å grine litt de små også.. til å med nå, gjelder det å sette grenser[:D]
håper det snart går over at det bare var et engangstilfelle[:)]

ORIGINAL: helenus

nej, du er abselut ikke slem! det er klart at nyfødte eller små babyer griner å sutrer når de kommer fra en mage der man er blitt vant med å blitt bært rundt omkring til å kunne legge seg i sin egen seng alene.. kun en tilvennings ting. men når hun merker at du tar hun opp eller kommer inn hver gang hun sutrer, så finner hun ut at dette kan hun gjøre for å få din oppmersomhet, og da blir det mer å mer vanskelig å få henne til å sove alene jo større hun blir!! de har godt å grine litt de små også.. til å med nå, gjelder det å sette grenser[:D]
Ja den gråtinga er grei, det var ikke den jeg tenkte på..

Var heller det at ho ligger der inne lys våken (så det ut som) å titter rundt, å er helt alene (uten en lyd fra ho)

ja, okei.. =) ja, da er det noe annet..
hmm.. ja, tror jeg hadde tatt hun opp jeg også så sant jeg ikke skulle legge meg selv..[;)]
beklager misforståelsen[8D]

ja, okei.. =) ja, da er det noe annet..
hmm.. ja, tror jeg hadde tatt hun opp jeg også så sant jeg ikke skulle legge meg selv..[;)]
beklager misforståelsen[8D]
hi hi det går så bra så...

Men så sier di som er eksperter på område at barnet helst ska finne søvnen selv da.... Ho hadde forresten sovnet når jeg var inne å sjekka i sta. Dette er jo ikke første gangen ho ligger våken sånn, å mammaen får like dårlig samvittighet hver gang... [X(]

ja, det kan jeg tenke meg.. men du er abselutt ikke ''slem'' for det.. hun har det kjæmpe fint inni sengen sin hun å koser seg.. heldig du som har fått en liten solstråle som sovner av seg selv å ikke griner seg selv i søvne=)
men kan tenke meg morshjertet sliter da ja[8D]

Eldstemann var slik så jeg måtte i 6 mnd rugge han i søvn i vogna for å så bære han i seng.. Å den rugginga kunne ta to timer [&:][&:][&:][&:] Så jeg vet hvordan det er å slite for å få dem til å sovne for nattaen. Så jeg vet i hvertfall at vi har vært heldige denne gangen [:)]

du er da ikke slemm[:)] (men skjønner ka du mener)
de er jo såååååååååå søte når de ligger å bare ser seg rundt sånn*smelt*

[;)]

Du er langt fra slem, men vet følelsen. Har hatt det sånn selv.

Du er flink synes jeg - det å la dem få finne roen, kose seg uten stimulanser, og finne søvnen alene er det absolutt beste, både for deg og henne. Ikke ha dårlig samvittighet du, hadde hun ikke kost seg hadde hun gitt lyd fra seg vet du

Uff, jeg får litt vondt i mangen når jeg leser det du skriver.... Du fremstiller et spedbarn som en ond vilje som må knuses. De små har IKKE godt av å "ligge å grine litt", ligge og rope på mor eller far med det signalenene de kan gi, nemlig gråt, og oppleve at ingen kommer.

Hadde du syntes det var ok hvis du lå og ropte om hjelp i sengen, og kjæresten/samboer/ektemann nektet å komme fordi du ikke skulle bli vant med å få oppmerksomhet, fori han skulle sette grenser for deg?

Tenk deg om.

Jeg ville heller følt meg snill fordi jeg hjalp barnet til å finne søvnen selv. Er det noe jeg er forferdelig glad for, så er det at jenten min kan sovne alene og ikke er redd for å være alene i rommet. Hvis hun blir trøtt og sliten, så går hun inn på et eget rom og slapper av litt. Så kommer hun tilbake i topp humør. Dette mener jeg er en "gave" vi har bidratt til å gi henne.

Back
Topp