er jeg slem nå??

x1xkombaja

Glad i forumet
Vi har akuratt vært på besøk hos bestefar og spist der, mini nekta og spise middagen der, som jeg vet han liker..
Han fikk beskjed om at det var det som var maten i dag, og at han skulle rett på badet når han kom hjem.

Vi kommer hjem nå, og nå skal han plutselig ha mat sier han.

Er jeg skikkelig slem som sier nei?

Han kan ikke nekte og spise middag, som han liker, så komme hjem og be om brødskive i steden vel...

Han er 5år i mai...

Føler meg litt slem siden han sitter i gangen og gråter fordi han ikke fikk brødskive...

------------------------------------------------------------------------------------------

Her har vi snudd litt på det akuratt i dag, siden vi skulle spise hos bestefar.
Han fikk brødskive klokka 17, og spiste da...

Han påsto han ikke likte middagen hos bestefar, som ble servert klokken 19 og ville ha brødskive i stedet, men det fikk han ikke... For man spiser det som blir servert.
Så kommer han hjem, nekter og gå på badet, og vil ha mat først...

Jeg og er egentlgi på den at jeg ikke legger han sulten, men kjenner det er litt nok med å teste grenser akuratt nå...
Så jeg ble litt usikker...

da tror jeg at jeg hadde latt han legge seg sulten....jeg syns barn skal vite at man spiser når maten står på bordet

Tja, jeg synes ikke barn skal legge seg sultne. I utgangspunktet burde du kanskje ikke sagt at det ikke blir mer mat i dag, men finne en annen måte å lokke i ham middagen på?

hadde ikke sendt en unge i seng uten kveldsmat, nei. Hvis han foretrekker brødskive istedet for middag, så værsågod. 

tjah.. jeg hadde nok gjort som du - men her serverer vi også kveldsmat.. så han hadde fått kveldsmat til tiden da..

men om T ikke vil ha middag, så får han gå sulten til klokka er sju.. gidder ikke stå på kjøkkenet hele kvelden bare fordi han skal skape seg når det er middagstid..

Kanskje han ikke var sulten når dere spiste middag. Men syns ikke du er slem om du sier nei.
Har selv en bror som var ekspert på å dra ut leggetida for da var han plutselig så sulten [;)]

Jeg ville ikke lagt ungene sultne. Det er fristende, men til syvende og sist så hadde han fått en skive og rett i seng etterpå.

Nei, syns ikke du er slem. du har jo sagt det, og da må du stå ved det.
Selv syns jeg vel du kunne brukt et annet "straffemiddel"[:)]

Hadde det vært mitt barn hadde hun ikke trengt og legge seg sulten, så ja jeg syns du er slem ..[:)]
Men det er jo ditt valg da.. :)

Man sender ut feile signaler om man først sier at de ikkje får mat, for å så gi de når de griner seg til det, då vil de jo lære at om de griner så får de det som de vil[8|]

Men syns heller ingenting om å sende de i seng sulten..
Kjip situasjon[8D]

ORIGINAL: Dollface

tjah.. jeg hadde nok gjort som du - men her serverer vi også kveldsmat.. så han hadde fått kveldsmat til tiden da..

men om T ikke vil ha middag, så får han gå sulten til klokka er sju.. gidder ikke stå på kjøkkenet hele kvelden bare fordi han skal skape seg når det er middagstid..

Her har vi snudd litt på det akuratt i dag, siden vi skulle spise hos bestefar.
Han fikk brødskive klokka 17, og spiste da...

Han påsto han ikke likte middagen hos bestefar, og ville ha brødskive i stedet, men det fikk han ikke... For man spiser det som blir servert.
Så kommer han hjem, nekter og gå på badet, og vil ha mat først...

Jeg og er egentlgi på den at jeg ikke legger han sulten, men kjenner det er litt nok med å teste grenser akuratt nå...
Så jeg ble litt usikker...

Enig her![:)]

Middag VAR middag. Kveldsmat ER kveldsmat. Synes ikke noe om at barn skal i seng sultne. Konsekvensen burde kommet der og da. 

Hvis ikke middagen blir spist må hun fint vente til aftensmat...

Hadde du ikke tenkt til å gi han aftensmat?

ja, altså jenta mi på snart 6 kan være trassig også men uansett hva det måtte være så legger hun seg ikke sulten! så synes vel du er littt slem nå ja, tenk deg selv å ligge i sengen med sulten mage og vente helt til i morgen med å få mat. nei, la han få en skive

Greit å ikke gi han middag, men han må vel få kveldsmat før han legger seg?

Agreed.

ORIGINAL: Kineblomst

Hvis ikke middagen blir spist må hun fint vente til aftensmat...

Hadde du ikke tenkt til å gi han aftensmat?

igjen, her er middagen kveldsmaten akuratt i dag, siden den ble satt på bordet klokka 19[;)]

ORIGINAL: Labambie

Middag VAR middag. Kveldsmat ER kveldsmat. Synes ikke noe om at barn skal i seng sultne. Konsekvensen burde kommet der og da. 

Back
Topp