Er jeg sær og vanskelig?

Linemammaen

Blir kjent med forumet
Mannen har familien sin på andre siden av fjellet, altså en kjøretur på 6-7 timer UTEN pauser. Altså en del lenger MED pauser. Det var egentlig planen å dra dit i påsken...
Meeen, jeg er blitt veldig hjemmekjær etter at tulla kom til verden, liker meg best hjemme. Ooog, den kjøreturen synes jeg er litt "skummel".. Hva om man plutselig står midt oppå fjellet da? Kolonne, motorstopp... Man VET jo ikke...
Dermed har jeg sagt til mannen at jeg ikke vil dra. Han selvfølgelig er veldig skuffa, det skjønner jeg jo, men... Jeg har forøvrig sagt at han kan ta med seg eldstemann og dra hvis han vil det.

Hva tenker dere?

En så liten baby skal absolutt ikke sitte så lenge i en bilstol, så jeg hadde ikke reist pga det. Og skjønner deg godt uansett. Ellers kunne jo fly eller tog vært et bedre alternativ.

Jeg hadde nok også blitt hjemme. :)

Skjønner deg veldig godt jeg, kjenner igjen følelsen av lettvinheten ved å være hjemme! Og det er ikke alltid det blir slikt man har avtalt eller tenkt på forhånd! Min mann har familie i nord og vi bruker å reise dit hver påske - det var planene også i år, men nå føler jeg at vi endelig begynner å komme inn i "tralten" med småtrolla våre, og da er det delig å bare være hjemme! Vi håper på godt vær- slik at vi hele familien kan legge ut på småturer i nærmiljøet vårt og bare være sammen vi 4! Kjenner det er utrolig godt når mannen er hjemme å kan avløse slik at jeg kan sove litt lengre enn vanlig på morgenen osv...

Skjønner deg godt!
Jeg ville heller ikke tatt med en så liten baby på så lang kjøretur, dem skal jo heller ikke sitte så lenge i bilstol.
Jeg merker på snuppa her at hun trives best hjemme, om vi drar bort på besøk så er hun mye mer urolig, og vil være på fanget hele tiden...

Aldri om jeg hadde kjørt så langt med baby! Her hadde vi tenkt å dra nordover, men ammingen har enda ikke gått seg helt til, så her blir det nok bare dagsturer på fjellet.. Skjønner mannen din godt også.. Min har også familien et stykke unna og liker ikke at vi besøker dem så sjelden.. Men jeg kjenner at jeg ikke orker.. De kommer aldri på besøk til oss og jeg føler ikke at vi blir tatt godt imot når vi drar dit.. Dessuten er huset så kaldt at med små barn er det bare aktuelt å besøke dem på sommeren..

Forstår dere begge godt. Han har vel lyst å vise frem sitt nye familiemedlem, mn jeg hadde nok også syntes det hadde blitt litt slitsomt med så lang biltur. Dere bør ikke la baby sitte i bilstol så lenge(tror de sier maks to timer i strekk), så pauser må medregnes..

Ang selve bilturen så er syv timer alt for langt uten pauser. Likevel går det greitt om en beregner lenger tid! Er selv nødt til å dra på tur, biltur i syv timer faktisk, og baby må være med. Spurte helsesøster om det gikk greitt, og hun sa at så lenge man tar pauser ca hver andre time og lar baby få mat og en strekk så går det helt fint! Begynner tidlig om morgenen og regner med å være fremme i kveldingen en gang.

Back
Topp