... som allerede har lyst på en til? Jenta vår er 4 måneder om en uke og jeg tenker stadig på hvor koselig det hadde vært å få et søsken til henne. Jeg har også fortsatt en drøm om å føde selv, men vet at det kan bli et nytt ks. Fødselsopplevelsen var god, tross alt, selv om jeg fremdeles ikke har kommet helt til hektene fysisk sett. Jeg har heller ikke fått tilbake mensen. Fullammer. Det er en del slitne dager, men vi har vært heldige med jenta vår. Det som gjør meg trøtt er jo avbrutt søvn pga amming, men som i dag så har jeg sovet godt fordi hun sov egentlig fra kl 18 til 09 på morgenen (med ca 4 amminger og rett i søvn etterpå). Innimellom kjenner jeg på litt panikk fordi det er ca null egentid. Og når mannen triller tur med henne og hun sover på dagen rekker jeg egentlig ikke så mye annet enn det aller nødvendigste. Men likevel så går jeg og fabler om en til og tenker at det hadde vært så kos å gå gravid igjen, kjenne liv i magen, se magen vokse ... Jeg elsket å være gravid på tross av uroen og redselen for å miste enda en gang (mistet 5 før hun her kom). Og til tross for at jeg sov dårlig fra ca uke 20 pga liggestilling og senere stor mage og vondt å ligge, så kjenner jeg på det at det er trist hvis jenta vår blir den eneste. Jeg har fylt 40 år og vet at jeg har begrenset med tid, og jeg tenker sånn at hvis vi skal ha en til er det sikkert like greit å la det gå sin gang når mensen kommer tilbake. Det kan jo ta tid før neste spire sitter også. Og jeg har lest noe om at det kan bli vanskeligere etter et ks pga arrdannelse i livmor? Og jeg har jo mistet en del ganger fra før. Tar liksom ingenting for gitt. Kjenner meg både usikker og ikke klar, men også veldig klar og lysten til å prøve igjen. Vet ikke hva jeg vil med dette, kanskje bare ammetåka som snakker
Men er det andre som føler på noe lignende, eller som allerede vet at de har lyst på flere?
Men er det andre som føler på noe lignende, eller som allerede vet at de har lyst på flere?
jeg begynte å føle på akkurat dette bare uker etter fødsel, og bestemte meg tidlig for at jeg ville ha tette. Når hun var rett under 3 mnd begynte vi å prøve på en til. Vi tenkte det ville ta like lang tid som med første + har en rekke med aborter bak meg, så vi ville komme i gang fort. Men her satt den på første (enn så lenge), 9+0 i dag og angrer ikke et sekund. Kan ha øyeblikk hvor jeg får litt panikk og tenker at hvordan i alle dager skal dette gå, men så kommmer de fine øyeblikkene og jeg tenker "dette ganger 2!
Vi har kun fortalt det til få av familie enda, men har utrolig nok fått utelukkende positive tilbakemeldinger. Du vil sikkert få mye blandet tilbakemelding her, men jeg sier kjør på! 

De sa faktisk ingenting om ny graviditet.
Men ser for meg det kan bli noen turer til legen ja. Her er planen å bruke kontantstøtte, og det går jo forsåvidt om vi har 20-40% plass, men får mindre penger da. Så kanskje må vi prøve en privat, eller så må det jo gå lengre tid, men det tror jeg blir dumt