er jeg i..

GutteMamma89

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
begynnelsen av 6mnd når jeg er 22+2? [8|][8D][:-]
noen som har en oversikt? mener det var der ett sted grensa gikk... [8D]

skjønna ikke det der jeg.jeg sier jeg er 5 mnd på vei den 14 september.termin er 14 januar.....og da er jeg 23 uker,blir ikke svangerskapet utrulig langt hvis man teller slik?22 uker er jo ikke 6 mnd?eller er det anna telling i svangerskap?[&:]

jo det der kan ikke stemme. man er vel ikke 6 mnd før man er 24 uker på vei. Det mest riktig er å dele ukene på 4. ellers er man jo veldig mange mnd gravid.?????? Jeg vet ikke men for meg er det mest naturlig å telle sånn..

ORIGINAL: mammaca17januar

skjønna ikke det der jeg.jeg sier jeg er 5 mnd på vei den 14 september.termin er 14 januar.....og da er jeg 23 uker,blir ikke svangerskapet utrulig langt hvis man teller slik?22 uker er jo ikke 6 mnd?eller er det anna telling i svangerskap?[&:]

Pleier jeg også å si! Er fem mnd på vei til onsdag. Da har jeg jo fire mnd igjen!

hvis man regner 4 uker på en måned så kan man tenke at man går 10mnd. Jeg tenker ofte litt sånn. Nå når jeg er 22 uker tenker jeg derfor 5,5mnd av 10. Ofte synes jeg derimot det er mer oversiktlig overfor meg og andre å tenke i uker, ikke i mnd. Men av 22+2 er 6 mnd kan jeg ikke helt skjønne...

Hmm. Jeg teller uker hver fredag og måneder hver 10. Så nå på fredag var jeg 22 uker på vei og den 10.var jeg 5 mnd på vei. Eneste jeg får til å stemme..

ja man går jo gjerne den 9 mnd helt ut og da kan man nesten si man er gravid i 10 mnd. man er ca gravid i 42 uker og dvs 9 fullgåtte mnd 

Denne oversikten driver og dukker opp med jevne mellomrom inne på bim i allefall!

Fant en oversikt som sier at 1 svangerskapsmåned er 4 uker og 3 dager:
1 måned: 4 uker og 3 dager
2 måneder: 8 uker og 6 dager
3 måneder: 13 uker og 2 dager
4 måneder: 17 uker og 5 dager
5 måneder: 22 uker og 2 dager
6 måneder: 26 uker og 5 dager
7 måneder: 31 uker og 2 dager
8 måneder: 35 uker og 5 dager
9 måneder: 40 uker og 2 dager

Og når man for eksempel har bikket 5 fullgåtte måneder og er "5+3" så er man jo i sin sjette måned. [:D]

selvom jeg er i min 6mnd, så er jo 6mnd ett spekter på 4,5 uke!! [:)]

så jeg skjønner ihvertfall BIM sin oversikt...

Jeg er 22+3 , som vil si i BEGYNNELSEN av 6mnd.[;)]

Back
Topp