Er jeg hysterisk?

Lillefrø

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
Hei flotte gravide damer[emoji4]
Jeg er nå 8+5. Har bestilt tul uke 12 grunnet at jordmor sa at da ville jeg få mest utbytte av ultralyden. Da var jeg langt nok til at de kunne se om foster er helt frisk og mye mere liv enn ukene før. Men nå er jeg litt bekymret. Siste 3 dager kjenner jeg ikke noe til graviditeten. Ikke noe murringer eller magesmerter. Heller ikke trøtt eller sliten slik ukene før. Har ikke vært kvalm eller noe i d hele tatt. svangerskapet da men had litt voksesmerter. Kjenner litt humørsvigninger å ømme bryst vorter eneste. Ikke noe blødning eller noe sånt.Så nå er jeg bekymret for MA. Hva tenker dere? Er det grunn til bekymring? Har dere villet kostet på enda en TUL? Eller vente 2,5 uke til den timen jeg har bestilt? Er det vanli å ha flere TUL, nåt man ikke har noe medisinsk grunn til det? Vil jo ikke virke helt hysterisk heller[emoji85] er første gangen jeg er gravid så litt bekymra for det meste[emoji28]

Det er veldig vanlig at symptomer kommer og går, noen dager/ uker med mye også kan det være perioder med mindre igjen. Jeg hadde de fleste murringen før uke 8/9 også roet det seg litt etter dette. Ellers ble formen veldig påvirka av hvor mye jeg hadde tatt det med ro dagene i forveien, søvn og matinntak. Og noen dager var bedre, andre dårligere sånn helt tilfeldig. TUL er såpass dyrt at jeg ville ha venta 2,5 uke til den du har bestilt. Det virker uendelig lenge nå, men plutselig er du der :) Sjansen er at om du drar på TUL nå, kan du være like redd om to dager.
Dette går nok bra ❤️

Og det er forresten ikke vanlig med flere tidlige ultralyder ved mindre man har tydelige tegn på komplikasjoner. Det har du ikke nå :)

Tusen takk for svar[emoji4] ja koster 1200kr for en TUL. Så synnes det er dumt å renne ned dørene der vis d ikke er nødvendig tenker jeg. Bare synnes det var litt snodig at formen plutselig ble litt bedre over helgen. Var så slapp å magevondt i helgen.

Mine symptomer har også kommet og gått hele tiden (er borte fra alt mellom timer til uker).. når magesmertene ikke er der blir jeg redd for at det har slutta å utvikle seg, når de kommer tilbake er jeg redd noe er galt siden jeg har vondt.. når kvalmen står på klager jeg over at jeg ikke orker tanken på mat, og når den forsvinner savner jeg den skikkelig! :P tror det er helt naturlig å bekymre seg, og veldig vanlig å kjenne etter symptomer for å få bekreftet at alt er bra.. tror vi bare må slå oss til ro med at kroppen takler det her helt som den skal! :) plutselig er symptomene dine tilbake ;)

Mine symptomer har også kommet og gått hele tiden (er borte fra alt mellom timer til uker).. når magesmertene ikke er der blir jeg redd for at det har slutta å utvikle seg, når de kommer tilbake er jeg redd noe er galt siden jeg har vondt.. når kvalmen står på klager jeg over at jeg ikke orker tanken på mat, og når den forsvinner savner jeg den skikkelig! :P tror det er helt naturlig å bekymre seg, og veldig vanlig å kjenne etter symptomer for å få bekreftet at alt er bra.. tror vi bare må slå oss til ro med at kroppen takler det her helt som den skal! :) plutselig er symptomene dine tilbake ;)

Du har nok rett i d ja[emoji4] my bekymringer i disse tider. Men trur egentli ikke MA er så veldig vanli. Jordmor sa jeg ikke trenkte å bekymre meg så fram til at jeg ikke har vondt eller blør.

Forstår følelsen, hadde det akkurat sånn i mitt første svangerskap. Littegrann symptomer i starten, som forsvant ganske fort. Aldri kvalm. Innen TUL i uke 12 hadde jeg greid å overbevise meg selv om at det ikke var noe der inne. Ble overlykkelig og nesten litt sjokkert da jeg så den lille sprell levende figuren på skjermen. [emoji1] Etter hva jeg har lest er det kun 3-5 prosent av alle spontanaborter som er MA, så det er ikke spesielt vanlig nei. Trøster meg med det nå, da det foreløpig ser ut til at dette svangerskapet også blir ganske symptomfritt.

Hei! Jeg er 8+0, og har det ganske likt som deg. Jeg var plaget med kvalme fra før ikm, men nå de siste tre dagene har jeg omtrent ikke vært kvalm, og puppene litt mindre ømme. Så jeg har gått rundt med katastrofetanker siden i går. Godt å lese at flere opplever det samme. Hvem skulle tro at man ville savne kvalme o_O skal på tul til tirsdag, og er veldig spent. Har nesten overbevist meg selv om at det ikke er liv der :oops:

Er så trist når en del av svangerskapet blir ødelagt av disse bekymringene :( altså.. 90% av alle oppdagede svangerskap går jo bra! Og for hver dag som går reduseres jo risikoen.. Mye bedre å tenke at det er 97,5% sjans for at det skal gå bra enn å tenke det er 2,5% sjans for at det skal gå dårlig! Hvorfor må vi bli så opphengt i disse små prosentene..?!! :shifty:

Ja du er hysterisk (sorry). Men det er ikke alle som "plages" med symptomer, og det er ikke vanlig med TUL med mindre det er noen medisinsk grunn. Prøv å stress ned, skjønner at dette er en spennende tid med mye tanker, men vi er flere i samme båt. 2,5 uke er ikke lenge. Jeg bor på bygda, og har ikke mulighet til å ta privat TUL, så jeg skal ikke inn før ordinær, altså ca uke 18. Om det går galt før den tid så får ikke jeg gjort noe med det uansett ultralyd eller ikke. Stress ned, nyt at du har null symptomer, gled deg over at det er en liten spire som vokser og gror! Livet blir ikke det samme etterpå [emoji4][emoji172]

Takk for mange fine å erlige svar[emoji4] d hjelper å spørre i forumet[emoji173]️ roet meg litt ned nå. Så venter til den timen jeg har bestilt[emoji4] må bare glede seg over at formen er fin å man har en liten spire i magen[emoji173]️ litt som kooki sa. Skulle d gå galt er det desverre ikke så my å gjøre med uansett.

Hei! Jeg er 8+0, og har det ganske likt som deg. Jeg var plaget med kvalme fra før ikm, men nå de siste tre dagene har jeg omtrent ikke vært kvalm, og puppene litt mindre ømme. Så jeg har gått rundt med katastrofetanker siden i går. Godt å lese at flere opplever det samme. Hvem skulle tro at man ville savne kvalme o_O skal på tul til tirsdag, og er veldig spent. Har nesten overbevist meg selv om at det ikke er liv der :oops:

Godt å se at der er vi er flere[emoji4] forhåpentligvis normalt vil jeg tru[emoji4]

Da jeg hadde en MA (9+5), merket jeg ingenting annet en litt brunlig spotting! Var hos legen på grunn av spotting, og det ble da tatt blodprøver som viste rask nedgang i HCG, og så ble jeg sendt på ultralyd for å bekrefte [emoji6]
Har blitt henvist til tul på grunn av dette (og et par andre ting), men kommer antagelig ikke til å få det fordi jeg har hatt et normalt svangerskap med normal fødsel i etterkant.

Må le.. sitter å leser pensum i økonomisk psykologi.. "Research on framing also shows that people overestimate the likelihood of very small probabilities"

Så da er vi i alle fall ikke unike som overfokuserer på den lave sannsynligheten for abort! :facepalm:

Back
Topp