Er jeg hysterisk?

*Labambie

Forumet er livet
Jeg hekler pannebånd til snuppeluring nå. Dette får hun dog ikke bruke i bhg, pga kvelningsfare. Samme gjelder luer med snøring og snorer på klær. Er jeg hysterisk synes du?
(og ja, jeg vet svaret selv. Bryr meg ikke så veldig. Er sånn føre-var menneske. Hehe)

Nja kanskje litt...lurer litt på luene jeg da...er det ikke nesten alltid snorer på de? Jeg har jo da en litt mindre unge og hun trenger iallefall at man knyter luen på henne.

Men er enig med at man skal være føre var emoticon

Syns ikke det er noe hysterisk med det i det hele tatt jeg.

At det fortsatt selges klær med lange tråder i er for meg helt idiotisk...
I barnehagen blir man heller ikke fulgt med på slik man kan gjøre hjemme så syns det er lurt jeg!

Har selv tatt ut alle snorer i "genserjakkene" til L.

Tja..JA, det er hysterisk. Men jeg ser ikke noe problem med det.

Jeg har bare ett barn og har en sterk trang til å bevare han inntakt, så jeg heier ofte på deg når det gjelder hønemortendenser. 

emoticon emoticon emoticon emoticon

Det er kanskje teit, men jeg er hellig overbevist om at ingen klarer å ta vare på småen like bra som meg. For skal godt gjøres å bli mer hysterisk. emoticon  Så enkelte ting liker jeg ikke at foregår uten at jeg kan følge med på det.

Ja litt kanskje, men samtidig skjønner jeg deg veldig godt..
Det er så fort gjort... Men etter å ha jobbet i barnehage så vet jeg hvor mye som kan gå galt, og jeg gikk ofte med hjerte i halsen, men man kan jo ikke sy puter på disse ungene heller... Men man kan jo hindre de slik som du gjør ved å ikke la de ha med slike ting i barnehagen...
Det er ikke det mest hysteriske jeg har hørt om hvertfall!

NEI! Jeg syntes ikke DET er hysterisk, selv om du til tider er det.. emoticon

Lar ingen av mine ha på seg skjerf eller noe annet rundt halsen, drar ut snorene på alle hettegensere..   Et barn døde der hvor jeg kommer fra pga snor rundt halsen på en lekeplass!! 

Ja,det synest jeg at du er :)

tja! jeg vet ikke jeg! jeg har aldri tenkt på pannebånd eller lue med knytting som en trussel!

men nå begynnte jeg jo å tenke da:P

Ja, det er hysterisk å ikke la ungen bruke pannebånd i barnehagen - men jeg kan allikevel forstå hva du mener. Er ikke spesielt glad i luer med knyting selv. 
Knerten har en lue nå fra Nameit, og den har elastiske tråder - så den godtar jeg. emoticon

jeg er kanskje litt treig, men kan ungene kveles av snøringa i en hettegenser? hvordan da liksom?  her drar de forøvrig ut snorer av slikt selv...

mine på 2,5 og 5år bruker stort sett lue uten knyting... men minste på 14mnd har knyting på lua, men så er ikke han oppi lekeapparater eller slike ting hvor han kan sette seg fast... enda...

hva skal de ha på seg på hodet nå da da? lue blir for varmt, og synes det er for kaldt å gå uten noen ting? 

jealie28 skrev:
hva skal de ha på seg på hodet nå da da? lue blir for varmt, og synes det er for kaldt å gå uten noen ting? 

Her brukes en tynn tynn hettelue/hjelmlue/elefantlue (alle kaller det jo noe forskjellig) i bomull og caps f.eks :)

En smule kanskje, men det er helt greit;) forstår deg godt. Ingen snorre her heller.. Har hørt om flere tilfeller med kvelningsulykker pga hettegensersnorer o.l.

Ja jeg syns det,...:)

Jeg syns i grunn ingen som vil barna sine godt og gjør det de kan for å holde de unna farer og ting som kan være fare, er hysteriske. Man handler ut fra det man mener kan holde ungen(e) trygge, og ser ikke feil med det.

Men må bare legge til at jeg selv har kun hatt luer til snuppa med knytting. Grunnet at det holder lua på plass og hodet og ører varme. Jeg har en sånn luehals også som de har byttet på å bruke. Og når jeg tenker meg om så er den andre vinterlua med sånn borrelås. Den ville vel gått opp fort om ho hang seg fast?

Jeg har rett og slett aldri tenkt den tanken du kommer med.

Nei det synes jeg ikke.
Jeg vil heller kalle det intelligent.

Hysterisk er når man hemmer barnet i å utfolde seg eller oppføre seg som et barn i mine øyne.

Litt kanskje!

Ja du er hysterisk, men kjenner meg dessverre igjen.....

hmmmm... denne må jeg tenke litt på. Om jeg synes du er hysterisk eller ikke.
Men hva med hårbånd? Er ikke det lov heller? Snuppa her bruker det ganske mye, siden hun titt og ofte nekter å strikk i håret.

Spør du meg kan slike hetteluer være vel så farlig da....
Alle de hetteluene jeg har vært borti har man kunnet dra bakover så den blir liggende rundt halsen... (Skjønner?) Om lua blir hengende fast et sted da så kan den i teorien være en kvelningsfare også...

Jeg bruker nesten utelukkende hetteluer til min sønn likevel, noe må han ha på hodet.
Stoler på at barnehagen greier å passe på jeg, like bra som jeg klarer hjemme.

Back
Topp