Er jeg her etter i dag?

BflyW

Elsker forumet
Jeg skal til første legekontroll i dag.
Jeg er ganske spent på hva som egentlig skal foregå. Jeg er og spent på om jeg får ny termin, eller om dette ikke skjer før på ordinær UL uke 19 (ca).....

Foreløpig termin (Etter mens) er 1 August - men jeg er slettes ikke sikker på når jeg hadde eggløsning, så jeg kan jo raskt dette ned på en Juli termin....
...vi får se!

Så spennende! Lykke til[;)]

Håper du vil fortelle om hva som skjedde.

Nå har jeg vært hos legen.
Jeg var hos legen tidligere også (For å få medisiner) og da tok de en del blodprøver, men i dag ble det tatt flere. (bl.a blodtype - har ikke peiling på hva jeg har!) Jeg får tilsendt helsekortet og prøvesvar så snart prøvesvarene foreligger.
Tidligere blodprøver viste at graviditets-hormonet var veldig høyt, og at jernlagerene mine er helt som det skal, så da er det jo ikke noe problem. [:D]

Jeg ble veid... skrekk og gru! Veier ALT FOR MYE og mer skal det bli... men jeg får trøste meg med at jeg veier 12 kg mindre nå enn jeg gjorde i Januar, så forhåpentligvis vilo jeg ikke på slutten av svangerskapet veie mer enn jeg gjorde på mitt meste før jeg slanket meg! Jeg har trent masse bein etc, så jeg har beinmusklatur til å bære den kroppsvekten!

Legen har sent papirene over til Ahus og jeg vil bli innkalt dit til UL når jeg er i uke 18.
Ellers vil jeg bli innkalt til legen på kontroll i uke 24.
MEN om jeg ønsket (det skulle ikke være noe behov for det om jeg er frisk og rask - og det er jeg - i alle fall foreløpig) så kunne jeg komme tidligere....det var bare å ringe.... [:D]

Blodtrykket var flott 115/70, så det skal ikke by på noen problemer.

Jeg har ikke hatt noen symptomer - ingen kvalme etc, og legen antok at siden jeg ikke har hatt antydning til det enda, så slipper jeg nok kvalme helt! Krysser fingene for det!

Jeg tar nok kontakt med helsestasjonen her jeg bor, for jeg sitter jo med 100.000 spørsmål, og en UL i uke 18 og kontroll først i uke 24 er litt for lite til å svare på de!!!! Jeg har ikke får NOEN FORMANINGER ang mat etc... det eneste jeg har fått beskjed om er å ta tran og folat og ellers spise normalt.

Siden det ikke ble gjordt noen undersøkelser er terminen fortsatt beregnet utfra første mensdag i forrige mens, så jeg står fortsatt på 1 August.

Back
Topp