Er jeg helt "på rusk"... ?

Som vurderer å bestille ENDA en UL på privat gyn? Jeg er nå 12+2 eller 12+0 (har to datoer foreløbig), så er vel "i min 13 uke"...
Jeg var en tur på UL da jeg var 6-7 uker på vei, og da så han et lite "frø" med bankende hjerte.. Har vært kvalm og dårlig, og pga utslag på urinen ble det tatt en HCG prøve i uke 7, og en i uke 9 ca, og stigningen da så fin ut...

Men jeg klarer liksom ikke slappe helt av enda... Vi har prøvd i over 1 år, og dette er virkelig et ønskebarn! Vi har begynnt å annonsere nyheten til familie og venner, og to stolte storebrødre har fått vite det...

Men nå sitter jeg å vurderer å betale 700 kr for en til UL... Skal ikke på ordinær UL før 21.desember, og vil da være i min uke 20 (19+5).. Vet at gubben nok synes det er unødvendig..

Hva synes dere jenter? Er jeg helt på rusk? :-p

Om det føles riktig med ny UL så ville jeg gjort det :)

Personlig blir det UL på meg uke 6/7, 12 og mulig en til før OUL når spiren sitter ❤️

Hvis du har penger til det og ønsker det så sier jeg bare kjør på. Ingen skal fortelle deg noe annet. Det er du som kjenner på bekymringene og må leve med det. Mye bedre å få roet seg ned :D

Takk for svar jenter!
Tja, 700 kr er jo 700 kr.. Sikkert andre viktige ting jeg kunne brukt dem på sånnsett... MEN så er det jo den usikkerheten som gjør meg "gal"..
Føler jeg er "storforlangende" på en måte.. :-/ blæh- vanskelig det her!

Kjør på :-) jeg tok ul da jeg var 7+4, fikk bekreftet et hjerte som slo.. Men etterhvert så følte jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Og tok nå en ny ul da jeg var 12+6 og fikk bekreftet at det var en sprell levende liten gutt inni her :-) så nå kan jeg senke skuldrene frem til oul :-) Det hjalp ihvertfall meg veldig mye å ta disse ul.. Dette er virkelig et ønskebarn for oss også da vi har prøvd i 2 år

Jeg skal betale 900 kr for UL i dag, 11+2. Hadde en UL 8+2, men er redd noe har skjedd og ønsker ikke å si noe til familien uten å vite alt er bra. Har ikke time til OUL før 29.12 og da er jeg 19 uker.

Jeg har hatt en privat i uke 8+2, en gratis i uke 10+3 og skal ha en til privat i uke 12+3.

Jeg gjør det av samme grunn. Jeg vil kunne slappe av og være så sikker som det går på at det står bra til inni der.

Hvis dette er noe som vil berolige deg, da tar du den ekstra ulen :D

Jeg syns ikke du er rusk:). Jeg har vært på ul 7+0, 9+0 og skal ti tirsdag da er jeg 12+0:D. Vi har mistet 2 ganger og prøvd i 2,5 år, då veldig greit å se at alt er bra:). Jeg betaler 900,- og det er verdt det❤️

Synes ikke du er rusk :) Vi tok en ul 7+3 for å sjekke at det var liv og en ny 12+4 for å sjekke at det fortsatt var der og at fosteret var friskt, den første kostet 900 kr og den siste tok vi hos spesialist og betalte 1700 kr - vel verdt pengene :)

Jeg hadde glatt gjort det :) Kommer til å gjøre det hvis jeg blir gravid igjen.

Takk for svar jenter!
Tja, 700 kr er jo 700 kr.. Sikkert andre viktige ting jeg kunne brukt dem på sånnsett... MEN så er det jo den usikkerheten som gjør meg "gal"..

kjør på vest det får deg til å føle deg tryggere:) er ikke bra å gå å være bekymret heller for verken deg eller barnet i magen

Jeg tok UL i uke 5(!) for å se om det satt på rett sted. Siden jeg trodde egglederne var tette, og var redd for graviditet utenfor livmor. Så andre i uke 7, for å se hjerte banke. Så i uke 12 for å se babyen og få bilder. Alt dette handlet om trygghet for meg.

Er nå i uke 15, og har så lyst på en til. Men nå får det holde. Jeg skal vente til OUL 4.13:)

Så gjør det bare, sier jeg:-)

Dette må du følge magefølelsen din på, tenker jeg :) folk mener jo så mye om så mangt, men hvis dette er viktig for deg så gjør du det :flower

Men nå må begynner jeg å lure på om jeg er den eneste her inne som ikke har hatt UL enda?? :wideyed: Skal ha neste uke, da er jeg 12+5. Føler meg absolutt gravid så har ikke vært bekymret :)

Første gang jeg var gravid ble det ingen ul før den ordinære, hadde jeg bodd slik at det var mer tilgjengelig hadde jeg nok betalt for en før;)
Denne gangen har jeg blitt henvist til to ul og er og har vært takknemlig for det. Nå er neste ul 17. Desember uke 18+ gleder meg
Hvis du har mulighet til det så betal for den tryggheten hvis ikke så venter du, mest sannsynlig er alt bra.....

Takk for svar jenter!

Jeg pleier helst å forsvare "tvilsomt" pengebruk (det er jo ikke det da) på alt jeg har råd til men ikke bruker penger på fordi jeg syns det er unødvendig dyrt

Falt helt for en veske til 4600 kr her om dagen. Ikke tale om at jeg betaler 4600 kr for ei veske!

Da har jeg nemlig (lov til å bruke) penger til slike unødvendige nødvendigheter som "en ekstra ultralyd bare for å berolige meg selv"

Du har ikke vurdert innkjøp av en Angelsounds da? Koster ca. 400kr, halvparten om du kjøper brukt.

Etter en MA og egentlig bare slik jeg er som person, så er jeg litt over gjennomsnittet beskymret.. Doppleren hjelper meg med å roe ned. Jeg leter bare etter hjertelyden og legger den bort igjen så fort jeg finner hjertelyden. ❤️

Jeg var i uke 5 (trodde jeg var lenger) og uke 6/7 hvor man så hjerteslag. Prøver å ikke ta ny ul før ordinær, vet ikke hvor lenge jeg vil føle meg betrygget om jeg gjør det.

Oppdatere litt her... Jeg bestillte en time, men angra meg etterpå å ringte å avbestillte den igjen! :oops: Hadde time hos jordmora for 1.kontroll på fredag 13, og hun prøvde å lytte etter hjertelyden. Hun sa før hun begynnte at det kunne være hun ikke fant hjertelyd i uke 13, men at hun ville prøve.. Lette leeeenge, og fant ikke hjertelyd. Hun ønsket da å ringe sykehuset for å spørre hva de anbefalte.. De ville gjerne ha meg inn på kontroll (pga en SA tidligere, PCOS og siden vi hadde prøvd i over 1 år nå når vi ble gravid) ..
Jeg kjørte til sykehuset, og ble møtt av verdens hyggeligste kvinnelige gynekolog! Hun tok både innvendig og utvendig UL, og der fikk jeg se en sprell levende liten krabat! Alt så fint ut! Ryggraden så fin ut, hjertet slo godt, og målinger tilsa at jeg er i uke 13+5 ca..
Hun tok seg goood tid, forklarte å tok bilder av lillevennen!!:happy::Heartred H*n lå først å sov, men etter at hun hadde "romstert" endel fikk h*n nok å sprella og turna rundt- mens vi så på på skjermen! hehe... Er bare sååå lykkelig! Nå er jeg rolig i "sjela", og gleder meg til å se h*n igjen i desember! :rendeer

Takk for alle kommentarer:love7

Back
Topp