Er jeg helt på bærtur?

• Trådstarter Trådstarter Heksa8888
  • Opprettet Opprettet
H

Heksa8888

Guest
Kort fortalt her så har min samboer en død eks.. dem var sammen ettårs tid i begynnelsen av 20 åra (er nå i midten av 30 åra) etter bruddet dem i mellom fortsatt de å være gode venner (med "jeg nekter å snakke med deg" perioder) Han har hatt litt kontakt med familien hennes i alle disse åra, men det har vært lite etter at ho døde for 3 år siden... dette er vår første jul som samboere og jeg føler meg ikke komfertabel med at han skal kjøpe julegaver til dem for så å bruke flere timer på å kjøre dem til dem... jeg veit de har kjøpt julegaver i alle år, men det var mens å fortsatt levde.. Så; er jeg en skikkelig dritt kjærring fordi jeg føler at det blir feil? (har så klart ikke nekta han noe som helst.. jeg veit de var gode venner og at han savner ho) men jeg føler fortsatt at det er litt feil... :( så hva synes folk? noen som gidder å banke litt vett i hue mitt? eller finnes det noen der ute som faktisk forstår meg?

Kort fortalt her så har min samboer en død eks.. dem var sammen ettårs tid i begynnelsen av 20 åra (er nå i midten av 30 åra) etter bruddet dem i mellom fortsatt de å være gode venner (med "jeg nekter å snakke med deg" perioder) Han har hatt litt kontakt med familien hennes i alle disse åra, men det har vært lite etter at ho døde for 3 år siden... dette er vår første jul som samboere og jeg føler meg ikke komfertabel med at han skal kjøpe julegaver til dem for så å bruke flere timer på å kjøre dem til dem... jeg veit de har kjøpt julegaver i alle år, men det var mens å fortsatt levde.. Så; er jeg en skikkelig dritt kjærring fordi jeg føler at det blir feil? (har så klart ikke nekta han noe som helst.. jeg veit de var gode venner og at han savner ho) men jeg føler fortsatt at det er litt feil... :( så hva synes folk? noen som gidder å banke litt vett i hue mitt? eller finnes det noen der ute som faktisk forstår meg?

Dem vet ikke at jeg finnes engang

At jeg ikke har noen grunn til å føle det sånn og at det er litt spesielle omstendigerheter...

Eg skjønne veldig godt at det ikke er lett og stå på siden og spesielt siden di ikke vet om deg. Jeg skjønner og din samboer da jeg mistet min mann i kreft, vi hadde vært gift i nesten 2 år. Så klart min situasjon er litt anderledes men jeg har alltid hatt en fantastisk kontak med di, selv etter jeg fant meg ny mann. Forskjellen er kanskje at jeg innkluderte han i alt og han har truffet dem. Kanskje det hadde hjulpet deg og. Snakk med han om hva du og trenger og kanskje dere kan komme fram til en løsning alle er komfortabel med. Tror nok hvertfall ikke løsningen er å prøve og nekte han da eg hvet kor mye min gammle svigerfamilie betyr for meg..men masse lykke til :-)

en x er en x! Da driver man ikke å kjøper gaver til hverandre i 100 år etterpå.
Har også hatt x-er der e har kommet godt overens med familien hans, men når det ble slutt mellom meg og x-er så har det ikke vært aktuelt å hatt videre kontakt med familiene deres.

Snakk med gubben din og si det du føler.
E har ikke likt at min mann har fått masse gaver fra sine x-er, noe e gav klar beskjed om i starten av forholdet!
Han va faktisk enig med meg og avsluttet all kontakt med de, da det viste seg at de ikke var de personene som de utgav seg for uansett.

Helt ærlig: a jeg synes du er på bærtur, skjønner ikke hvorfor du skal bli sur for det.

Jeg er ikke sur... Heller litt såret over at han prioritere så mye for å få gitt dem gaver... Han bruker penger og tid som strengt talt burde blitt brukt på det flytte kaoset som er her... Jeg hadde heller ikke hatt noe i mot det om vi kunne prata om det først i stedet for at han totalt overkjørte og overasket meg når vi handla gaver i går... Men ja... jeg er nok enig med deg :P

Så jeg tror egentlig jeg trenger tips fra en med erfaring rundt dette... for jeg vil gjerne være 100 prosent i orden med dette, men jeg veit ikke helt hvordan jeg skal få det til...

Helt ærlig: a jeg synes du er på bærtur, skjønner ikke hvorfor du skal bli sur for det.
Må si meg enig, det er vel ingen forskjell på om han kjøper julegaver til dem enn til vanlige venner?

Er du evnt. sjalu på det han hadde med den avdøde ex'en? Det kan jeg kanskje til en viss grad forstå, men uansett så kommer ikke familien hennes til å komme i veien for deg og ham. Og at de ikke vet om deg spiller vel ingen rolle, det han og de har til felles er fortiden. Du har framtiden.

Eh.. Ho er død.. Han har ett godt forhold til familien hennes, og vil gi dem gaver!? Hvor er problemet? Så fint at han fortsatt holder litt kontakten med noen som har betydd mye for han! :) Jeg hadde reagert om han kjørte flere timer for å gi gaver til EXEN. Men ho er jo ikke der engang....

Jeg hadde reagert på at han ikke hadde fortalt dem om meg. Men jeg synes det er flott han bryr seg, viser interesse og kjøper gaver til dem. At han ikke er av typen som bare forsvinner ut av livet for godt pga brudd eller problemer.
Helt enig med deg. Litt spesielt at de ikke vet om deg....

Må si meg enig, det er vel ingen forskjell på om han kjøper julegaver til dem enn til vanlige venner?

Er du evnt. sjalu på det han hadde med den avdøde ex'en? Det kan jeg kanskje til en viss grad forstå, men uansett så kommer ikke familien hennes til å komme i veien for deg og ham. Og at de ikke vet om deg spiller vel ingen rolle, det han og de har til felles er fortiden. Du har framtiden.
Helt enig!!

Jeg har god kontakt med flere familie medlemmer av mine xer. Og de er en naturlig del på julegave og vennelista mi selv om det er mange år siden detble slutt

Jeg syns du bør fortelle han hva du føler om dette. Det er fint at han fortsatt holder kontakten med dem, men syns kanskje det er litt spesielt at han på en måtr holder deg litt utenfor og ikke har fortalt dem om deg. Du kan jo fortelle ham at du ønsker at han skal inkludere deg litt mer :)

Jeg har også en eks som er døde.. men har også ett barn med ham.. jeg har alltid hatt kontakt med hans familie å er jevnlig på besøk hos dem. De bor i england så det innebærer også flybilletter å kostnader for å dra dit. Det har min nåværende samboer bare måtte nødt til å takle. Jeg tenker at d er kanskje ikke løe å Være sur for men at din samboer burde ha forståelse for seg å dine følelser å omvendt med deg.. han trenge jo ikke nødvendigvis å kjøpe gaver men heller holde seg til ett julekort. Vil jo ikke si at det er helt normalt å gi gaver å slikt etter så lang tid når det ikke er barn eller noe annet involvert...

Back
Topp