er jeg hønemor om

2guttebasser

Andre møte med forumet
gutten min på 3,5 år ikke får være ute alene? vi bor på landet. mannen mener det, jeg liker bare ikke at gutten er ute alene tilfelle det skulle skje noe...
når er di gammel nok til å være litt alene ute?

Min gutt på 3,5 år er heller ikke mye ute alene, mest fordi han ikke vil være alene, har derfor ikke hatt den problemstillingen. Men syns ikke du er hønemor nei, du kan aldri vite hva som kan skje. Syns etter de har fylt 4 år kan de begynne å være litt ute alene, kommer jo an på hvor moden ungen er og.

Vesla er 3.5 år, og ikke søren om jeg slipper ho ut alene enda!

Er såvidt jeg slipper ho ut alene med broren på 9.5 åremoticon

jenta mi på straks 3 er aldri alene ute. Vi bor på landet men har ikke gjerde rundt tomta så er livredd hun skal komme seg på veien, opp i skogen og til bekken osv... Syns hun er aaalt for liten til å væreute alene... Jeg er ekstrem hønemor så kommer nok ikke til å få være ute alene på minst ett par år enda. 

Nei! Jenta mi er 3 år og 3 mnd. Ikke snakk om at hun får gå ut aleine nei.

På en måte er hun selvsagt veldig for seg, hører etter når vi prater osv. Neste sekund er hun faktisk "bare" 3 år og alt vi har sagt er glemt og borte som dugg for solen.

Kommer helt an på barnet, og hvor eventyrlysten h*n er. 
Mini her blir 4 i august, og han får være ute alene. (bor i studentoliger formet som gårdstun med lekeplass i midten, ingen biler). Han er ikke særlig eventyrlysten og gjør som jeg sier. Han er veldig avhengig av tryggheten fra mamman sin, så jeg oppmuntrer småturer ut på lekeplassen alene for at han skal bli mer selvstendig. Holser alltid oppsyn med han.

litt hønemor kanskje??

Min er 3 1/2 år og han er ute alene.
Vi bor og på landet på en gård, så vi har en stor hage som han løper rundt i, han husker, er i sandkassa og hopper på trampolina.
Slipper han mer enn gjerne ut alene, han vet hvor han får lov til å gå og ikke gå.

Han kommer inn om det er noe han trenger, gråter. Jeg er ute og titter etter han, eller ser han fra kjøkkenvinduet, Ellers så er vi på terrassen.

Litt kanskje?

Min gutt på rett over 3 år får være ute litt alene, og litt sammen med søsteren på 5.... bor litt landlig til i ett byggefelt... er en veldig rolig gate uten gjennomgangstrafikk.
Men når barna er ute alene så holder jeg øye med de litt i skjul...  og har alltid en dør eller ett vindu åpent.
Men det er såklart forskjell på barn, mine to er veldig rolige og forsiktige av seg.... og også veldig ansvarsfulle i forhold til alderen.

Back
Topp