er jeg gravid!?? noen som har det samme!?

peachl

Første møte med forumet

Hei alle sammen som skal ha beibis i januar.. 

Jeg har vært gravid engang tidligere, men mistet i uke 12.
Den tiden er egentlig veldig glemt, fordi det var naturlige årsaker.
Men så prøver jeg å huske tilbake på åssen jeg var tidlig i svangerskapet, fordi den siste uken har jeg ikke vært noe særlig i form.
Og mye trur jeg at jeg hadde når jeg gravid, så jeg mistenker at jeg faktisk har blitt det igjen.
Noe jeg syntes er helt utrolig, jeg har hatt mensen, og jeg går på p-piller også.
Jeg tok en test i slutten av april begynnelsen av mars fordi jeg hadde forsinket mens, men det viste seg at jeg ikke var gravid.

Men nå er jeg usikker igjen, dere tenker sikkert. Bare å dra og ta test, men ja jeg skal det ;)
Det jeg lissom har merket var at jeg plutselig sist uke ikke likte røyk, det smakte ikke noe godt i det hele tatt. Jeg tok 4 trekk og fortet meg inn for å pusse tennene mine etterpå. Seinere på kvelden prøvde jeg igjen, men akkurat det samme. Så jeg som røyker fast har vært uten røyk i en uke nå.
Dette skjedde meg også sist gang!?
Noen andre som røyker som har opplevd dette før?

Andre ting jeg også har merket er at jeg har sakte men sikkert gått opp en bh størrelse!?
Måtte kjøpe noen nye, er ikke pent når niplene stikker ut.
Jeg har også vært kvalm/uggen en hel uke nå, selv om jeg spiser eller ikke spiser noe.
drukket masse vann fordi jeg har vært små dårlig, og flydd enda mere på do pga. det.
Har gulpet og kastet opp et par ganger, men jeg prøver så godt jeg kan og ikke gjøre det.
Fordi det er det verste jeg veit å gjøre.

en morgen våknet jeg også med økt utflod, det kom lissom bare masse sånn plutselig.
Og seinere på dagen så var jeg på do og da kom det mye blod eller den var mørke brunt.
Det kom ikke noe mer før seinere på dagen, samme dag. Men nå har jeg ikke noe mere!?
Jeg har følt at jeg har hatt muringer i magen, og at det har stukket skikkelig i høyre puppen og høyre siden av magen. Men redd for at jeg innbiller meg ting også, så er veldig redd for det. For egentlig så har jeg ikke trua på at jeg er det ettersom jeg bruker prevensjon!? Pluss at jeg faktisk har hatt mensen. For 2 eller 3 uker siden, så egentlig venter jeg litt på at mensen skal komme skikkelig neste uke!

Hva trur dere, noen som har noe av det samme?  

Jeg blir også veldig dårlig av røyk når jeg er gravid.

Det er jo veldig vanskelig å vite om du er gravid, men med de symptomene du beskriver synes jeg ikke det høres usansynlig ut. Du bør nok få testet deg ganske snart, for det er ikke bra å gå på p-piller dersom du er gravid. Det er jo bare å kjøpe en test på apoteket, eller å bestille billige på nettet, de kommer i postet på et par dager (jeg bestillte på fregad, fikk dem på mandag :))

Lykke til, håper du får det svaret du vil ha :)

Vanskelig å si om du er gravid eller ikke. Det vil bare en test bestemme. De symptomene kan være på graviditet men kan også være pms... jeg trodde mange ganger jeg var gravid men testene var negative og mensen kom så da måtte det ha vært pms. men symptomene er ofte veldig like. 

Tja, det kan jo hende! Men du vet ikke sikkert før du har tatt en test, he he. Hormoner er lunefulle, de kan spille oss mange puss! Og jo mer en tror jo mer kjenner en også. Tror du må ta en test bare for å roe deg ned! :-)

Back
Topp