ER JEG GRAVID???? HJELP!

SF97

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er 22 år og har uregelmessig mensentrasjon det siste året. Sånn som sist gang tok det 43 dager før jeg fikk mensen, de andre gangene før har det tatt 30-40 dager ish. Men har _alltid_ «hoppet av i svingen» som man sier gangene før fordi vi ikke ønsker barn.

Denne gangen har vi ikke gjort noen ting fordi vi ønsker barn. Jeg hadde mensen sist 09.mars.2019, altså 45 dager siden sist. Jeg tok en test for 5-6 dager siden midt på dagen som var negativ. Jeg faster denne måneden pga ramadan. Jeg trenger hjelp. Hva tror dere? Evt hvorfor har jeg så uregelmessig mensen? Jeg er så usikker og redd. Første gangen.
 
Når du har uregelmessig syklus så er det umulig å si. Du har i tillegg hatt negativ test.

Du må nesten bare fortsette å ta tester, eventuelt gå til legen for blodprøver.

Vil tro at fasting, som er en stor endring i kosthold kan være med på å endre syklusen også.

Du bør gjerne uansett kontakte lege for å sjekke hvorfor du har uregelmessig syklus, da det kan være flere årsaker til dette.
 
Når du har uregelmessig syklus så er det umulig å si. Du har i tillegg hatt negativ test.

Du må nesten bare fortsette å ta tester, eventuelt gå til legen for blodprøver.

Vil tro at fasting, som er en stor endring i kosthold kan være med på å endre syklusen også.

Du bør gjerne uansett kontakte lege for å sjekke hvorfor du har uregelmessig syklus, da det kan være flere årsaker til dette.

—-

Så du er sikker på at jeg ikke er gravid? Eller anbefaler du meg å ta en ny test på morgenen? Evt når burde jeg gjøre det? Har allerede kjøpt en test til.
 
—-

Så du er sikker på at jeg ikke er gravid? Eller anbefaler du meg å ta en ny test på morgenen? Evt når burde jeg gjøre det? Har allerede kjøpt en test til.
Ingen kan være sikker på at du er gravid eller ikke, med mindre du tar en test eller en blodprøve hos legen.
 
Ingen anelse. :p Syns du bør ta deg en tur til legen og få svar på hvorfor du har så uregelmessig mens. Vil du bli gravid kan det kanskje være lurt å kjøpe eggløsningstester samt starte med folat om du ikke har begynt enda. Og gravide skal vel ikke faste, om jeg har skjønt det rett, så det må en tenke på også. Lykke til :)
 
—-

Så du er sikker på at jeg ikke er gravid? Eller anbefaler du meg å ta en ny test på morgenen? Evt når burde jeg gjøre det? Har allerede kjøpt en test til.


Nei, jeg kan ikke være sikker på noen ting, men om du er veldig bekymret, så er en blodprøve hos legen det som vil gi deg svar :)
 
Jeg ønsker bare å vite hva dere tenker og tror, sånn helt ærlige meninger. Jeg blir gal av å tenke så mye selv.
Du har fått negativ test, så da er du ikke gravid. Begynn med å finne eggløsningen din først. Den kan du finne enten ved å ta temperaturen hver morgen eller ved å bruke eggløsningstester. Les deg opp på dette fremfor å bare gruble.
Du har uregelmessig mens mest sannsynlig fordi du har uregelmessig/ingen eggløsning. Dette kan skyldes mange ting, noe en lege må utrede deg for.
Ellers, om du leser pakningsvedlegget, burde du ta en graviditetstest med den første urinen på morgenen, dersom du tester tidlig. Dvs om du tester rundt IKM (dagen du forventer mens).
 
Ingen anelse. :p Syns du bør ta deg en tur til legen og få svar på hvorfor du har så uregelmessig mens. Vil du bli gravid kan det kanskje være lurt å kjøpe eggløsningstester samt starte med folat om du ikke har begynt enda. Og gravide skal vel ikke faste, om jeg har skjønt det rett, så det må en tenke på også. Lykke til :)


Vi har aldri ønsket barn før nå, så å bli gravid mens jeg faster har aldri vært planen, derfor ønkser jeg svar. Men så klart, skal starte å ta folat nå fremover nå som vi ønsker oss. Tusen hjertelig takk <3
 
Nei, jeg kan ikke være sikker på noen ting, men om du er veldig bekymret, så er en blodprøve hos legen det som vil gi deg svar :)

Ja, jeg får vente å se noen dager til så skal jeg til legen for å ta test. Ikke minst undersøke hvorfor det er uregelmessig :)
 
Du har fått negativ test, så da er du ikke gravid. Begynn med å finne eggløsningen din først. Den kan du finne enten ved å ta temperaturen hver morgen eller ved å bruke eggløsningstester. Les deg opp på dette fremfor å bare gruble.
Du har uregelmessig mens mest sannsynlig fordi du har uregelmessig/ingen eggløsning. Dette kan skyldes mange ting, noe en lege må utrede deg for.
Ellers, om du leser pakningsvedlegget, burde du ta en graviditetstest med den første urinen på morgenen, dersom du tester tidlig. Dvs om du tester rundt IKM (dagen du forventer mens).

Jeg skal så klart til legen, det har jeg tenkt på lenge også :) Jeg vet at man skal ta en testen på morgenen, men jeg satt og vare så stresset inni meg det øyeblikket for 5-6 dager siden så da var jeg nødt til å ta en. Kastet den etter 1 min typ, etter å ha sett det var rød strek bare på en siden. Burde kanskje ventet litt? Ikke tenkte jeg over det heller der og dag ‍♀️
 
Siden det er nesten ei uke siden du tok test, så kan du godt ta en ny test nå for å se. Du må nok vente lengre enn 1 minutt før du kaster den da, hvis det er veldig tidlig så kan streken dukke opp etter 3-4 minutter og være veldig svak.
 
Så spennende at dere prøver å få barn :) som en over her nevnte vil jeg anbefale deg å begynne å ta folat med en gang. Det får du på apoteket, og er veldig viktig for utviklingen av babyen de første ukene, og du skal helst ha gått på det en stund før du blir gravid.

Jeg syns også du bør ta en tur til legen og spørre om syklusen din. Du kan gjerne ta en graviditetstest til hjemme, men da ville jeg ventet en ukes tid for å håpe på ulikt resultat. Hvis du merker symptomer på graviditet kan du alltids ta testen tidligere, men jeg tror uansett ikke det er farlig å faste mens du er gravid så tidlig hvis du ellers er frisk og normalvektig.

Lykke til med prøvingen :)
 
Som flere her sier. Ville dratt til legen med en gang. Få svar på hva som gjør at du får mensen så sjeldent. Plutselig kan det være noe som gjør at det blir vanskelig å bli gravid. I tillegg er det veldi viktig å ta prøven på morgenen og følge pakningsvedlegget. 1 min kan være alt for lite :)
 
Siden det er så mange dager siden forrige test syns jeg du skal ta en test til i morgen tidlig.
Kan hende det var for tidlig sist.

Dersom den også er negativ er jeg enig med de over at det kan være en idé å ta en tur til legen for å finne ut hvorfor syklusen er så ujevn.

Masse lykke til
 
Siden det er så mange dager siden forrige test syns jeg du skal ta en test til i morgen tidlig.
Kan hende det var for tidlig sist.

Dersom den også er negativ er jeg enig med de over at det kan være en idé å ta en tur til legen for å finne ut hvorfor syklusen er så ujevn.

Masse lykke til

Tok en ny test nå???? Hvordan tolker du den???? Hjelpp!!! Vises veeeldig dårlig når bilde blir lastet opp. Men det er en veeeldig svak rød strek på andre siden å?
 

Vedlegg

  • 019A73F8-E0A6-47E6-8B78-0F3982B10C91.jpeg
    019A73F8-E0A6-47E6-8B78-0F3982B10C91.jpeg
    21 KB · Visninger: 186
Som flere her sier. Ville dratt til legen med en gang. Få svar på hva som gjør at du får mensen så sjeldent. Plutselig kan det være noe som gjør at det blir vanskelig å bli gravid. I tillegg er det veldi viktig å ta prøven på morgenen og følge pakningsvedlegget. 1 min kan være alt for lite :)

Lastet opp et bilde kan du kanskje se hva du tror svaret er?? Ny test som jeg tok nå :/
 
Så spennende at dere prøver å få barn :) som en over her nevnte vil jeg anbefale deg å begynne å ta folat med en gang. Det får du på apoteket, og er veldig viktig for utviklingen av babyen de første ukene, og du skal helst ha gått på det en stund før du blir gravid.

Jeg syns også du bør ta en tur til legen og spørre om syklusen din. Du kan gjerne ta en graviditetstest til hjemme, men da ville jeg ventet en ukes tid for å håpe på ulikt resultat. Hvis du merker symptomer på graviditet kan du alltids ta testen tidligere, men jeg tror uansett ikke det er farlig å faste mens du er gravid så tidlig hvis du ellers er frisk og normalvektig.

Lykke til med prøvingen :)

Lastet opp et bilde over her kan du kanskje se hva du tror svaret er?? Ny test som jeg tok nå :/ jeg er bare redd nå...
 
Back
Topp