Er jeg gravid? hjelp meg

mammatillille

Andre møte med forumet
Hei. Jeg har nå gått 1 uke over forventet mens. skulle hatt mensen onsdag 17.april. Jeg tok en gravitest fredag 19.april siden jeg skulle ut men den var negativ. Nå er det 24.04. og jeg har fortsatt ikke fått mensen. Vi har samleie ihvertfall en gang hver dag og hadde derfor også når jeg hadde eggløsning. Jeg går men en følelse av at jeg er gravid. Har hatt mensmurringer i flere dager, men ingen tegn til mens. Kvalme som kommer og går, men værst om kvelden. Utrolig trøtt om dagen og flyr på do hele tiden og tisser. Våkner minst 1 gang om natten eller tidlig morgen fordi jeg må tisse. blir fort sliten, var en tur på senteret og handlet igår, var gjennomsvett når jeg kom hjem. Går og er konstant sulten hele tiden men blir fort kvalm av det jeg spiser også. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg være gravid? har vært uten p-piller siden februar.

Ta en test. Beste svaret får du der egentlig. Men høres sånn ut.

Som du kanskje ser så har jeg skrevet i innlegget at jeg tok en test på fredagen, men den var negativ. men fortsatt ingen mens.

Som du kanskje ser så har jeg skrevet i innlegget at jeg tok en test på fredagen, men den var negativ. men fortsatt ingen mens.

Ta en test til da vel :P hcg nivået stiger jo hele tiden. Min viste positiv 4 dager etter forventet mens. Lykke til! Krysser alt for ønsket resultat!

Venter en liten skatt i september 2013 <3

Ta en test til da vel :p hcg nivået stiger jo hele tiden. Min viste positiv 4 dager etter forventet mens. Lykke til! Krysser alt for ønsket resultat!

ok! får vel gjøre det da ! :) tusen takk! kommer tilbake med oppdateringer :)

ok! får vel gjøre det da ! :) tusen takk! kommer tilbake med oppdateringer :)

Ja det må du gjøre. Veldig spent :) fredag er lenge siden! finnes folk som ikke tester positiv før senere også men som bare vet de er gravide. Så finner de ut at det stemmer. Finnes mange forskjellige opplevelser av det der. Men lykke til ja! Hold oss oppdatert!

Ja det må du gjøre. Veldig spent :) fredag er lenge siden! finnes folk som ikke tester positiv før senere også men som bare vet de er gravide. Så finner de ut at det stemmer. Finnes mange forskjellige opplevelser av det der. Men lykke til ja! Hold oss oppdatert!

Okei ! tusen takk :) men hvilken test er best å bruke? den jeg tok på fredagen var den til rfsu som du får kjøpt på butikken :)

Okei ! tusen takk :) men hvilken test er best å bruke? den jeg tok på fredagen var den til rfsu som du får kjøpt på butikken :)

Oi, nå spør du vanskelig. Jeg brukte den vanlige clearblue. Den med sånn kryss. Syntes den var kjekk! :) alltid fått rett svar med den.

Oi, nå spør du vanskelig. Jeg brukte den vanlige clearblue. Den med sånn kryss. Syntes den var kjekk! :) alltid fått rett svar med den.

ok, tusen takk! jeg får ikke kjøpt ny test før på fredag, men jeg får gjøre det da :)

Når jeg ble gravid testet jeg dagen etter jeg forventet mens. Den var negativ. Ventet så i 3 dager til. Ny test og den var også negativ. Ringte legen 6 dager etterpå og fikk levert en urinprøve dagen etter og den var da positiv. :)
Så her tok det en hel uke, før den viste positiv.

Hadde også ømme pupper og ble i skikkelig uggen form.

Lykke til. :)

Når jeg ble gravid testet jeg dagen etter jeg forventet mens. Den var negativ. Ventet så i 3 dager til. Ny test og den var også negativ. Ringte legen 6 dager etterpå og fikk levert en urinprøve dagen etter og den var da positiv. :)
Så her tok det en hel uke, før den viste positiv.

Hadde også ømme pupper og ble i skikkelig uggen form.

Lykke til. :)
Godt det ikke bare er meg det tar tid med! Jeg skal kjøpe en ny test på apoteket i morgen så det blir spennende :) Idag fikk jeg også urinvegsinfeksjon , ikke særlig moro. Hadde heldigvis selexid liggende så har begynt på kur allerede, vært en del plaget med dette før. Men burde jeg ta testen på morgenen eller kan jeg ta den når som helst på dagen i morgen? ei venninne sa at jeg kan da den når som helst siden jeg har uteblitt mens?

Best resultat er jo om morran, er jo det dem anbefaler. Men jeg hadde nok tatt den når jeg hadde kommet hjem. Hadde nok ikke greid å vente til dagen etter. ;)

Blir spennende å høre og god bedring. :)

Jeg tok tre tester hjemme over en periode på kanskje 6-7 uker...alle var negative.
Gikk til legen for jeg var så dårlig og tok masse blodprøver + en graviditetstest. Den var positiv og jeg var 10-11 uker på vei. Så testene kan ta feil ja :)
Masse lykke til med testen du kjøper imorgen da :angel3

Da kan jeg si så mye som at jeg tok en ny test for en halvtime siden. Tok testen til rfsu og den viste positiv. En sterk og en svakere strek. Så da var intuensjonene riktige :) og jeg regner jo med at en positiv test ikke er feil? :) skal kjøpe en clearblue digital i morgen for sikkerhetsskyld. Men hvis jeg skal stole på testen så regner jeg med å være 4-5 uker på vei. noen gode råd til nervøse førstegangs foreldre? :)

Ååå gratulerer så masse. :D
Husker følelsen. :)

Nyt tiden og ikke bekymre deg for mye og som hun over sier, prøv å sov en del. Hehe

Masse masse lykke til videre. :)

Back
Topp