Er jeg gal?

baby 79

Betatt av forumet
Av og til får jeg en følelse av at panikken tar meg og jeg blir livredd for hele greia..
Føde, bli mamma og hele greia..blir helt kvalm..

Men jeg gleder meg kjempemasse og har kjøpt inn alt utstyr og er veldig glad og spent..

Men innimellom blir jeg helt satt ut..så går det en halvtime time så er det liksom glemt igjen..

Er det vanlig? er det en måte å forberede seg på? hormoner? Eller holder jeg på å tørne helt?

Håper noen har noen gode ord..

Klem

Du er IKKE gal.. Eller, visst du er gal så er jeg også gal.. Har det helt likens.. Angstangstangst.. Følelsen av å kveles! Det er no dritt altså..

Off, ja det er noe dritt.. mister helt kontroll over følelsene mine..skremmende og kvelende ja..

Godt at vi er flere om det..( ikke missforstå ) ikke at du har det, men at det kanskje er normalt og at jeg ikke er alene om å føle det slik..

Det er spesielt om kvelden jeg blir litt pinglete, om dagen er jeg klar som et egg både til fødsel og mamma-rollen..rart hvorden kroppen blir når det blir kveld og natten nermer seg..

Jeg er helt enig altså! Det er så godt å lese at du setter ord på alle tankene mine! Mest om natta ja.. Igår fikk jeg pratet med samboern om det helt til vi sovnet.. Det er den beste natta jeg har hatt siden jeg ble gravid.. Var så rolig å han støttet meg, trøstet og bare var der.. Det var fantastisk!

Her slår mamma-angsten inn for fullt inne i mellom[:D] Panikk i perioder, kan du trygt si...

Jeg hadde mamma angst med begge mine..... Det er helt normalt, alle vet jo at det er litt skremmende å få baby [;)]

jeg forstår deg utroligt godt. tenker mye på om babyen har det bra,er det liv der nede(selvom jeg har sett den på ul),men tankene fly. kjenner igjen den følelsen ja. vist ikke det er det ene så er det det andre.

Godt at vi er flere som føler det litt skummelt innimellom..
Det er vel en prosess vi bare må igjennom,selv om det blir trasig av og til..
Det blir jo en omveltning og en stor forandring i livet..og da er det jo ikke så rart at
kroppen forbereder seg litt..

Ikke vet jeg,, men vi er så forskjellig på nye situasjoner..

Hvis du er gal, så er jeg gal også.. og mange andre..[8D]

Jeg også har det sånn, og ja mest på kvelden, da jeg skal sove så tenker jeg på fødselen, det gruer jeg meg ordentlig til.

Men det er vel kanskje sånn for de fleste , det er jo en helt ny situasjon, og man vet jo ikke hva man går til, men jeg gleder meg[:)]

Back
Topp