Er jeg frekk og utakknemlig?

Februar?

Forumet er livet
Ja, har hørt at det er flere tråder på bv om hvor utakknemlig folk er nå i jula. Og da er jeg nok jeg en av dem.

Jeg har en halvsøster hvor vi har felles pappa. Hun er bare 12 år og jeg er jo gammel nok til å være mammaen hennes. Jeg har jobb, eget hus, jeg har en kjæreste som er verdens beste, en vakker liten datter og en familie som er verdens beste. Men, så kommer det til hva som gies i gave til oss barna. Jeg har forresten en bror som er min hel bror. Min søster fikk wii, klær og leker fra pappa og kona hans. Vet dere hva jeg fikk eller? En kakeboks formet som en nisse. Thats it. Er jeg utakknemlig som blir misfornøyd med den gaven? Det har alltid vært forskjell på oss barna i forhold til gaver. i bursdagsgaver har vi også fått mye forskjellig. I 30 års gave fikk min bror 3 hjemmeheklede duker og en flaske fin. Jeg fikk 300 kroner. Da min søster var 9 år fikk hun reise til Oslo med musical, klær, nye treningsklær og nye vintersko.
Hvert år får jeg og broren min noe som vi ikke vil ha, selv når jeg ønsker meg noe så kjøpes billigste variant og søsteren min får en kjempefin gave. Hvis jeg ønsker meg glass jeg ønsker meg får jeg 2 glass (ett glass koster 110 kroner).
Jeg føler det så urettferdig, men vil ikke si noe for jeg høres så utakknemlig for de gavene jeg får. I år er forresten første året samboeren min får være med på gaven vi fikk. Ellers har bare mitt navn stått på.
Hva synes dere?

Ehhhh[8|] Utrulig dårleg gjort, og eg syns ikkje du er utakknemlig. Dei som er frekke å nedverdigande! Eg hadde følt at eg ikkje var like mykje verdt, som lille søstra di. Tydelig at dei "favorisera" ho. Er vel kanskje mamman hennes som vil at det skal vere slik!?!
Eg hadde nok sikkert kome med ein slengbemerkning i ein passande anledning ein gong[;)][:)]
Håpar virkelig ikkje du kjøper dyre gåver tilbake da[:)]

jeg syne ikke du er utakknemlig av den grunn nei... ettersom hun er såppas mye yngre er det jo kanskje "naturlig" at hun får litt mer av den grunn, men da syns jeg i så tilfelle de skal ta det igjen med barnbarnet[:)]

Her får jeg og sambo noen småting hver (en del i år faktisk, men vanligvis da) å ungene får masse...
Broren min har ikke barn så han får mer en meg...

men hvis det har vært sånn i alle år skjønner jeg du blir litt skuffa, men utakknemlig ville jeg ikke kalt deg [:)]

God jul [:D]

Synes ikke det er verken frekkt eller utakknemmelig!

Forskjellsbehandling er virkelig no dritt!!! Skulle ikke vært lov!

Jeg hadde IKKE godtattt det.. Jeg hadde snakket med da pappaen min,, men det kommer igrunn litt ann på forholdet deres også[:)]

Jeg var pappas lille pike før mamma og pappa ble skilt. Og etter at han ble samboer med ei ny ei så ble hennes unger favorisert. Og da pappa traff kona si begynte gavene å bli billigere.

Jeg har ikke lyst til å si noe til pappa for jeg synes jeg virker så utakknemlig.

Jeg kjøper ikke så dyre gaver til pappa og kona i forhold til mamma og mannen hennes. Før jeg fikk barn fikk vi jo også mye billigere gaver enn søsteren min.
Og min datter fikk ikke så dyr gave. Hvis man regner med hva min datter, bror og jeg får til sammen så er vi fremdeles ikke kommet opp i den summen min søster får.

ORIGINAL: FRK John Deere

Jeg hadde IKKE godtattt det.. Jeg hadde snakket med da pappaen min,, men det kommer igrunn litt ann på forholdet deres også[:)]
her e det heldigvis sånn at pappa bruke 5-6hundre krona på oss all søskenan men æ e den eneste som har onga så den summen den bli delt på mæ sambo å ongan. Det kjæm han te å jør når mine søsken får onga å... Enesten av oss søskenan som ikke får så my e lillesøstra mi pga av at ho ikke har nå særlig kontakt me oss og når ho tar kontakt e det bare. For å krangle[&:]

Jeg synes ikke du er utakknemlig, hadde blitt rimelig skuffet selv! Er så synd når det skal forskjellsbehandles på den måten, kunne ihvertfall lagt i litt mer tid i gaven deres når hun får DEN flotte gaven da :s

God jul videre <3

Skikkelig forskjellsbehandling .. [&:]

Nå får verken jeg eller sambo presanger fra foreldrene våre i det heletatt da, mødrene er gått vekk og fedrene gir faen, så det problemet har vi "heldigvis" ikke.

Men jeg mener alt sånt skal gjøres likt. Joda, ser at eldre barn gjerne får litt mindre enn de yngre.
Men jeg hadde valgt ut en sum til hvert av mine barn og delt dem ut på alle familiemedlemmene der. Altså la oss si 100 kr (bare for å ta en sum) pr barn, har de sambo og barn så får en dele det på dem hvis en har dårlig råd.
Evt får summen gå til barnebarna og hoppe over sine egne barn.

Og hva er det med svigermødre og stemødre, hva er det som gjør dem "onde". Sjelden en hører om min fantastiske svigermor som ikke kan gjøre nok godt for oss.
Håper virkelig at den dagen mitt barn blir så gammel at han får seg kjæreste, at jeg ikke blir svigermor fra helvete.....

Syns ikke du er utakknemlig..
Enig med Lussekatta at da kunne de heller lagt litt mer i gaven til barnebarnet. [:)]

sign..enig..

Hva med å be om å sette en felles sum på julegaver? Det har vi gjort i vår familie - veldig kjekt!

Jeg har ikke så veldig lyst til å snakke med han om det for jeg føler meg som en bortskjemt drittunge. Jeg fokuserer alltid på hva jeg får av pappaen min når jeg er sammen med andre mennesker. Skulle ønske at jeg ikke brydde meg, men så gjør jeg det allikevel.
Det er jo kona til pappa som kjøper julegaver og hun har bare ett barn som hun fikk da hun var 44 år. Så ikke rart hun skjemmer henne bort heller.
Har en stefar som virkelig skjemmer oss bort da. Han har ingen barn fra før så min datter er hans barnebarn.
Pappa og hans familie bor ca 10 minutter med bil unna oss, og allikevel så så han min datter den 22. desember og sist gang han så henne før det var i begynnelsen på oktober. Også spiller han den stolte bestefar. Kona til pappa trodde at hun skulle få være bestemor nå for pappa er jo bestefar og stefaren min er min datters bestefar. Men det får hun ikke. Og sist gang hun så min datter var til barnedåpen den 29. august. Og ikke kom hun i kirka under dåpen heller.
Vi liker henne ikke og kaller henne sjura. Så siden vi ikke liekr henne så godt så tror jeg ikke hun liker oss noe særlig heller og derfor får vi så dårlige gaver

ORIGINAL: lillenissebebis

Jeg synes ikke du er utakknemlig, hadde blitt rimelig skuffet selv! Er så synd når det skal forskjellsbehandles på den måten, kunne ihvertfall lagt i litt mer tid i gaven deres når hun får DEN flotte gaven da :s

God jul videre <3

ORIGINAL: mai2010

sign..enig..

ORIGINAL: janpan*jule*marsipan

Jeg har ikke så veldig lyst til å snakke med han om det for jeg føler meg som en bortskjemt drittunge. Jeg fokuserer alltid på hva jeg får av pappaen min når jeg er sammen med andre mennesker. Skulle ønske at jeg ikke brydde meg, men så gjør jeg det allikevel.
Det er jo kona til pappa som kjøper julegaver og hun har bare ett barn som hun fikk da hun var 44 år. Så ikke rart hun skjemmer henne bort heller.
Har en stefar som virkelig skjemmer oss bort da. Han har ingen barn fra før så min datter er hans barnebarn.
Pappa og hans familie bor ca 10 minutter med bil unna oss, og allikevel så så han min datter den 22. desember og sist gang han så henne før det var i begynnelsen på oktober. Også spiller han den stolte bestefar. Kona til pappa trodde at hun skulle få være bestemor nå for pappa er jo bestefar og stefaren min er min datters bestefar. Men det får hun ikke. Og sist gang hun så min datter var til barnedåpen den 29. august. Og ikke kom hun i kirka under dåpen heller.
Vi liker henne ikke og kaller henne sjura. Så siden vi ikke liekr henne så godt så tror jeg ikke hun liker oss noe særlig heller og derfor får vi så dårlige gaver

Du kommer jo på en måte med forklaringen selv her. Jeg kan forstå at det ikke blir brukt så mye penger på dere. Det er nok sikkert dama som kjøper gavene, og hun vet jo at dere ikke liker henne. Så da blir det naturlig å ikke legge så mye i gavene deres. Og når det kommer til hennes egen datter, så bor jo hun hjemme enda, og er som du nevnte eneste ungen i huset. Så da er det og litt forståelig at hun blir skjemt ut.

Så med bakgrunnsinfoen, så synes jeg ikke det er så mye å gjøre noe med, annet en å irriterte seg litt. Og jeg er i utgangspunktet imot forskjellsbehandling, men ikke for enhver pris.

ORIGINAL: Bymusa

ORIGINAL: janpan*jule*marsipan

Du kommer jo på en måte med forklaringen selv her. Jeg kan forstå at det ikke blir brukt så mye penger på dere. Det er nok sikkert dama som kjøper gavene, og hun vet jo at dere ikke liker henne. Så da blir det naturlig å ikke legge så mye i gavene deres. Og når det kommer til hennes egen datter, så bor jo hun hjemme enda, og er som du nevnte eneste ungen i huset. Så da er det og litt forståelig at hun blir skjemt ut.

Så med bakgrunnsinfoen, så synes jeg ikke det er så mye å gjøre noe med, annet en å irriterte seg litt. Og jeg er i utgangspunktet imot forskjellsbehandling, men ikke for enhver pris.

Jeg skjønner også at hun skjemmer bort sin egen datter, men det som sårer er at pappa ikke bryr seg.

helt kvalmende å høre på...[&:] vet om noen i svigerfamilien som er litt sånn... onkelungen til "gubben" (om jeg fremdeles kan kalle han d...) har foreldre som ikke lengre er sammen, pappan der har også fått ny dame og en datter til. Jeg krangla me de pga forskjellsbehandling og dårlig behandling så har ikke kontakt me dem akkuratt, men altså... de har et stort hus me 3 soverom. d ene blir nå gjort om til d palasset for jentungen og guttungen får ikke en liten brøkdel av rommet en gang. begrunnelsen er at guttungen er der så sjelden...:S Jadda, han føler seg jo veldig velkommen når de gjør sånt sikkert(han er bare 5 år og sier ikke så mye om d enda, jentungen er 6mnd)! [:@]

I stua er masseMASSEvis av bilder i alle former og fasonger av jentungen, mens jeg ikke er sikker på om d er noen av guttungen, fårhåpentlig et par i alle fall, vet ikke... jeg kjenner jeg KOKER av d tullet der!!! [:@] den guttungen kommer nok til å føle d litt som deg i voksen alder tenker jeg... forferdelig!

øøøøøh, hvor gammel sa du at du var?? Blir litt for barnslig i mine ører. Hadde noen kalt meg sjura og ikke likt meg, hadde de strengt tatt ikke fått julegave!! Jeg gir ikke gaver til folk som sjekanerer meg..

Back
Topp