Er jeg fortsatt gravid? :-/

Bettamor venter nr 3

Forelsket i forumet
Jeg har blitt så fryktelig engstelig den siste uka for at jeg likevel ikke skal være gravid, eller at den lille i magen ikke lever lenger. Ekkelt å gå slik.

Jeg har ikke blødd og har ikke hatt magesmerter. Har gått og spydd flere ganger om dagen de to siste dagene, men jeg er bare så redd for at noe skal være galt likevel.

Jeg tror det har med magestørrelsen min å gjøre. Jeg er straks 14 uker, men kan fortsatt ha på dongeribuksene mine. Det kunne jeg ikke med de to forrige ungene mine på samme ukenr.
Lurer på om jeg skal bestille meg en time hos legen for å sjekke om det er liv inni der. Er så vondt å gå slik og være usikker.

Skjønner veldig godt hvordan du har det! Hadde det slik sist, og har det slik nå, og det er ganske normalt! Og babyen har det helt sikkert fint inne i magen din!

Jeg prøvde flere ganger sist, og denne gangen å få bestillt legetime for å få sjekket å bekreftet, men fikk bare bedskjed om at dette var heeeelt normalt, og ingen ting å bekymre seg for :)

Ja, veldig lett for legene å si at det er normalt, det er det forsåvidt sikkert også.

Men jeg har også hatt to ganske sene spontanaborter i uke 12 og 13 hvorav den siste så hadde jeg bare uker i forveien sett et bankende hjerte. Så derfor klarer jeg liksom ikke helt å slappe av enda.
Den første SA skjedde før unge nr 1, den andre før unge nr 2, så jeg er litt redd for at jeg skal ha nok en SA før unge nr 3 nå.

Alt er sikkert bra med den lille.
Kan trøste deg med at jeg kan bruke alle klærne mine fortsatt, er 12 uker fredag, så litt kortere enn deg. Likevel tror jeg dette er helt normalt.
Men det bør være mulig å få time hos lege for å ta en sjekk hvis du er veldig bekymret. Positivt at du er kvalm da, for å si det sånn.

Det er vel frykte pga de andre sene SAene dine som gjør det..

Men så lenge du er kvalm og ikke blør eller har smerter skal det være gode tegn på at alt er som det skal være..

Jeg er en dag kortere enn deg og bruker også mine vanlige bukser. Nå gjorde jeg det til jeg hadde passert uke 30 eller enda lengre sist da..

Hvordan er det med vekta i forhold til tidligere graviditeter? Hvis man har "litt ekstra" så legge man ikke nødvendigvis på seg like mye som hvis man er tynn og slank.. Eller, det vises i alle fall ikke så godt..

Sånne tanker har jeg også ofte! Tror det er helt vanlig. Du er sikkert bare mindre oppblåst enn du har vært i tidligere svangerskap. Så lenge du ikke har blødd eller noe, og er kvalm, så er nok alt i sin skjønneste orden :) Er jo helt fjernt at noe kan vokse og leve inni oss, så ikke rart vi ikke forstår det helt!

uff så nå at du hadde hatt SA, da forstår jeg godt du blir ekstra bekymra. Jeg hadde ringt lege eller jordmor og spurt om de ikke kunne lytte etter hjertelyden. Evt bestilt meg en tidlig ul.

Gikk også rundt å var bekymra lenge. Roa meg etter ul og nå kjenner jeg liv daglig. Men hvis du er bekymra så ringer du jm :) Er bedre med en tlf for mye enn for lite. Kan være hun kan lytte. Er ikke alle som vil gjøre det så tidlig siden de ikke er sikker på at de klarer å høre hjertelyden, noe som kan gjøre deg ennå mer bekymra. Håper du finner ut av det, og håper og tror at det ennå er liv i magen din :)

Uroer meg veldig jeg og. Har vært på t2 UL, men det tar ikke lange tiden før jeg er bekymret for at det ikke er liv lenger uansett.

Tror det beste er å få tatt en UL, for stress er ikke bra for verken mor eller barn.

Back
Topp