Er jeg en grusom mamma nå?

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
babyen min hadde litt luft i magen,og var utrolig trøtt.
Så hun ville ikke ligge på rygg i vuggen, så nå sover hun på magen i vuggen sin.

Følger hele tiden med,og hun får ikke ligge sånn lenge.
Gjør dere det innimellom?

Snuppa mi har sovet på magen siden hun klarte å rulle seg fra rygg til mage, da var hun 3 måneder! Jeg var nervous først og rullet henne til bake, men det vekte henne bare. Hvis de klarer å løfte hodet da skal det gå bra, har jeg hørt... Jenta mi gjør det i hvertfall!

Så lenge du er våken og følger med hele tiden.. så hadde jeg latt hun sove sånn.. men aldri ellers..

mammatileijente skrev:
Så lenge du er våken og følger med hele tiden.. så hadde jeg latt hun sove sånn.. men aldri ellers..

Nei det skjer ikke om natten,eller om jeg ikke er ved siden av vuggen.

Nå er hun forresten snudd tilbake på rygg. 
(jeg turde ikke mer)

Babyen min lå et døgn i lys på sykehuset, og da måtte han ligge 3 timer på rygg- 3 timer på mage- 3 timer på rygg osv. De passet på om natten, jeg om dagen. Så nei, jeg synes ikke du er en grusom mamma, min hadde ikke noe vondt av det. 

Første min sov nesten alltid på magen på dagen, jeg hadde callingen i vogna så jeg hørte pusten hans og sjekket ganske ofte. Men aldri hvis jeg visste jeg skulle være veldig opptatt og ikke fikk fulgt med. 

Mini nå sov faktisk på magen idag, for første gang, han er 9 uker idag. Bare sjekket ofte, så er det ingen krise. Det sa til og med legen når jeg spurte. Når mini her har vondt i magen, så hjelper det ofte å ligge på siden.

Da jeg fikk T var helsesøster på hjemmebesøk, og jeg spurte om det samme.. :) Han våknet hvis jeg la han på rygg, men sov veldig godt på magen på dagtid.. og det var helt ok så lenge jeg passet på, sørget for at det var luftig og åpent rundt han og kikket til han ofte.. :)
Han lå i lekegrinda 2 meter fra der jeg satt, var aldri bekymret :)

takk for svar.
jeg klarte ikke å slappe helt av når hun var på magen.
Skummelt.

Med pustealarmen på så gikk det greit- en liten stund. Ellers når hun var så liten hadde jeg henne gjerne på meg, på magen, når hun sov. Enten over skulder, over låret eller armen.

Labambie skrev:
Med pustealarmen på så gikk det greit- en liten stund. Ellers når hun var så liten hadde jeg henne gjerne på meg, på magen, når hun sov. Enten over skulder, over låret eller armen.

tro meg,hun ELSKER å være på meg
Så hun pleier å ligge på magen oppå meg.
Men hadde holdt hun i hele dag,måtte ha litt pause.

fikk beskjed hos hs med nr. 1 at jeg bare skulle la han sove litt på magen på dagen om han hadde luft og sånn, så lenge jeg fulgte med. så han lå ofte på sofaen atme meg på magen og sov ;) 

synes du er en bedre mamma enn de som legger ungen på ryggen selv om de ikke liker det pga smerter i mage eller nakke e.l!

altså ungen dør ikke om den ligger litt på magen! det er på natten når man selv sover man skal være forsiktig. på dagen er det helt greit. ikke vær redd for det! og tenker det er godt for kroppen med litt forskjellige sovestillinger.

Gutten min skreik som en stukken gris når han skulle sove for nattan, etter tre uker snudde jeg han på magen og fikk en ny unge. Siden har han sovet på magen.

Noen "må" bare sove på magen.
Husker at jeg tenkte på krybbedød hele tiden.

Back
Topp