Er jeg en "dårlig" mor?

Latterfrosken

Forumet er livet
Som ikke lot Andreas gå Halloween i år? Han har jo ikke spurt etter det heller, men det blir jo garantert snakk om det i bhg i morgen.. og da blir han kanskje lei seg... Han blir 5 om 19 dager. Men dette er en tradisjon jeg absolutt ikke er for også...
Men er jeg da en "dårlig" mor, som ikke lar han gå? Og som ikke gir etter for kjøpepresset? Kommer til å gå julebukk sammen med han, for det syns jeg er superkos... og gjorde det selv når jeg var liten jente:-))

ikke en dårlig mor... Men en smule egoistisk kansje...

Fluttershy  skrev:

enig her

Drømmeren skrev:

Fluttershy  skrev:

enig her

sign

Egoistisk? Det er jo ikke alle som er for denne tradisjonen... Men jeg syns ikke noe om det nettopp fordi det byr til hærværk, vindusknusing, eggkasting og tagging på hus om ikke barna får godis... og det skjer i området her.. derfor boikotter jeg denne tradisjonen litt!

Har han ikke spurt etter det, så har han jo ikke spurt. Ungene min får ikke ting før de spør om det (etter de har lært å snakke selvfølgelig).

Jeg syns ikke han skal gå fordi han ikke skal lære av de som holder på sånn.. det er satt inn politipatruljer for at noen av disse områdene skal gå litt roligere for seg.. og da syns jeg det tar litt av jeg... men det er vel kanskje bare meg som ikke syns at såkalte "knep" er ok...

Latterfrosken skrev:
Egoistisk? Det er jo ikke alle som er for denne tradisjonen... Men jeg syns ikke noe om det nettopp fordi det byr til hærværk, vindusknusing, eggkasting og tagging på hus om ikke barna får godis... og det skjer i området her.. derfor boikotter jeg denne tradisjonen litt!

Samtidig som du frarøver barnet ditt en god opplevelse, og legger opp til at han skal føle seg utenfor i barnehagen dagen etterpå...
Hva med å heller gå ut, følge med litt, lære barnet ditt god oppførsel og evt kjefte de som ikke oppfører seg huden full...
Da oppnår du jo faktisk noe...

Det eneste du oppnår ved å sitte hjemme og være sær, er en skuffa gutt i morgen...

Det er jo ikke alle som skal gå sikkert, veit om bare 2 fra avdelingen hans... han er jo ikke store ungen... og jeg kler meg ikke ut for å gå halloween.. det gjør jeg bare ikke! Rett og slett flaut syns jeg!

Eeh nei, du er ingen dårlig mor.. Ikke egoistisk heller syns jeg, det hadde du heller vært hvis han hadde spurt og du sagt nei..

Jeg synes ikke du er en dårlig mor ut fra valget ditt. Så lenge barnet ikke etterlyser det, så er ikke behovet der heller..!

Er man egoistisk hvis man ikke lar ungen få lov til å gjøre det "alle andre" gjør? Med andre ord skal man bare følge mengden i ett og alt, uansett hva man selv mener og hvilke verdier man ønsker å videreformidle? Jeg kommer ikke til å oppmuntre mine barn til å gå rundt i nabohusene å tigge godteri, bare fordi "alle andre" gjør det. 

Om sønnen din blir skuffet får du heller forklare ham hvorfor du ikke synes noe om dette og si at hvis han har et sterkt ønske om å bli med neste år, så kan han bli med da. 

Egoististisk??    IKKE ta den der til deg!!   du er lang fra egoistisk!

her fikk jeg spørsmål fra min, hvorfor ikke vi kler oss ut, slik de sier på barnetv..

da sier jeg bare , som sant er, at vi ikke feirer halloween, men allehelgensdag.  derfor var vi på graven.

han er akkurat 5 år.     det holdt med den forklaringen.

man er da virkelig ikke egoistisk, eller legger opp til at han blir holdt utenfor av den grunn!!

¤Sunshine¤ skrev:
Egoististisk??    IKKE ta den der til deg!!   du er lang fra egoistisk!

her fikk jeg spørsmål fra min, hvorfor ikke vi kler oss ut, slik de sier på barnetv..

da sier jeg bare , som sant er, at vi ikke feirer halloween, men allehelgensdag.  derfor var vi på graven.

han er akkurat 5 år.     det holdt med den forklaringen.

man er da virkelig ikke egoistisk, eller legger opp til at han blir holdt utenfor av den grunn!!

Sign. 

Hadde han spurt etter det selv, så hadde jeg synes det var megasært og lite kult gjort av en mamma. Det er jo helt uskyldig!!! Det er kommet for å bli.. synes sånt blir for dumt å stenge barna utenfor!

Her har min snart 6åringen snakket om halloween i flere måneder (fikk blod på tann i fjor-første ganga)og ble invitert til halloween"fest" med nabo-gåing. Tok med meg minste og troppet opp, og vi fikk pølser og boller og saft og kaffe. Så gikk vi en runde på 1times tur etter det. ca 12 barn og 5 voksne... (utkledd... jeg var hvertfall) og vi hadde det suuperkos!!

Alle tok barna godt imot, og det så ut som de fleste var forberedte. Ene var til å med forberedt med EPLER.. det gav de hvert år! Synes det var fint jeg!

En annen nabo hadde også en bolle med viskelær, blyanter og stempler...

Vi hadde det KJEMPE MORRO i dag. Til å med 2åringen, gikk rundt og banka på og ropte "knas ellå neeeep"! Og sa fint "tuuuusen takk" etterpå!

Latterfrosken skrev:
Det er jo ikke alle som skal gå sikkert, veit om bare 2 fra avdelingen hans... han er jo ikke store ungen... og jeg kler meg ikke ut for å gå halloween.. det gjør jeg bare ikke! Rett og slett flaut syns jeg!

Jeg kleddde meg ut med "superhelt" kostyme jeg, med heldekkende maske!

Hadde det supergøy!! og ungene var såååååååååååååååå vannvittig stolte over meg. Og ropte på dette "superhelt-navnet" hele tiden, og hadde det såå morro!

Liker å være med på sånne ting, ser hvor glade ungene blir.. så engasjerte! :)

Datteren min er også 5 år. Hun gikk ikke halloween igår. For det første så vet jeg ikke om hun vet hva det er. Ingen som kom på døra her og hun kjenner ingen som går heller.

Selvsagt er du ikke det! 

Nei, ikke dårlig. Du skrev at du har planer om å gå julebukk sammen med ham :)
Hvis ikke av begge delene, så da er du kanskje litt egoistisk, men hva med barnefaren, tante, onkel eller besteforelder? Hadde de ikke mulighet til å følge ham?

Hvis han blir lei seg etter snakk om Halloween i bhg i morgen, så lurer jeg på hva ville du gjort? Gå Halloween sammen med ham neste år eller? :)

Ingen press herfra, jeg er bare nysgjerrig :)

nei det er jo flere som boikotter halloween her, så det synes jeg ikke du er nei.

Dessuten så synes jeg halloween har dabba seg skikkelig, de fleste er jo ikke kledd ut en gang. Da synes jeg det blir for dumt å gå halloween å ikke en gang har kledd seg ut!

Men hvis jenta vår vill gå om nånn år så skal jeg følge henne, sender henne ikke ut alene jeg nei !

Back
Topp