er jeg dum?

Reinbue

Forumet er livet
"å lese litteratur" heter boka jeg driver med nå (FORBANNA NORSKINNLEVERING)

I et avsnitt her står det:
"Når noe fortelles etter at senere hendelser allerede er fortalt, har vi tilbakegrep. Når en historiehendelse som kommer etter andre fortelles før disse, går fortellingen inn i historiens framtid og foregriper slik at vi kan analysere de begivenhetene som leder opp til den i et annet lys når de blir fortalt."

Hans H. Skei må ha hatt vanskeligheter med å formulere dette, og ikke vært så veldig heldig? Eller stå alt klart som krystall her for deg?

Forsto ikke en dritt jeg! Hehe.. 

men altså, her kan det da umulig være at man trenger den rette terminologien inne for å kunne forstå teksten. Dette må jo rett og slett være klønete skriving?

Jeg trodde jeg var vant med klønete skriving jeg [&:] uøøhhhh [&:]

neida, han har et godt poeng... [:-] nei, djises, jeg forsto lite av d der altså..

men kan godt hende d er noe veldig smart, men øynene mine er for øyeblikket drittlei av dataskermen... beklager...

"Når noe fortelles etter at senere hendelser allerede er fortalt, har vi tilbakegrep. Når en historiehendelse som kommer etter andre fortelles før disse, går fortellingen inn i historiens framtid og foregriper slik at vi kan analysere de begivenhetene som leder opp til den i et annet lys når de blir fortalt."

Det han sier er at: Når en historiehendelse, som kommer etter en annen historiehendelse, blir fortalt først, så foregriper fortellingen historiens framtid. Dermed kan det som leder opp til historiehendelsen (som altså skal skje) analyseres i et annet lys, enn om man ikke visste hva som kommer....

Forstod du det da? [:)]

ME<-----------> STUPIDO! [8D] Skjønte ikke en dritt, og setningen var for lang og dårlig til at jeg gidder å sette meg inn i det![:D]

ORIGINAL: Vand

ME<-----------> STUPIDO! [8D] Skjønte ikke en dritt, og setningen var for lang og dårlig til at jeg gidder å sette meg inn i det![:D]

samme her! Jeg vet jo hva han snakker om ca., men man skal lete lenge etter dårligere forklaring!

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Det han sier er at: Når en historiehendelse, som kommer etter en annen historiehendelse, blir fortalt først, så foregriper fortellingen historiens framtid. Dermed kan det som leder opp til historiehendelsen (som altså skal skje) analyseres i et annet lys, enn om man ikke visste hva som kommer....

ahhahahahhahahaha!!! trodde alltid at jeg kom til å bli en god lærer, men jeg skjønner at jeg har aldri kommet meg gjennom studiet en gang![8D] TØRT![8D][:D]

ORIGINAL: Vand

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

ahhahahahhahahaha!!! trodde alltid at jeg kom til å bli en god lærer, men jeg skjønner at jeg har aldri kommet meg gjennom studiet en gang![8D] TØRT![8D][:D]

Noe må være kjedelig for at man lettere skal finne og sette pris på det som er gøy(ere) [8D] [:)]

Back
Topp