Er jeg den eneste som ikke er så interessert i interiør?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Kanskje jeg mangler et lite kvinne-gen, men jeg er rett og slett ikke så veldig interessert i interiør og design og sånt i hjemmet. Selvfølgelig skal ikke møblene være stygge, men det blir lite pynt og ikke så mye som matcher (noe som også kan skyldes at jeg ikke liker shopping). Da sofaen ble ødelagt kjøpte vi den første sofaen vi fant som så sånn noenlunde okei ut til en rimelig penge. På bordet ligger en duk, en telysestake og av og til en blomsterkvast, men det er ikke akkurat nøye gjennomtenkt. Når jeg ser hvor fint andre har det hjemme føler jeg meg litt rar, for jeg greier bare ikke å engasjere meg så mye i hvordan mitt eget hjem ser ut, så lenge det er sånn passelig rent og ryddig. Det meste her har en funksjon, og vi trives med det. Støvtørkingen går i hvert fall som en lek, for jeg har ingen krushunder og dilldall å tørke støv av.

Du er ikke alene. Interiør er drepende kjedelig. Ikke vil jeg lese om interiør, og ikke vil jeg snakke om interiør. Hjemmet vårt har møbler som er praktiske, som vi har arvet, eller som vi likte da vi så dem i butikken.

Vi bruker aldri duk. Det var nesten litt flaut da vi var på besøk hos moren min, for vesla spurte henne om hvorfor hun hadde et teppe på bordet. (Hun hadde aldri sett en duk hjemme.) Lys tenner jeg bare til jul, for tenker ikke på det ellers, og alle putene og teppene vi har, har jeg fått i julegave av forskjellige folk som sikkert syntes vi mangla det, så de matcher heller ikke.

jeg er sånn midt i mellom. litt interessert, liker å ha det fint rundt meg, men vi er rotehoder alle sammen her hehe

Jeg var slik før, men så oppdaga jeg blogger og interiørbutikker og hadde hus- da skøyt det fart du!!

Nei!

Du er ikkje den einaste. Eg har vore i mange hus der eg har tenkt at "Oi, her var det fint, hadde vore kjekt å ha det sånn heime og!", men eg manglar definitivt interressen til å gjere noko aktivt med det. Og så er eg for lat til å rydde heile tida.

Vi har utslitte kjøpt-brukt-sofaar- og salongbord, ingen ting matchar. Hadde eg hatt råd til å kjøpe alt nytt utan å ta så mykje hensyn til pris hadde eg nok hatt noko møbelmatch, men sånn er det berre ikkje her.

jeg er _meget_ interessert i interiør og detaljer, og liker å ha det gjennomført.

Har vært sånn fra tidlig alder. Da jeg var liten satt jeg oppe på natta og planlagte og tegnet mine fremtidlige hus ;)

_Snepsi_ skrev:
Er ikke over gjennomsnittet interessert i det nei.. Kan telle på to hender tilsammen hvor mange krushunder jeg har i stuen og på kjøkkenet, inkl. lysestaker:p.
Men liker at det ser ordentlig ut fordet, har det meste av møbler lyst/hvitt, og sofaen er sort skinn, for det er praktisk med små barn.. Pynter heller opp med gardiner, duker og puter:).

Hva er en krushund?

Lite interessert  det her og gitt.

Gubben derimot interesserer seg litt over hva som er vanlig for menn, så det er han som har stått for møbelvalg og slikt :p

Men når det kommer til logistikk og plassering så er jeg en reser.  Hvordan få mest mulig trødd inn på minst mulig plass og likevel få det til å se ryddig ut ^^

Neida, du er ikke alene! Jeg suger på sånt. Så nå har jeg funnet ut at jeg rett og slett bare innreder sånn at jeg trives også får jeg være fornøyd med det :)
Skulle gjerne hatt kataloghjem jeg, men jeg orker ikke styre så fælt, også er jeg litt mer hyttete på en måte :P Lunt og godt er stikkordet hos meg :) Uten at jeg har noe stil, og jeg tviler på at folk snakker om mitt hjem ute blandt folk. I såfall er det mer "har du sett hvor rotete det er på soverommet hennes eller??" Eller noe i den duren :P

Jeg er langt i fra noen interiør -eller shoppingjunkie, men jeg liker at ting matcher og at det ser pent ut. :)

Ranveig R skrev:
Nei!

Du er ikkje den einaste. Eg har vore i mange hus der eg har tenkt at "Oi, her var det fint, hadde vore kjekt å ha det sånn heime og!", men eg manglar definitivt interressen til å gjere noko aktivt med det. Og så er eg for lat til å rydde heile tida.

Vi har utslitte kjøpt-brukt-sofaar- og salongbord, ingen ting matchar. Hadde eg hatt råd til å kjøpe alt nytt utan å ta så mykje hensyn til pris hadde eg nok hatt noko møbelmatch, men sånn er det berre ikkje her.

hahaha her også.
ALt vi har er fra ikea, unntatt ett bord, som er fra Bohus! :D
På loppemarked finner jeg bare skrot...
Mangler et gen, ja...! 

Ikke noe interiørhjem her heller. Prøver å kikke i magasiner og sånn, men blir liksom bare med det... Ikke har vi hatt råd til fine dyre møbler heller, så har måttet kjøpe det som vi har hatt råd til. Men vi synes nå at vi har det ganske så koselig likevel ;)

Miss Fat skrev:

_Snepsi_ skrev:
Er ikke over gjennomsnittet interessert i det nei.. Kan telle på to hender tilsammen hvor mange krushunder jeg har i stuen og på kjøkkenet, inkl. lysestaker:p.
Men liker at det ser ordentlig ut fordet, har det meste av møbler lyst/hvitt, og sofaen er sort skinn, for det er praktisk med små barn.. Pynter heller opp med gardiner, duker og puter:).

Hva er en krushund?

Pyntefigurer (nips) som egentlig ikke har annen funksjon enn å samle støv (og pynte opp)

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke interessere seg for interiør jeg! Jeg har ikke ord for hvor opptatt jeg er av interiør hvertfall, i LOVE it:-p

Miss Fat skrev:

_Snepsi_ skrev:

Hva er en krushund?

Dette lurer jeg også VELDIG på.... 

Du er ikke alene, men jeg føler jeg er alene midt oppi mange fine hvite hjem med masse duppeditter i sølv og hvitt :P

Du er ikke alene. Jeg  vil ha det slik som jeg liker det, men når jeg har fått det slik så er jeg ferdig. Orker hvertfall ikke sitte en helt kveld og diskutere om hvordan stuen skal se ut til slutt... Det tar meg 3 min og forklare he he
 interiør er fryktelig kjedelig!

Miss Claymore! skrev:
Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke interessere seg for interiør jeg! Jeg har ikke ord for hvor opptatt jeg er av interiør hvertfall, i LOVE it:-p

blir det ikke dyrt i lengden og slitsomt.  Jeg ser for meg hus som aldri blir nok omdekorert, møblert osv

her måjeg bare signere Miss Claymore! Er superopptatt av interiør, det er en stooor lidenskap. og det behøver jo ikke bli dyrt! blir litt hva du gjør det til. mye kan gjøres med bruktfunn og maling:)

Back
Topp