Er jeg bare nærtagene?

Da vi venta nr tre fikk vi den- dere trenger ikke befolke hele verden alene!
Prøver vel på jenta nå da,
Oi det blir hektisk

Så har ikke turt å Si at vi nå venter nr fire i grunn
:O :O :O
Folk altså!!

Jeg syns ikke du er nærtagende.
Jeg syns at man skal være høflig og gratulere.

Hilsen førstegangs som har begynt å svare "nei, jeg måtte runde Candy Crush før jeg begynte på unger" når folk sier "ja, det var jo i grunnen på tide" når vi forteller at vi skal ha barn ;)
Og jeg kommer til å pelle folk på magen hvis de peller på min. Fordi, derfor!

"Stakkars dere" syns jeg de kan holde seg for god til å si!
Ellers får vi høre det samme, at det blir travlere nå når det kommer en til.
Da har vi 2 ;)

Enig med deg! Svigermor sa jeg hadde fått dobbelthake sist. Tre stykker for å være presis. Det var koselig :D

Omg! Jeg hadde tilta! Alt man skal høre altså.. Ikke nok med at man skal bli feit og evt ute av drift, folk skal jaggu ha meninger som må deles..

Sent from my iPhone using BV Forum

Omg! Jeg hadde tilta! Alt man skal høre altså.. Ikke nok med at man skal bli feit og evt ute av drift, folk skal jaggu ha meninger som må deles..

Jeg stormet ut døren og gråt. Ble riktig så dramatisk og svigers lærte leksa si :P Nå kjenner jeg henne bedre og vet hun snakker før hun tenker. Så om hun sier noe nå snapper jeg bare tilbake :-)

Vi har dem siste dagene begynnt og fortelle venner at vi venter nr 3.

Men kjenner jeg blir lei meg når noen finner på og si, skal dere ha enda en til? Da blir det vel travelt for dere? Og ikke minst når spørsmålene kommer, var det planlagt? Stakkar dere.

Er det bare meg som reagerer på dette? :(

Jeg fatter ikke at folk kan si sånne ting jeg - stakkar dere ?? What - det er jo det fineste i verden!
Når man forteller en slik nyhet, er det uansett frekt å stille spørsmål ved om det er ønsket eller noe som helst. Når man står å forteller det er det vel fordi man er glad for det?

Jeg drar ned alderssnittet ganske kraftig på min avdeling, og damene har voksne unger. Kjenner jeg også reagerer litt når de sier ting som "åh, er så glad jeg er ferdig med det der spedbarnsmaset", o.l. når de vet at jeg sitter der og er gravid og gleder meg... De sier det humoristisk da, men jeg synes ærlig talt ikke det er så forbaska moro jego_O

Jeg fatter ikke at folk kan si sånne ting jeg - stakkar dere ?? What - det er jo det fineste i verden!
Når man forteller en slik nyhet, er det uansett frekt å stille spørsmål ved om det er ønsket eller noe som helst. Når man står å forteller det er det vel fordi man er glad for det?

Jeg drar ned alderssnittet ganske kraftig på min avdeling, og damene har voksne unger. Kjenner jeg også reagerer litt når de sier ting som "åh, er så glad jeg er ferdig med det der spedbarnsmaset", o.l. når de vet at jeg sitter der og er gravid og gleder meg... De sier det humoristisk da, men jeg synes ærlig talt ikke det er så forbaska moro jego_O

Hadde vi ikke ønsket barnet eller av en eller annen grunn ikke gledet oss så hadde vi heller ikke fortalt det til folk! Så jeg synes det er dårligt gjort av det som faktisk er venner og si slikt.

Hadde vi ikke ønsket barnet eller av en eller annen grunn ikke gledet oss så hadde vi heller ikke fortalt det til folk! Så jeg synes det er dårligt gjort av det som faktisk er venner og si slikt.

Helt enig med deg! Hev deg over det. Folk plumper ut med de rareste ting, helt sikkert av uvitenhet - men det er som flere har nevnt her; folk har ingen grenser plutselig når det kommer til gravide. Det er jo en av de mest sårbare fasene en dame kan ha i livet både pga. hormoner og man aner jo ikke hva enhver har gjennomgått. Snap tilbake så de skjønner at det er dumt sagt, eller si at du blir lei deg når de sier sånt. Ellers tror de kanskje det er helt greit?

Helt enig med deg! Hev deg over det. Folk plumper ut med de rareste ting, helt sikkert av uvitenhet - men det er som flere har nevnt her; folk har ingen grenser plutselig når det kommer til gravide. Det er jo en av de mest sårbare fasene en dame kan ha i livet både pga. hormoner og man aner jo ikke hva enhver har gjennomgått. Snap tilbake så de skjønner at det er dumt sagt, eller si at du blir lei deg når de sier sånt. Ellers tror de kanskje det er helt greit?

Mhm... Er nok bare og heve seg over det. :)

Jeg må jo innrømme at jeg gleder meg veldig til å bli ferdig med spebarnstiden keg da :p men ja, det er et samtaletema som er helt unødvendig..

Jeg har ingen fra før så jeg kan ikke svare, men jeg har sluttet å prate med de som har fått vite det og har kommentert "ja, det var vel egentlig på tide

Har det samme på jobb. Bare at alle forteller meg hvor ille det var å føde på 70-tallet. Og om hvor mye de bæsja på fødestua. Fordi de tenker at det er passende lunsj-samtale. Det er ikke det. Ikke når jeg ikke er gravid heller!
Og så får jeg høre om hvor "heldig" jeg er som ikke skal bruke tøybleier, for da slipper jeg å vaske dem. Har ikke nevnt med et ord at jeg faktisk vurderer tøybleier, men det er ikke akkurat det med vaskinga som vil være avgjørende for om jeg ikke velger det.

Back
Topp