Er jeg alene?

Mrs White skrev:

Miriamsmams skrev:
Er det bare jeg som får VONDT når jeg sover.. på hoftene?? Om noen der ute slite med samme problem med å snu seg, og så snu seg og så snu seg 100ganger om natta fordi jeg føler jeg får liggesår på hoftene så tar.. Tar imot tips med HJERTELIG takk, orker ikke mer netter

Joda, jeg har også vondt! Men det har blitt bedre etter at jeg inntok sengen i gjesterommet som er kjempemyk og deilig nå som jeg har vondt (foretrekker ellers vår vanlige seng når jeg ikke er gravid :-)).

Det eneste er at jeg ligger der alene, noe både samboer og jeg synes er trist forstås. Det er kun en 1.20 seng og det frister ikke til å sove to der nå når jeg har en stor mage i tillegg, men det er nødvendig for at jeg skal få sove noe som helst. 

Har du noen myk skummadrass eller noe du kan legge i sengen kanskje? Eller en gjesteseng som er mykere enn deres vanlige seng?

Bruker puter over alt. men en annen madrass hadde kanskje vært tingen. Hmm ikke at jeg har noen mykere madrass i huset da, men jeg kan jo prøve å mikse å trikse litt til.. Evt bare prøve å sove i min datters seng

Her er det samme ståen som tidligere. Litt murringer, men ellers ingenting annet. Kid har vært rolig i dag også... Sånn går nu dagan.. :P søsteren til mannen som hadde termin 1. Januar gikk i fødsel tidligere i dag så nå begynner jeg virkelig å kjenne at jeg er misunnelig. Skal på ny kontroll i morgen for å sjekke om det er noe mer utvikling av svangerskapsforgiftningen, krysser fingrene for at blodtrykket mitt ikke er noe høyere, det var mer enn høyt nok sist gang. Vil ikke bli lagt inn....

Signerer igrunnen denne, jeg! ..bortsett fra at dette er vår første. Ikke vet vi kjønn, og fantastisk skal det bli å ha nurket i armene, men noen travelhet føler jeg igrunnen ikke. Er i bedre form enn på lenge, bortsett fra at jeg er forkjølet på tredje uken i dag. Tett nese som ikke vil gi seg, ellers er det meste ganske greit. Ingen fødselstegn, og jeg tror egentlig at ungen blir inne i noen uker til.. Har termin 15/1 (skulle bli 5 dager til, det...), og eneste nye er at jeg som regel VÅKNER når jeg er på do, og ikke får sove igjen. Og at jeg blir SULTEN, og må stå opp og spise. Har aldri skjedd meg før, og jeg tør jo ikke å ikke spise - hva om det skjer snart..? hva om jeg trenger den energien i dag? Så sitter jeg en time (to? tre?) i sofaen etterpå, blir trett igjen og tusler opp i sengen.. Sliten korsrygg og slitne ben, men kan ikke klage. Pleier å si til jordmor at alt er som "normalt", men begynner igrunnen å tro at det ikke er normalt å ha det så bra som jeg har det nå - så sent i svangerskapet. Kan i tillegg tilføye at jordmor egentlig begynte å bli litt små"bekymret"/"stresset" - hadde egentlig menstermin 31/12, men ble flyttet til 15/1 grunnet UL-målene. Håper inderlig at ting setter igang av seg selv - ønsker at ting skal skje på normalt vis, og håper at ungen rekker ut før "fristen" for å føde i vann går ut..! ..ble langt dette, men det er jo midt på natten...;O)

jentami* skrev:

Miriamsmams skrev:
Er det bare jeg som får VONDT når jeg sover.. på hoftene?? Om noen der ute slite med samme problem med å snu seg, og så snu seg og så snu seg 100ganger om natta fordi jeg føler jeg får liggesår på hoftene så tar.. Tar imot tips med HJERTELIG takk, orker ikke mer netter

Jeg har samme problem..
Bruker du pute mellom knærne?
Når du skifter fra høyre til venstre så flytt føttene samlet og gi litt fart med baken
For en beskrivelse... hehehe!
Det er ikke godt det heller, men litt bedre!

Høy pute under hodet, ligg på venstre side (det er visst best for blodsirkulasjonen til morkaken), IKKE ligg på ryggen (evt ligg med en pute under høyre hofte grunnet vena cava). Pute mellom knea, liten pute i livet (i høyde med "innsvingen" i ryggen), pute under magen. ..I det hele tatt PUTER på de rette plasser. Gjør deler av bevegelsen først, "ta en hvil" mens vondtene gir seg litt, og utfør resten av bevegelsen. ..Føler at bekkenet skal spjære (evt har delt seg i to) når jeg må opp om natten. Dette er det eneste som fungerer...

Trultum skrev:
Signerer igrunnen denne, jeg! ..bortsett fra at dette er vår første. Ikke vet vi kjønn, og fantastisk skal det bli å ha nurket i armene, men noen travelhet føler jeg igrunnen ikke. Er i bedre form enn på lenge, bortsett fra at jeg er forkjølet på tredje uken i dag. Tett nese som ikke vil gi seg, ellers er det meste ganske greit. Ingen fødselstegn, og jeg tror egentlig at ungen blir inne i noen uker til.. Har termin 15/1 (skulle bli 5 dager til, det...), og eneste nye er at jeg som regel VÅKNER når jeg er på do, og ikke får sove igjen. Og at jeg blir SULTEN, og må stå opp og spise. Har aldri skjedd meg før, og jeg tør jo ikke å ikke spise - hva om det skjer snart..? hva om jeg trenger den energien i dag? Så sitter jeg en time (to? tre?) i sofaen etterpå, blir trett igjen og tusler opp i sengen.. Sliten korsrygg og slitne ben, men kan ikke klage. Pleier å si til jordmor at alt er som "normalt", men begynner igrunnen å tro at det ikke er normalt å ha det så bra som jeg har det nå - så sent i svangerskapet. Kan i tillegg tilføye at jordmor egentlig begynte å bli litt små"bekymret"/"stresset" - hadde egentlig menstermin 31/12, men ble flyttet til 15/1 grunnet UL-målene. Håper inderlig at ting setter igang av seg selv - ønsker at ting skal skje på normalt vis, og håper at ungen rekker ut før "fristen" for å føde i vann går ut..! ..ble langt dette, men det er jo midt på natten...;O)

Jeg må egentlig si at til tross for manglende tegn, som jeg gjerne skulle hatt litt flere av så kjenner jeg meg igjen i det du skriver. Jeg er ikke særlig plaget av smerter, utenom litt ømhet i bekkenet og korsryggen. Synes jo ting er litt tungt, men ikke halvparten så ille som jeg på forhånd hadde forestilt meg. Menstermin 11. Januar, noe som jo er i morgen og UL termin 21. Januar, som fortsatt er en stund til.. Så om jeg bare ikke hadde vært SÅ INNMARI lei av å spy kunne jeg gjerne gått gravid i noen mnd til. De siste ukene har vært forferdelige, da kvalmen blir kombinert med en utrolig slitsom hoste. Natten i natt har vært preget av mye hosting, drømming, snuing og generelt lite søvn. Godt jeg bare skal til legen og kan reise hjem å legge meg igjen, og så krysser jeg fingrene for at jeg ikke spyr på bybanen.

Her er heller ingen tegn til fødsel, har også termin 21. januar.
For min del kan hun godt drøye til da, jeg har ikke hastverk. :)

Men skjønner at dere som har vondter og andre ubehageligheter er klare da..

Trultum skrev:

jentami* skrev:

Miriamsmams skrev:

Jeg har samme problem..
Bruker du pute mellom knærne?
Når du skifter fra høyre til venstre så flytt føttene samlet og gi litt fart med baken
For en beskrivelse... hehehe!
Det er ikke godt det heller, men litt bedre!

Høy pute under hodet, ligg på venstre side (det er visst best for blodsirkulasjonen til morkaken), IKKE ligg på ryggen (evt ligg med en pute under høyre hofte grunnet vena cava). Pute mellom knea, liten pute i livet (i høyde med "innsvingen" i ryggen), pute under magen. ..I det hele tatt PUTER på de rette plasser. Gjør deler av bevegelsen først, "ta en hvil" mens vondtene gir seg litt, og utfør resten av bevegelsen. ..Føler at bekkenet skal spjære (evt har delt seg i to) når jeg må opp om natten. Dette er det eneste som fungerer...

Denne oppskriften skal jeg lese før jeg legger meg i kveld. I dag sto jeg opp klokka 05.00. Ja jeg tuller ikke, fram til da har jeg bare ligget å drømt, vært på do, og snudd meg. Er ikke akkurat mye til søvn. Har lagt meg litt på sofaen å hørt på god morgen norge da

Back
Topp