Er jeg alene om dette?

Krristy

Gift med forumet
Jeg føler at alle rundt meg aldri føler seg helt ferdig med å få barn.

Selv så har eg fått nok unger, vil ikke ha flere og mannen er lika enige om 2 er nok for oss.
Så denne babyfabrikken er stengt for produksjon :)
Flere en meg som føler seg helt ferdig med graviditeter og babytid?

Jeg er ferdig, men her er grunnen at jeg ikke kan gå gravid flere ganger av medisinske årsaker (orker ikke tanken på 9mnd med bekymring pga risikosvangerskap). Hender en gang i blant at jeg ar lyst på en til, eller ønsker meg en til.

Jeg er definitivt ferdig. Kan ikke huske at babytiden var SÅ slitsom..
Er dessuten alene med mine to, så her i huset blir det ingen flere barn.

Nei, jeg er ikke helt ferdig (håper jeg) :-) Vi satser på en til, i alle fall to som er planen. Men hvem vet, plutselig slutter jeg i bhg og starter min egen;-)

Vi har to, og det er nok!
Ville egentlig ha tre, men etter to slitsomme svangerskap så ser jeg meg ferdig.

Kommer an på dagsformen, en dag lyst en annen dag ikke..vet bare at det blir ikke helt krise den dagen det er for seint og eg har en, og ikke to eller tre..for han jeg har er eg evig takknemlig for å ha for han er skikkelig fin og grei og nydelig etc gutt, kunne ikke vært heldigere..men hadde jo sikkert vært kjekt for han å hatt søsken...time will show

Det ble ganske klart, allerede da jeg var gravid, at det barnet skulle bli enebarn.
Det var pga medisinske årsaker.
Men i ettertid har jeg ikke savnet fler barn så mye. Min livssituasjon er god nok prevensjon for meg. Ikke fristende med flere barn. Så det er ikke av egoistiske årsaker, kun av praktiske og helsemessige.

Hadde vi begge vært friske og alt passet, så hadde vi uansett sett oss ferdige i babyfabrikken etter 2 barn. Det hadde holdt rikelig for oss. 

Har 2 unger, holder plenty. Har ikke lyst på flere, og ikke frister det heller med flere.
Tror jeg hadde ødelagt meg selv kraftig både fysisk og psykisk om jeg hadde ville prøvd på mer. Så ikke verdt det.

Jeg er ferdig, og mannen er minst like mye ferdig ; )

I venninnegjengen er vi åtte stk, 6 har 2 barn, 1 ett barn og ei har 3 barn. Alle bortsett fra hun med ett barn er sikre på at vi er ferdige. Vi er godt fornøyde med de vi har fått : )

Med tre gutter, var vi veldig ferdig med unger.... Og her sitter jeg med en jente i magen, og blir snart firebarnsmamma. Men NÅ er vi ferdige!!! Nå stenger vi butikken for godt, og sier oss godt fornøyd. 

Har ei og er fornøgd med det. Steriliserte meg for å være på den sikre sida

Jeg vet at dette er sistemann (i magen) og er veldig fornøyd med det. Mannen vil absolutt ikke ha fler og jeg er så glad for at jeg også føler at to barn er nok for oss :) 

Så hvis det blir noen fler her blir det en attpåklatt om mange år - som jeg ikke har troen på.

Ferdig og ferdig.... Mannen min er definitivt ferdig, så da har jeg ikke noe valg, da... 

Noen dager er det helt greit at vi er fornøyd med to, mens andre dager tenker jeg at jeg vil ha tre. Tenker at det nok er mest tanken på å aldri mer oppleve spenningen rundt prøvetiden, ta graviditetstester, fortelle nyheten, gå gravid, spenningen rundt fødsel, fødsel, barseltiden og alt det andre som følger med... Savner det nå. Men to er nok:)

Jeg er ferdig med mine to..

Likevel kjenner jeg et "savn" og litt tristhet når jeg ser andre gravide, for jeg synes det var veldig allright å gå gravid til tross for daglige sprøyter og bekkenløsning! 

MEN det er så mye mer enn svangerskap og babytiden! Det er en minimal del av det hele, og det er en tid etter det hvor barna trenger meg og jeg må ha ork til å stille opp..
Derfor er jeg tilfreds med min avgjørelse om kun to barn, samme som min mann :)

Nå har jeg en som er 3 år til fredag og ei som er 3 mnd til søndag, og er 100% ferdig med å få barn.. Mannen skal sterilisere seg iløpet av året..

Har to, og vil ha en til, men etter den er det kroken på døra, da skal jeg sterilisere meg.

Nei, jeg venter på at mannen i mitt liv skal dukke opp så jeg får laget et par barn til :)

Vi er nok ikke ferdige...Har to barn, og en i magenØnsker oss 4 barn, men får se hvordan det blir når nummer 3 er kommet!

Back
Topp