Er ivf det beste alltid?

Veientilbabylykke

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei!

Jeg lurer på noe. Jeg er på mitt tredje ivf forsøk nå og foreløpig ikke fått satt inn på de to andre forsøkene.. Første forsøket var ikke eggene modne, og andre forsøk så klarte ett egg seg, men det sluttet å dele seg. Så har ikke fått satt inn noe.

Men jeg ble gravid på inseminering i 2019 på 2 forsøket. (mistet i uke 9). Gynekologen jeg går hos for å sjekke folikkelvekst sa at noen eggstokker ikke liker å bli tuklet med, og at det kunne være tilfellet hos meg. For uansett om jeg har prøvd kort eller lang protokoll så har det kun vært 3-4 egg av grei størrelse. (han ser 3 folikler foreløpig på lang protokoll) Det er liksom det jeg får. Kan inseminering være det riktige for meg siden jeg lyktes så tidlig med det?

Er det noen som har litt peiling? Jeg legger også ut hormonresultatene mine tatt på dag 3 i syklusen. Er resultatene greie? 36 år og har amh på 17.

Legger også ut vanlige blodprøver av verdiene mine av vitaminer. Er det noe jeg burde ta mer av?

Hvorfor får jeg så få egg ut?
Hva kan jeg gjøre for å bedre sjansen?

Takk for svar alle sammen ❤️

Vedlegg

• Screenshot_20220921-213453_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220921-213453_Samsung Internet.jpg
    56,6 KB · Visninger: 111
  • Screenshot_20220923-191904_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220923-191904_Samsung Internet.jpg
    108 KB · Visninger: 99
Jeg kan bare legge til min erfaring.
Har hatt tre uttak, 2 ferskinnsett og 4 fryseforsøk - hatt én kjemisk, ellers alle negative.
Har i tillegg startet på 6 runder IUI, 2 positive tester (mista i SA uke6/7 og MA uke 8) 2 negative og 2 avbrutte.
Så utrolig nok har jeg klart høyest graviditetsstatistikk på IUI. Men tenker at om jeg hadde blitt gravid på innsett av blasto hadde nok sjansene vært større for at egget som ble satt inn var av god kvalitet, og større sjanse for å ikke miste. Da har de jo allerede luka bort alle eggene som ikke klarte seg til dag 5. Men når de dumme eggene ikke gidder å feste seg så kommer vi jo ingen vei :banghead:

Akkurat dette du lurer på med få egg vet jeg virkelig ikke noe om. Jeg hadde kun 3 egg ut første forsøket. Gikk Over til lang protokoll, og så fikk jeg 5 egg og så 15 egg. Jeg har AMH på 22 og er 36 år.

Kan dessverre ikke svare fullt ut på alt du lurer på, men har vært i samme situasjon.

Selv med monitorering i forkant hvor det tilsynelatende ligger 10+ follikler på lur, så får jeg maks 3-4, og har kun kommet til uttak og innsett 1 av 3 runder. Fryktelig frustrerende.

De mener jeg er såkalt «poor responder». Finner litt info om du Googler. Men har også vist seg i ettertid at jeg har altfor høyt stoffskifte, og da har nok ikke kroppen brydd seg om å bli gravid. Selvom det er vanskelig å si når dette oppstod (høna og egget problematikk- bokstavlig talt :p )

Ønsker deg masse lykke til!

Jeg var/er lik situasjon bare at jeg har ikke eggledere, så Ivf er min eneste vei.

Nå har jeg lest en del om Q10 og avokado, så denne gangen prøver jegdet ut :) verdt å sjekke ut tenker jeg? :) jeg spiser en avokado pr dag å tar i underkant av 200 Q10, så får vi se.. avokado er en Ivf frukt ;) masse lykke til ❤️

Jeg var/er lik situasjon bare at jeg har ikke eggledere, så Ivf er min eneste vei.

Nå har jeg lest en del om Q10 og avokado, så denne gangen prøver jegdet ut :) verdt å sjekke ut tenker jeg? :) jeg spiser en avokado pr dag å tar i underkant av 200 Q10, så får vi se.. avokado er en Ivf frukt ;) masse lykke til ❤️
Men husk. Skal q10 ha effekt så må man ta det minst 3 mnd før egguttaket. De eggene som modnes nå er 3-4 mnd gml :)

Men husk. Skal q10 ha effekt så må man ta det minst 3 mnd før egguttaket. De eggene som modnes nå er 3-4 mnd gml :)
Jepp, jeg vet :) ikke sendt inn papirene en gang siden jeg venter på politiattesten pluss at det tar 14 dager ca og behandle dem. Itillegg skal jeg jo gå på synarela ganske lenge tydeligvis. Vipps så har det iallefall gått et par mnd. Om vi venter en mnd ekstra, så blir det nok bra :) 2-3 mnd, helst 3.

Back
Topp