Er is godteri?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Hva synes du?
Er is godteri? Eller er det litt av kosen nå fra våren frem mot høsten?

Mine får is av og til. Det blir ikke hver dag. Men jeg synes det er litt av kosen nå om sommeren :)

Jeg regner ikke is som snop, litt is i varmen er bare kos og hører absolutt til:)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Tja. Vi spiser en del is her hjemme altså. Hører jo litt med når det er sol og sommer. Spiser en del saftis også. Er nå ikke det verste :p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Ikke godis :-) Spiser ofte saftis når det er varmt ute vi :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Ja, jeg regner is som "godteri". Eller, bruker vel helst termen "snop", og under der ligger søt bakst, is, potetgull, sjokolade, smågodt, drops, desserter og så videre.

Last edited:
Regner det ikke som godteri, men definitivt søtsaker. Blir jo mer av det i vår/sommer månedene, og det syns jeg egentlig er helt greit. Blir likevel ikke hver dag, eller flere om gangen, så det er greit :)

Ja, jeg ser på is kjøpt over disk som godteri. Men hjemmelaget fruktis eller yogurtis uten sukker ser jeg også på som godis, men sunn godis. :)

Hva synes du?
Er is godteri? Eller er det litt av kosen nå fra våren frem mot høsten?

Mine får is av og til. Det blir ikke hver dag. Men jeg synes det er litt av kosen nå om sommeren :)

Så lenge det er usunt så er det snop i mitt hode :P Potetgull, smågodt, is osv er gooooooodteriiii :)

Ja, jeg regner is som "godteri". Eller, bruker vel helst termen "snop", og under der ligger søt bakst, is, potetgull, sjokolade, smågodt, drops, desserter og så videre.

Heilt enig med deg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Godt spørsmål.

Hvis argumentet er "mine får ikke godteri på hverdager, men gjerne is" så skjønner jeg det ikke helt. Hva er i såfall motivasjonen bak å ikke gi godteri. Trodde det var for å begrense sukkerinntak, og i så fall burde det gjelde is også. Og dessert, søtbakst og andre sukkerfyllte ting.

Spiser uansett ikke mye is, da jeg ikke tåler melk, og is er den ultimate medisin mot forstoppelse :p Men det har blitt et par pæreis de siste 6 månedene, det er visst en av de få greiene jeg har fått lyst på en sjelden gang

Her er Saftis og is laget på smoothie noe vi koser oss med i varmen.

Fløteis er dessert - noe ekstra. Så det stiller vi på lik linje som godteri og kaker.

Regner det ikke som godteri, men definitivt søtsaker. Blir jo mer av det i vår/sommer månedene, og det syns jeg egentlig er helt greit. Blir likevel ikke hver dag, eller flere om gangen, så det er greit :)

Enig i denne :) Synes is hører med på varme fine dager :)

Ja, det er vel godteri, men jeg gir mine det innimellom likevel om det er varmt ute. Da helst saftis, men har vi bare fløteis får de gjerne det.

Back
Topp